Kampfisk kjønnsproblemer

Hei folkens !
Jeg har hatt to kampfisker en stund nå som har gått greit overens.
Hannen har jaget det jeg tror er hunnen rundt i akv. av og til.
Men for et par dager siden skjedde det utenkelige, Den røde hannen lå dø på bunnen hvor alle hans finner var nappet av.
Jeg begynte å lure men kjøpte en ny hann i går, når jeg la posen oppi akv. kom hunnen opp til posen, hannen begynte å bugge skumrede i posen og hunnen la seg i en 45 graders stilling( Som det blir beskrevet at hun gjør når hun er klar til lek i Svein`s Dyreverden) Da slapp jeg henne i en guppytank i en 40 liter, og hannen fritt i akv. rundt.
Han bygget skumrede med en gang og jeg slapp inn hunnen når skuredet var ferdig. Det første de gjorde var at han svømte bort til henne og blåste opp gjellene/finnene, det sammme gjorde hun og hun hadde større gjeller enn han. Plutselig føyk hun på han og nappet av han en stooooor del av en finne.
Jeg flyttet han over i min 250l med en gang mens hun var i det andre akv.
Da er spørsmålet mitt: Er den kampfisken jeg trodde var en hunn en hann?
Min hunn har sterke farger men relativt korte finner. Hun er blå og rød med et lite innslag av turkis noen ganger ytterst på finnene. Finnene hennes er ingenting i forhold til hannens. Er hunn en hann?
bilder?

det kan høres ut som om "hunnen" din muligens er en viltfanget hanne med naturlige finner. jeg går ut i fra at denne "hunnen" IKKE har en klar og hvit prikk midt under buken, altså ingen eggleder?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap