Veronica's tråd (side 4)

Der var kull nr 3 fra ancistrus trioen min klekket. Spent på om disse får leve opp, eller om scalarene spiser dem også. Har ett kull i et slikt fødenett, rett fremfor utblåset til pumpen, samt at de får mat 2 ganger for dag, og har noen planter oppi til og gjemme seg under/spise på. vokse gjør det, men det går tregt. Så får sette opp et til kar om ikke lenge, med mindre jeg får solgt scalareparet mitt. Lurer litt på om det var noen albinoer blant det nye kullet, eller om de bare er så lyse når de er "nyklekket"
Kan jaggu si at Ancistrus yngel som får vokse opp med far, blir dobbelt så store som de man "redder" fra far. De ynglene som kom til før vi flyttet er likestore som de som snart er på tur ut av hula til far nå(det andre kullet går i et slikt yngle nett). Så får få fart i sakene når scalare paret skal ut. Blir kun små stimfisk der da, tror jeg. Klarer bestandig og ombestemme meg ang slikt.

Satte opp 15 literen min igjen her om dagen, med en Fluval + 1, tok halve filtersvampen fra den andre Fluvalen min, og hadde oppi der + en ny halv bit i begge to. Så det er teknisk sett innkjørt nå. Er foreløpig kun overskuddsplanter og noen sandsnegler oppi karet nå da. Skal bruke det til en gjeng med Blå reker som kommer i posten på torsdag, tror jeg og håper. Karet skal ha BB(bar bunn) foreløpig. Vurderer og bruke en av Back to Nature Slimline bakgrunnene mine i det, men vi får se.

Er to kattunger her som synes karet er veeeldig interessant så;P

Ny bestilling fra Aquamanias i dag.
1 stk. 141.1215 JBL 7 + 13 kuler plantenæring à NOK 65,00
1 stk. 944048 Esha Minaroll 20ml à NOK 75,00
1 stk. Red Moor 17 à NOK 35,00
1 stk. Red Moor 18 à NOK 25,00
1 stk. Red Moor 24 à NOK 35,00
1 stk. 133.0035 Marina Algeskrape à NOK 40,00
1 stk. 133.0085 Føde nett à NOK 28,00
1 stk. 152.1020 JBL Novo Crab 100ml à NOK 39,00
1 stk. 127.2030 Rotor til Fluval 1+ à NOK 55,00
1 stk. 152.1010 JBL Novo Prawn 100ml à NOK 39,00

Red Moore røttene skal brukes i 15 literen og 20 literen, om ikke bare lagres til senere. Har en tendens til og lagre ting, til jeg plutselig trenger det en dag. Funker kjekt det
Der dro Scalareparet til ei venninne av meg. 100 liter ekstra og boltre seg på Slapp ut de ancistrusynglene som var i ynglenettet, så nå er det masse småttiser i hele karet.
zoom gjerne inn så jeg får se bilder av alle dine små i akvariet. Gleder meg til jeg selv får mange små i mitt.
Har kun mobil og ta bilder med så har ikke muligheten til og zoome inn noe særlig. Blir for uklart, men et speilreflekskamera er høyt oppe på ønskelisten!
Startet dagen med og fiske en kattunge ut av 15 literen, så dekkglass må til der ja. Får stikke innom den lokale glassmesteren i morgen. Må uansett ha dekkglass til to stk 63 litere også. Kattungen heter Timmy, og er sort langhåret. Helt umulig og "hører" aldri etter. Akvariene mine er vistnok snadder, siden det er andre gang vi fisker han opp av et kar nå, hehe:P

Fikk 50stk Blå reker - Neocaridina sp. blue i posten av ei her på forumet i dag. Står nå til aklimatisering på sin andre eller tredje time i 15 literen. Skal sjekke alle verdiene samt fiske ut noen planter som skal sendes i dag. Før jeg har dem oppi. Blir foreløpig en BB tank, med snegler og planter. Siden jeg er usikker på om jeg skal ha sand, eller grus i karet. Siden det skal være reke/snegle kar, pluss oppbevaring for overskuddsplanter.

Bilde 1 og 2 - Rekene til aklimatisering
Bilde 3 - Quatro og Timmy, Kattungene i huset oppå buret til Hamsteren Soppe.
Psykfallet
[B]Ny bestilling fra Aquamanias i dag.[/B] 1 stk. 141.1215 JBL 7 + 13 kuler plantenæring à NOK 65,00 1 stk. 944048 Esha Minaroll 20ml à NOK 75,00 1 stk. Red Moor 17 à NOK 35,00 1 stk. Red Moor 18 à NOK 25,00 1 stk. Red Moor 24 à NOK 35,00 1 stk. 133.0035 Marina Algeskrape à NOK 40,00 1 stk. 133.0085 Føde nett à NOK 28,00 1 stk. 152.1020 JBL Novo Crab 100ml à NOK 39,00 1 stk. 127.2030 Rotor til Fluval 1+ à NOK 55,00 1 stk. 152.1010 JBL Novo Prawn 100ml à NOK 39,00 Red Moore røttene skal brukes i 15 literen og 20 literen, om ikke bare lagres til senere. Har en tendens til og lagre ting, til jeg plutselig trenger det en dag. Funker kjekt det:)


Kan jeg spørre hvor mye du måtte batale i frakt for det? Vurderer å bestille en liknede pakke med noen Red Moor røtter.
Finner vi ut av når jeg henter pakken. Fraktprisene hans er samme som posten. Jeg gidder ikke pirke på frakten når han er den eneste nettbutikken som har alt jeg vil ha, til greie priser Så det er smak og behag egentlig

Fikk forresten mail om at rot nr 18 var solgt, og om jeg ville ha en annen eller slette den fra bestillingen. Tar selvfølgelig en annen jeg
Sjekket verdiene i 15 literen, og ingen var bra nok til at de Blå rekene kunne flytte inn. Så de går foreløpig sammen med Kirsebærrekene(i et ynglenett for og unngå kryssninger) til verdiene er bra nok.

Verdiene blir sikkert og stabilisere seg når jeg får hatt i sand/grus. Må bare bestemme meg først for hva jeg skal ha. Sort grus, eller biltema blåsesand?

Ser forresten at det er ett par stk av de Blå rekene som har rogn. Knall blå rogn! Hehe, et underlig syn. Skal prøve og få tatt et brukbart bilde av dem.
Så fin den lyse kattungen din er. Blir missunderlig her. Den varte snudde seg unna, så vanskelig å se hvordan den ser ut.

Siden du har svart grus i det ene akvariet ditt, så vil jeg anbefale en lys farge denne gang i dette. Men du må selv avgjøre hva du vil, men det er hva jeg tenker.
Jeg heller mot svart grus nå også, da rekene vil synes bedre mot underlaget enn med lys sand, men er fortsatt usikker. Må tenke litt på sneglene og plantene også.

Den svarte kattungen er mamma sin, men er her på for til hun kan hente den.
Ja der har du et stort poeng. Bingo, du bør ta svart for å få snegler og planter og det til å vises bedre.
Svart grus gjør nok at rekene blir sterkere i fargene.
De prøver tross alt å gå i ett med omgivelsene..
Så morsomt!
4 kullet med yngel på gang, og det dagen etter at mallefar kastet ut yngelen som var der. En ting er bra, og det er at han er i det minste ute og spiser sammen med de andre, så mat får han i seg. Kunde to siste kullene som er rett etterhverandre. De to første kom med en god del ukers mellomrom.
Tror kanskje jeg blir nødt til og ta ut skiferhula etter dette kullet, 5 kull tror jeg blir for mye. Iallefall etter dette kullet, siden eggklasen er dobbelt så stor som de tidligere.

Litt bilder

Bildene er av sneglene som går i 120 literen min.
Eplesnegler for det meste. Samt noen Sebraepler.
Litt bilder nr 2

Noen av Ancistrusene som bor i 120 literen.

Litt bilder nr 3

Mer snegler!
Mange fine bilder her. Så gøy du får mange egg så ofte. du bør jo ikke ta ut hulen, det er jo bra du får mange yngel du kan selge.
Må jo tenke litt på herr Ancistrus også. Kan ikke la han ta kull etter kull, etter kull. Han kommer jo til og bli helt utslitt og i verste fall stryke med.
Blå reke - neocaridina sp. blue
Her er ett bilde av to av mine blå reker. Er overasket over at de faktisk er blå. Eneste jeg har gjort med bildet er "Sharpen" og endre litt på kontrastene i Photoshop. Tatt med mobilen min.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Eric Bodrock
Reklame for plussmedlemskap