Flytte m/fiskefamilien...

Lenge siden jeg har vært her nå. Men akvariumet er oppe og går. Men innbyggerne er ikke de samme.

Frågan er altså: Jeg skal flytte! Hvordan få dette til å skje med minst mulig tap?

1. Hvor lenge overlever fisker i plastpose/bøtte?

2. Skal i samme slengen bytte ut det gamle akvariumet med et større. Hvordan enklest få til dette?
Bruke sand fra gamle akvariumet OK?
Klippe en bit av filter til det nye, for fortere etablere "hva nå enn det heter"? Hvor MYE av det gamle filteret bør være med?? (er temmelig nedgrodd det filteret uansett...)

Er ikke langt jeg skal flytte, men kan jo fort ta litt tid....
Mandag: Hente nytt akvarium, sette det opp med filter/vann/planter (grusen kan bli vanskelig siden mesteparten kommer fra det gamle akvariumet)
Tirsdag: Vente til siste liten med å flytte planter, fisk. Ta ut alt jeg skal ha med meg (grus, steiner, etc) Pakke alt i poser for at det ikke skal tørke ut. Skynde meg til nytt hjem, putte i grus og reste av plantene.

Er dettte ok??

Ikke noen spesielle fisker som skal flytte, er guppier i ulik alder og 3....umhm....algeetere....uhm! hva het de nå.....*blank*

Hvis du starter opp den nye karet med så mye filtergørr du kan fra det gamle virker dette som en god plan.

Fisker kan være i poser i maaaange timer.
Bare sørg for at posene er tette, nok luft i de og at ikke temperaturen blir for ille
Puh! Letta nå! Til og med snakket med min kjære pappa, han skal hjelpe til imorgen ved henting av akvarium etc. Blir merkelig å innrede stua med akvariumet først!

Fiskene først, damer og unger siste, hehe!

Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap