PG's fiskebrygge (side 15)

Det går tålig greit. Får fint lite tid til akvariumene, blir med foring og vannbytter. Ser også ut som jeg skal utenlands med det første, og reduserer derfor litt på antall kar. Litt surt å måtte selge ting jeg har så veldig lyst på å ha, men når ikke tiden strekker til så er det ikke annet å gjøre.

Solgte gruppen med L-333 i går. De var vokst seg enda større og finere en jeg viste. Angrer en del på at jeg solgte de..

Solgte Trillene mine i dag. Det ble 12 stykker totalt. Var flere yngel i karet som var så små jeg ikke fisket dem opp, så får se om det vokser opp noen flere.. Problem å få cory yngel til å vokse opp når det blir en uke uten mat nå og da. MYE øvelser i det siste.

Selger også begge reolene mine. Hadde tenkt å beholde dem til jeg hadde kjøpt ny, men selger dem nå, så de ikke bare blir stående tomme og tørke ut.

Satser på å beholde 540 literen, 250 literen og 128 literen i utgangspunktet.

Da selskapskar og to mallekar.


Karene er litt nedgrodd av alger og slikt nå, etter jeg reduserte eplesnegle bestaden. Var lei pumpehavari og oversvømmelser pga de små rakkarene skulle sette seg fast i innløp, utløp og alle steder de ikke skulle være.

Har en skokk med ancistrusyngel som skal få spise rene guramireolen og trillekaret for alger. Mye god mat for små mager der.

Største problemet med å få solgt unna ting er at jeg ikke er hjemme for å få solgt det. Fiskene blir foret litt av meg, litt av samboer og har også noen forautomater på de viktigste karene.

Regner med jeg kjøper en stor reol med automatisk vannbytte og forautomater når jeg har vært utenlands. Så kan jeg overlate ting litt mere til samboeren. Hun kan se at ting surrer og går, og så tar jeg det som må gjøres når jeg er hjemme. Mulig det blir flytting igjen også, så da må jeg se an stedet jeg skal inn på før jeg evnt handler reol. Er kommende flytting som gjør jeg evnt selger reolene.

forøvrig så har jo både ancistrus, triller, reker osv ynglet som bare, selv om jeg knapt har vært hjemme siste to mnd, men lengste mellom to vannbytter tror jeg ble 12 dager, så tror ikke neon fisk har lidd
L-340 yngel
Når jeg foret i kveld så ble øyet mitt dratt mot glasset på L-340 karet. Hva hang der jo yngel på ca 1,5 cm Kikket rundt i karet med lommelykt og så hvertfall 2 til. Er mye hjemempalsser og lyset var av, så kan godt være flere..

Blir mest foring og vannbytter i karene mine. ikke noen spennende porsjekter å skrive om her. PRøver jo å få solgt lit tfiks , men lite interesse selv med gi bort priser og når det faktsik er gratis.
Da ble det en tur til Trondheim og fikk solgt litt reker og Leksparet med Blågurami.

Når jeg drev og fanget guramiene , hva svinset rundt på bunnen i karet der da? Jo en Trilleungfiks på 2,5-3cm.. Den må som nyklekket yngel i sumpen ha gått vi pumpen opp i karet og vokst opp i alle skjulestedene som er der. Har vært rimelig mlrkt pga alle flyteplanene , så jeg har ikke sett den der i nederst i hjørnet i reolen.. Siden jeg har solgt Trillegruppen min så må jeg finne noen som har triller som den kan joine. Så den ikke må leve hele livet ensom.

Er ikke lette og oppdage L340 yngenel, men så yngel både i gårkveld og dagmorges, så er der enda..
L-340
I dag talte jeg 7 yngel på en gang Friske og raske og ser ut som de spiser og koser seg

Noen som har Triller som ønsker en gratis? Si fra her eller på mail
Pent kar! Digger sånne kar som det er orden i, men like vell ikke ser helt unaturlige ut.
Da var jeg nede og ga kveldsmat til mallene og det var 9 yngel bare på frontruten hos L-340

Gøy å få yngel
Hmm,her var tydeligvis en tråd jeg har gått glipp av
Denne må jeg få lest igjennom en dag
PG
Da var jeg nede og ga kveldsmat til mallene og det var 9 yngel bare på frontruten hos L-340 :) Gøy å få yngel :)


Det er artig ja! Enig!
Lite nytt
Fått solgt og gitt bort litt fisk, så har en del kar jeg håper jeg får tømt for vann i løpet av uken.

Fått ett kull til med yngel på L-340 nå talte 12 stk som var litt mindre en de andre samtidig på frontruten, så hvertfall 12 til vil jeg tro. Det andre kullet var hvertfall 10

2 av annonsenen mine forsvant selv om jeg hadde oppdatert dem. Irriterende , men får legge dem ut på ny..
Ble en 160 liter for å få plass til fisken hvis jeg får solgt reolene. Fikk med noe fisk, får se om jeg får gitt den bort.

Satser å beholde tre kar. 1 med l-204, ett med l-46 og 540 liter med lett blanding av alt mulig. nå har jeg 15 så må få solgt 12 kar :p

Må også rydde litt, har en haug med småpumper og varmekolber blant annet som jeg kan selge..
PG
Ble en 160 liter for å få plass til fisken hvis jeg får solgt reolene. Fikk med noe fisk, får se om jeg får gitt den bort. Satser å beholde tre kar. 1 med l-204, ett med l-46 og 540 liter med lett blanding av alt mulig. nå har jeg 15 så må få solgt 12 kar :p Må også rydde litt, har en haug med småpumper og varmekolber blant annet som jeg kan selge..


Jeg har en 35 liter, og er på utkikk etter pumpe og kolbe..
Har feks fluval 2 som jeg vil tro går greit i en 35 liter, pluss jeg har en liten tropicana varmekoble som blir liten nok til en 35 liter. de andre koblene jeg har blir for store. Send meg en mail om du er interesert..
Trist akvariedag
Har tømt og solgt 250 literen min i dag, som var første akvariumet jeg kjøpte.
Har også tømt 540 literen, den var blitt dritfin, med all valsineraen osv. Den blir hentet av kjøper på mandag. Da forsvinner også Praktbotiane mine..

Ga bort en 105 liter til svogers til jul, de har lenge snakket om å få seg et eget mallekar, de ha rjoe n fiskesuppe i stuen, så da fikkde overta det ene karet..

Grunnen til at dette forsvinner er at jeg skal flytte tilbake til Trondheim. PGA jobb og pendling og forskjellig så ble det en leilighet i sentrum, og da ble det ikke mere en 51 kvm.. Da går det ikke å ha 15 akvarium når en i tilleg har hunder og papegøye som trenge ren del plass.

Ingen som vil kjøpe reolen min. merkelig synes jeg.. Markedsfører den vel feil.. håper den går i løpet av februar, ellers må jeg bare kjørde den på dynga for jeg har ikke plass

Beholder et eller to akvarium. Får se hvordan det blir når vi innreder leiligheten.

Blir en 140 liter med L-046 og kanskje et 128 liter med L340 eller L204 eller begge deler. GN får bli med om det blir 204 kar tenker jeg..

Nesten ferdig flyttet
Forrige søndag solgte jeg 6x105 l reolen min, og i går hentet jeg siste to karene jeg har igjen og som jeg skal beholde.

En gammel "stygg" 128 liter som nå går med 3 stk Ancistrus, 3 stk L204, 6 stk L340 ungfisk, 1 stk L085 GN og 2+ reker som hadde sneket seg med i Fluval3 filteret som jeg kjørte i en bøtte med omformer i bilen. Karet har også en Eheim 2224 pro.

Det andre er en 140 liter som nå huser 5 stk L46 og 20+ Kardinaltetra. Samt en enslig Aeneus som hadde gjemt seg når jeg ga bort søsknene hans.. I karet her så har jeg hjørnefilter som selvfølgelig måtte stanses under flytting. Har også en Eheim ecco som ble kjørt hele turen underflytting og et lite filter tilsvarende Fluval 2 som er innkjørt. Flyttet karet med grusen i, så kanskje det er overlevd noen bakterier der også på de 2 timene karet stod uten vann.

Har tre stykk Ancistrus. Trodde det var 2 hunner og en ung hann, men i ene hulen når jeg skulle flytte så lå det jeg trodde var en hunn og det var egg i hulen.. Mulig hun faktisk var der og la eggene når jeg kom, for de var der ikke kvelden før. Lot uansett den ancistrusen flytte med hulen i en bøtte, men eggene var borte når jeg kom til byn. Så får vi se hvor lenge det går før det evnt er yngel i karet.

Gjenstår å få sortert alt ustyret jeg har igjen. Skal selge noen småfilter, noen små varmekobler og har en del slanger og rør som jeg må kvitte meg med.

Dimantbor, gjennomganger, et gammelt eheim bøttefilter osv. Tok det med på flytte lasset for er sikkert lettere å selge nå som jeg er mer sentralt, samt jeg må få tid å evnt dra på posten.

Glad jeg fikk til å beholde to kar i leiligheten, så er det blir litt akvariehobby fremover også.. Så får vi se når det flyttes neste gang. Håper det ikke blir på 4-5 år..
Egg på frifot..
Så i dag at det er 6-7 egg som seiler rundt med strømme i 128 literen. Har fått studert at eggene får hale og spreller rundt og ene har nå fått øyne også.. Artig å følge med på porsessen. Er i utgangspunktet ingen fiender i karet, så kan hende de klarer seg til tross for at de ikke er i en hule. Er jo god strøm i karet med blåfilter forann innsug.

Ellers ser L46 til å ha funent seg fint til rette, L204 har roet seg , men ikke funent en favorittplass enda.. Golden nugeten har flyttet inn i den hulen som egentlig hadde eggene..
Ikke sett noe mere til ancostrus egg/ynglene.. Så noen de første to dagene, så har alle vært borte.. Får se om de dukker opp igjen om en stund eller om de er borte for alltid..
Lite som skjer
Da var det påske og ferie.

Har vært borte i fire uker nå, men hjemme i helgene , så har fåt skiftet vann på karene og samboeren har foret litt. Ikke noen utslag på vannverdier på noen av karene etter flytting, så gikk bra å flytte bakteriene Har noen ekser med pumper og varmekolber som må sorteres og legges ut for salg, får se om jeg får gjort det til uken. Blir deilig med to uker påskeferie !

Bra jeg logget inn i dag for + medlemskapet gikk ut i morgen, så fikk huske tå fornye det



Yngel alikvel
Så plutselig en ancistrus yngel på ca 1,2 cm i 128 literen. Da har et av eggene som ble kastet ut av hulen etter flyyingen og som klekket klart seg alikevel. Kanskje flere også for va rjo nærmere 10 egg som jeg så på at ble klekket utenfor hulen..
Forøvrig er det 3 kirsebærreker som klarte å bli med sammen med ene pumpen, trodde først det var to, men var en til, kanskje en hann.
Egg
Da ligger ancistrus hannen og vifte rpå en eggklase som erstørre en ham selv. han er jo ikke gamle karen, men i gang med kull nr to alt.. Han er bare 7 cm men har greit med barter..
Ble ikke yngel
Ser ut som eggene ble spist opp eller noe etter neon dager.

Har kjøpt meg en L204 til. Voksent fint eksemplar, antagelig viltfanget..
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap