Corydoras- eller Paradisfiskyngel?

Har et Paradisfisk par som til stadighet driver med lek. Nesten alltid et skummreir i karet. Men frem til nå har de ikke lyktes helt som foreldre.
For en liten tid tilbake siden oppdaget jeg immidlertid at det var egg i skummreiret (bilde). Hurra Noen av de ble flyttet i et annet kar. Nå er det overlevd 2 yngleri dette karret.
Men nå kommer det underlige. yngelen har jo bart i tillegg svømmer den ikke noe særlig rundt, men oppholder seg i bunnen av karet hele tiden. Kan dette være corydoras?
Har nemmelig noen corydoras i samme karet som paradisfisken. Kan Paradisfisk hannen ha snappet egg som corydorasene har lagt å lagt de i skummreiret sitt? eller har paradisfisk yngelen rett og slett bart?
Kan noen endre overskriften til: Corydoras eller Paradisfisk yngel?
Har ikke rettigheter til innlegget mitt lenger
thomiks
Kan noen endre overskriften til: Corydoras eller Paradisfisk yngel? Har ikke rettigheter til innlegget mitt lenger


Du kan spørre om det ved å rapportere ditt eget innlegg
Tante Astrid
[QUOTE=thomiks]Kan noen endre overskriften til: Corydoras eller Paradisfisk yngel? Har ikke rettigheter til innlegget mitt lenger


Du kan spørre om det ved å rapportere ditt eget innlegg

Kan se ut som cory-yngel, men corydoraser legger ikke skumreir, de legger egg rett på glasset eller på undersiden av blader..
Paradisfisken har ei heller barter, slik corydorasen har, og slik yngelen din har....
Åssen coryer er det du har?
Synes det så ut som et yngel av Corydoras aeneus albino
Du skulle ikke tilfeldigvis ha det i akvariet ditt?

Det har forekommet at f.eks. verpesyke ciklider har rappet andres egg eller yngel og begynt å passe dem, men jeg er ikke kjent med at det kan forekomme blant labyrintfisk også. Men det er vel ikke usannsynlig, siden du beskriver dem som ganske verpesyke ettersom de har omtrent konstant boblerede i karet
Når labyrintfisk leker plukker dei opp egg som detter ned på bunnen for så å plassere dei i skumreiret... Mulig at dei har plukka noen cory egg ved feiltakelse.
Christian80
Åssen coryer er det du har?


Er ikke helt sikker, men kanskje noen kan her vet det. Legger ved bilde
Jøss.... hvis det viser seg at du virkelig har et Corydoras-yngel der, så er det en sjeldenhet! Den voksne Corydorasen i bildet ovenfor er en Corydoras schwartzi, og begge er kjent for å ikke være drettet i akvarium...!

Du må virkelig gå inn for å få disse ynglene til å vokse opp, for det er godt gjort å få yngel på disse Håper det viser seg å være Corydoras da

Du har ikke kjøpt noe ny mose e.l. av noen de siste ukene...? Det KAN ha fulgt med egg på eller i planter. Det er ikke uvanlig.


Du, er det ok for deg som har tatt bildene, at jeg legger ut bildet av yngelen på Corydorasworld? Jeg kunne tenkt meg å høre med "ekspertene" om de tror det er et Corydoras-yngel eller ikke Må ha din tillatelse til å bruke bildet da. Evt også det av den voksne Coryen.
Joda Mona, du skal bare bruke bildene.
Har faktisk fått noen nye planter tilsendt i det siste, men de var frossne når de kom frem. Overlever egg frost?

Jeg er relativt ny i denne hobbyen, så er ikke særlig erfaren med yngel. Hva skal til for å aktivt gå inn for å berge disse. Er bare 2 stykker. De er i en flytende yngleboks nå. Er det lurt? Er redd for at de skal bli spist i akvariet. Er også usikker på for. Har knust litt rød diskus pellets til de, men er usikker på om de spiser det.
Tror dere det kan gå bra å ha yngelen over i dette akvariet med tanke på fisken som er der. Yngelen er ca. 1cm. Kanskje litt mindre. Syns det virker så stusselig for de å være i yngelboksen.
Jeg ville ikke gjort det, så lenge du har ciklider der.. Av erfaring vet jeg at de er veldig glad i småyngel som passer godt inn i munnen deres....

...så fremt du ikke er interessert i "normal" uttynning, så ville jeg ikke gjort det..
Jeg hadde ikke turt å ta sjansen! Spesielt ikke når dette kan være yngel fra fisk som ikke er drettet i akvarium før. Da hadde det jo vært ekstra morro at de vokser opp.. og ikke ender sitt liv i en sulten ciklide-mage.

Håper Mona får noe napp på bildet.. hadde vært gøy å fått løst dette mysteriet etter hvert! og da er vel den sikreste løsningen at disse to vokser opp også
Men hvor lenge kan de gå i en liten yngelboks da? Er litt redd for at de ikke skal finne mat oppi der, men tror det går bra i og med at magene deres er knall rød (knuser rød diskus granulat til dem en gang om dagen)
Du burde kanskje gi de mat litt oftere, gjerne 2-3 ganger om dagen.
Malin.P
Du burde kanskje gi de mat litt oftere, gjerne 2-3 ganger om dagen.

Enig med Malin, men gi bare bittelitt om gangen! Heller flere små måltider enn et stort pr dag.
Kom plutselig på denne tråden.

Hvordan går det med småttisene nå?
Det går bare fint. De ser enda ut som på de første bildene jeg tok, bare litt større (ca. 1,5 cm), og kanskje litt mindre gjennomsiktig.

De går i et rekekar hvor det ser ut til at de stortrives
Rekekar er tingen for yngel.

De har det sikkert enda bedre der enn i fødekassen. Der blir det gjerne ganske stillesittende vann.

Håper noen husker å bumbe denne tråden om en måneds tid.
Takk for oppdatering!

Er så nysgjerring på hva det er, blir spennende å se fremover. Flott at de ser ut til å klare seg bra!
Så husket jeg denne tråden igjen

Hvordan går det med de små?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap