Armatur

har en del problemer med lyset mitt, lysrøret tar kvelden etter bare en mnd ca.
dette ska vel ikke være mulig... å jeg har prøvd med 5 forskjellige lyrør nå..

hva er galt??
Er det T5 eller T8? Om det er T8, er det elektronisk eller vanlig forkobling (med tenner)?

Dersom det er T5, kan det være en feil på dette, som rett å slett eter opp elektrodene i røret. Det samme kan skje med T8 som drives elektronisk.

Er det den gammeldagse typen, kan det også her være feil på elektronikken, selv om dette er ganske uvanlig. Trolig er det feil tenner som er brukt, dette kan også spise rør til morgen, middags og kveld
vet ikke om det er T5 eller T8?
det eneste jeg vet er at det er heldekt lokk som fulgte med akvarie og der var lyset allerede montert inn.
de i dyrebutikken har vært veldig flinke til og gi meg nye lysrør på "reklamasjon" og jeg har fått masse tips der, men nå vet jeg ikke hva jeg skl gjøre mer, for det kan ikke holde på sånn.
Du finner fort ut om det er den ene eller den andre standaren, rett å slett med å måle tykkelsen på rørene.
Er de "tynne" er det T5, er det samme tykkelsen som er i armaturer på kjøkken\ bad\ kjeller etc, er det T8.
Om det er tenner til rørene, er det garantert T8, av typen uten elektronisk forkobling.
ta er det T8 jeg har å jeg ser på fiskene at de skulle hatt mer lys, for når jeg setter i nytt så kommer fargene på de fram mye sterkere, og de blir mer livlige.
men jeg orker ikke bytte hele tiden...så har lite peiling på hva jeg skal gjøre.
Er det tenner eller ikke til armaturet? Hvilket merke er det på karet?

Det er etter alt å bedømme en feil som sliter ut rørene på denne måten, enten med elektronikken, eller tenneren. Kontroller om tenneren er rett, om det er slikt i armaturet.

Er karet under 5 år, vil det uansett være en reklamasjonssak dette.
det er ett Resun akvarie.
tenner er det, den som fulgte med når jeg kjøpte det.
så jeg vet ikke helt hva det kan være som sliter de så fort ut.
ser ikke at det kan være noe galt med noe annet heller.
Resun har en del armaturer av den heller dårlige sorten... Har åpna ett par, og er f.. så glad jeg ikke er eier av dette.

Armatruene er montert for hånd, og alt av avissolering av kabel er tydeligvis gjort for hånd, evt med tenner , det også. De to armaturene jeg har åpnet, har derfor hatt tildels lange, uissolerte kabler ligende faretruende nært hverandre.

Men dette er jo ikke problemt hos deg.
Jeg mistenker fremdels at det er noe feil med tenneren. Denne bør du selv skaffe deg ny av, og bytte ut.
Tenner skal alltid byttes sammen med røret, da disse rett å slett sliter på hverandre.

Om ikke tennerbytte hjelper, ville jeg levert dritten tilbake, og krevd enten pengene tilbake, eller ett nyt armatur (primært fra annen fabrikkat)
nå har jeg fått meg nytt det ser ut som om det går bedre, får bare håpe det holder seg slik, orker ikke mer lys-bytte nå.
men jeg tror ikke det er kablene som er problemet her (ikke for å kverulere med deg) men tror kanskje det hadde blitt litt andre "reaksjoner" på alt som skjer inni der da:P

men jeg kommer til og bli litt små sur hvis det blir samme problemet igjen, men det er vel ikke noe jeg kan klage på å få pengene tilbake på? det er jo noe som fulgte med karet, og da vil de vel ha hele sullamitten tilbake? eller hvordan fungerer dette..?

me før jeg klager og bytter så får jeg se hvordan dette her fungerer.. de har vært greie med meg på butikken jeg har handlet i, å de yter god service der, så jeg får gi det nye armaturet en sjangs
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap