Reker og venusfisk (haster litt)

nå har endelig den ene røde krystallreka mi fått rogn, og jeg tror de klekker snart. men det jeg da plutselig ble bekymret for, var om venusfiskene mine kommer til å spise dem? de er jo så små... noen erfaringer med fredelige stimfisk og reker? jeg har jo hørt at dette bør gå bra, men må bare dobbeltsjekke. hvis ikke hiver jeg venusfiskene i et annet kar.
Jeg har fått beskjed om at alt av fisk utenom sugemaller og cory spiser det de kan putte i munnen..
Jeg har røde krystallreker sammen med guppy, 2 av dem med rogn. Så jeg fyller nå opp karet med masse, masse mose og håper at de vil overleve. Men er meget tvilsom... De fleste som driver med reker sier at selv om du har et mosefylt kar vil rekeyngelen bli spist. Så hvis de ikke overlever flytter jeg rekene, men dette er ikke verdens enkleste jobb og de trives så godt så håper jeg slipper.
Noe yngel blir iallefall spist, men om du har en tjukk og tett mosedott, så er det mulig at rekeantallet likevel klarer å stige. Ha alltid reker i reserve, i kar der de ikke blir spist, hvis du tar sjangsen på et forsøk...
takker for superraske svar. da tror jeg at jeg flytter venusfiskene jeg. det skulle jo i utgangspunktet være et rekekar. antallet reker sank drastisk under en nitritkatastrofe, så jeg har bare tre igjen. må få opp antallet!! kan evt heller flytte de over igjen senere?
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap