Ang. ormeskinnsgurami

Eller, her i Norge er det vel gjerne Slangeskinnsgurami den heter
Noen som har erfaring med denne? Også ang. oppdrett/se kjønn(ikke fordi jeg tror jeg blir å prøve meg aktivt på oppdrett, men er morsomt å vite)

Har kjøpt tre stykker, håper på at det er hanne med et par huer, er det enkelt å se når de er mellom 5-10cm?

Er det noen som vet om disse spise Mye planter(vet jo at disse er såkalte "omnivore", men vil de kanskje kutte ned på plantespisinga om jeg er flink å komme med agurk, squah, osv?)

Takker for alle svar
Så det er du som har kjøpt Ormeskinnsguramiene Var å leverte dem for ei uka sia.Har aldri vært syke.Har aldri sett at de har spist på plantene heller.
Men passer nok best sammen med litt kraftigere planter.
Flotte fisker.Kvittet meg med dem fordi det var litt fullt i gurami karet.
Blir 20 cm disse
Kan se det på ryggfinna ang.kjønn.Hanna har lengre ryggfinne.Og blir oransje i bukfinna mens hoa blir gul.
Hei du! Jepp, d e æ som har kjøpt dem, dem va jo veldi fin da..Glede mæ til dem blir "kjempestor", dem ser allerede stor ut i 600 l!
Du ane ikke om kjønn på dem, e dem stor nok til å begynne m lek?

Kan ikke huske å ha sett etter skjønn Men ryggfinna skal være det sikreste
tegnet sies det.Ikke så ofte på fiskelistene denne guramien.Har stor sans for gurami.Aktive og sosiale fisk Hvordan går det ellers?
har lite peil ang.størrelse og lek.
Ok, har sett at den ene er ganske rød i buken, men ble plutselig usikker på om det kanskje var en av mosaikguramiene... hmmm, får vel se etterhvert.
De er fortsatt litt skvetne, karet står jo rett attmed TV og den delen av huset vi bruker mest, så de blir nok fort vant

Ja, jeg liker disse godt, liker også mosaikene, de er aktive , fine å se på og gjemmer seg ikke konstant.

Du får ta et titt på hjemmesida vår, det er lite der ennå.. håper på å få tid/ork til å sette meg ned å tusle litt med den etterhvert Få lagt ut bilder av alle karene bl.a(har jo fått nytt kamera!
Skal sjekke ut sia deres 3-4 blågurami hadde gjort seg sammen med de andre.Fin fargesammensetning
Tilfeldig bekjentskap
© Norman Behr
Reklame for plussmedlemskap