Veronica's tråd (side 3)

Gratulerer med alle forskelige yngel og scalare egg.
Du skal bare se at du for overflod av ancistrussyngel etter hvert for når de først starter så gir de seg ikke.
Og du kan fint flytte scalareeggene, bare å knipe av bladet de ligger på og ha en luftpumpe gående under så det blir sirkulasjon rundt eggene.
Så skal du se at du får en haug med scalareyngel og etterhvert.
Kort prosess på eggene, de er borte nå:/ Skulle ha tatt dem ut, men liten vits egentlig, da vi skal flytte om 10 dager, da må karene tømmes underveis så venter heller til vi har kommet oss i hus i ny leiligheten(har kjøpt! ) Får håpe de får litt mer vett inni skallen da, + at di får karet nesten for seg selv med tid og stunder. Er andre gang de legger egg her nå, uten og få det til, og hun jeg fikk dem hos, sa de la egg trutt og ofte, men at det ikke ble noe av dem, pga diverse andre beboere osv. Får håpe de skjønner det med tid og stunder.

Meeen! Gladnyheter også, for min del da.
Har fått tak i Lotus og mer Javamose nå, samt litt til Ferskvansstang. Dvs, det er bestill og får det løpet av uken
Lotusplanten er en kjempeflott planten har den selv og
Hadde et par med scalarer som bare spiste eggene sine hver eneste gang, ble så forbanna på de at eg ga de til min far som har en skikkelig fiskesuppe i et 500l kar, og nå etter noen mnd har de begynt å legge egg der og tviler på at de får noen egg til å overleve der men hvem hvet, kansje de har skjønt det der.
Du for ha lykke til med flyttingen.
ctammer
Lotusplanten er en kjempeflott planten har den selv og:) Hadde et par med scalarer som bare spiste eggene sine hver eneste gang, ble så forbanna på de at eg ga de til min far som har en skikkelig fiskesuppe i et 500l kar, og nå etter noen mnd har de begynt å legge egg der og tviler på at de får noen egg til å overleve der men hvem hvet, kansje de har skjønt det der. Du for ha lykke til med flyttingen.


Takk takk
Sattser på og prøve og klekke noen egg selv når jeg har fått flyttet, om de legger flere da Så skal gå til anskaffelse av artemia og microorm, tror jeg. Skal overta noen Cherrybarber også, så skal prøve meg på oppdrett på dem igjen også. Her står det om mitt tidligere forsøk på oppdrett med Cherrybarber.
Oi så kjekt
Fant en dott med Pellia/Ferskvannstang(Usikker på hvilken det er) i rekekaret, hadde ingen aning at det var noe slikt oppi der. Kom sikkert med javamosen som er oppi der. Hadde jeg bare husket hvem jeg fikk den av? Alltid kjekt med slike overraskelser
Hmm, ser at Zoo & Fritid har fått inn ny fisk. Bruker altid og være noe spennende der. Håper de har fått inn Dvergtannkarper:P Skal dit en tur i morgen etter jobb(om jeg kommer meg på jobb) for å snike litt. De har en sverdplante lignende plante der, som jeg har siklet på en god stund nå. Så er meget mulig at den blir med meg hjem

Sitter og lurer litt på hva jeg skal gjøre med 15 literen min. Er ikke så mye man kan gjøre med et lite kar på 15 liter. Så innspill ønskes mer enn gjerne. For tiden går det Kirsebærreker og en dvergkulefisk der, samt et virrvarr av diverse planter som bare er kastet oppi. Kanskje jeg skal prøve meg på selvlaget innvendig bakgrunn? Eller bare male bakveggen og sidene svart eller blå?
Nytt kar i hus i dag. (Se bilde)
Så nå er det Guppy i hus også(fulgte med karet)
Karet er et 17/20 liters Wromak kar, kjøpt brukt av en kar her i byen. Pellte ned 15 literen og satte Wromaken der isteden. Kom også på hvorfor jeg ikke skifter ut så mye i karene, siden det er noe herk og vaske opp etter på:P Oppsettet er annerledes nå, samt at det er mer svart i grusen og bruker Fluvalen min, isteden for det filteret som fulgte med. Lyset er Arcadia arcpod, selv om jeg ifkk med den orginale toppen. Skal skaffe ny lyspære til den(om den funker, deet sa de ikke noe om) Flytter i neste uka, så er spent på hvordan det blir og gå med dette karet og de andre karene under flyttingen.

Bildet er tatt fra tidligere eier - Fiskefinn

Fikk også 3 Lotus og en god porsjon javamose av Frank Angell i posten i dag. Tusen hjertelig takk! Så nå er det mose i heimen! Hehe:P Lotusene passet utrolig godt inn i 120 literen.

I dag dumpet det ned en liten dott ferskvannstang fra Magnus, så nå begynner jeg og få en brukbar dott med tang i rekekaret. Takk til Magnus og Aram A.

- Foret også med Myggiser til Guppyene og Scalarene. Falt i god smak hos guppyene iallefall. Scalarene ser faktisk ikke ut til og være så veldig glad i myggiser, så får teste flere matsorter på dem.

- Ser også ut til at den ene guppy hunnen har unger på tur, er iallefall fult av små øyne "baki" der, hehe. Ser skikkelig lurt ut med bittesmå øyne som sniker ut av mor. Tro om de ser noe?

- Er kontraktskriving på fredag, så nå er det ikke lenge igjen til vi overtar ny leiligheten! Gleder og gruer meg, men blir iallefall godt med mer plass! Bor på rundt 50kvm nå, og øker til 60/71kvm. Kjenner det blir godt med to boder i forhold til den vi ikke har nå, samt en felleskjeller. Gruer meg til flyttingen av karene mine, håper alt går som smurt. Mon tro om ulykkes forsikkringen dekker uheld under flytting?
Note to self
Har vist denne planten også: Cardamine lyrata

Og fikk vite i dag at den største guppy hannen i karet, er faren til alle, hehe. Så blir nok noen nye Guppy i morgen for og vanne ut litt. Tenkte meg en tur på Zoo & Fritid.
Har du fått noen av de nye plantene du sku kjøpe eller var de solgt?
Chanell78
Har du fått noen av de nye plantene du sku kjøpe eller var de solgt?


Hvilken planter?
Jeg leste på en side tilbake om 2 typer planter du sku kjøpe. Har æ lest feil?
Åh, sverdplanten? Den har jeg ikke kjøpt, hadde kun en igjen og den var direkte stygg nå. Gul og fæl, men hadde mye annet snadder. bla Vallisneria, så skal nok tilbake igjen.
Ja var det sikkert og en til du la link til med bilde. Nei d usku ikke ventet så lenge på å kjøpe den. Er det den tynne valisneria de ha?
Fant ut at jeg skulle prøve med en søppelsekk bak 120 litern, for og unngå refleksjonene fra speilet som står bak. Karet ser nå ti ganger bedre ut, og det ser ut som om det ble mer lys i selve karet nå + at fiskene ser litt mindre stressa ut. Så tror det blir bra når jeg får sand i karet + bakgrunnen.

Kun 4 dager til vi flytter nå! Så må ut og få tak i isopropanol eller aceton, slik at jeg får rengjort glasset til silikonen. Vurderer og la fisk og planter gå i ett par bøtter mens karet er tørrlagt. Eller vent! Har jo en 63 liter jeg kan hive dem oppi imens. Får håpe den er tett da:P
Heisann

Hvordan går det med deg, nye leiligheten du flyttet til og alle dine akvarium?
Joda, det går bare bra med karene mine. Har tømt 15 literen og 6 literen. Flyttet innholdet i de to i en 20 liter, og har fått guppy og øksefisker nå. Samt ett nytt kull med ancistrus.
Holder enda på og pusser opp i leiligheten, men alt går bare flotters!
Legg gjerne ut bilder av dine karr om du har noen. Skal bli flott å se de.
Du har nokk begynt å komme langt å få det fint hjemme nå:=)
Flott alt er bra!

God helg:=)
Her er ett bilde av karet som står hos min mor.
Inneholder 10 stk Neontetra og 2 stk Korall Platy, 1 Sebraeplesnegle, 3 stk Sverdplanter, Hornblad, Pistia og Skru Vallisneria. Fluval + 3, 2 x Life Glo 15w og en 50W Akvastabil Varmekolbe.

Fikk forresten kjøpt Aceton i dag, så neste ferie uka mi tror jeg at det blir resilikonering av den ene 63 literen som står i kjelleren. Er litt spent på om jeg blir og få det til siden det er et rammekar, men tiden vil vise.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap