Veronica's tråd (side 6)

Takk på vegne av mamma
Woo! Fikk endelig en Crinum calamistratum fra Luna88 her på forumet, så nå mangler jeg kun Crinum natans fikk også 4 Cherrybarber og en drøss andre planter inkludert en sverdplante, som var rød. Rød variant?

Bilder kommer litt senere, må bare klommle meg til og ta noen:P

Nok en stoor takk til Luna88!
regnet nesten med de crinum-plantene havnet der etterhvert. små, men vokser seg sikkert til igjen

Barbene etterlot seg forøvrig en del egg, så jeg har en hel haug nyklekte.
Hehe:P Den ene crinumen havnet her + den store røde sverdplanten(?)og noe cabomba og noe som ligner på vallisneria men er rød flekkete? Gjerne opplys meg om hva det er for noe.

Har de lagt egg hos deg? De er jo digre jo! dobbelt så stor som de 5 jeg hadde fra før av. Håper på egg er også da:P
den der som ligner på sverdplante husker jeg ikke hva den heter. Vallisneriaen er av en type som ikke blir særlig høgere. Av en eller annen grunn har disse alltid blitt flekkete her i huset.

Spesielt den ene cherrybarben var voldsomt stor ja. men tipper disse er minst et par år gamle.

Pål Laumann
den der som ligner på sverdplante husker jeg ikke hva den heter. Vallisneriaen er av en type som ikke blir særlig høgere. Av en eller annen grunn har disse alltid blitt flekkete her i huset. Spesielt den ene cherrybarben var voldsomt stor ja. men tipper disse er minst et par år gamle.


Hmm, ok takk da skal jeg saumfare plantebasen etter hva det er sånn 100%.
Mja, tror det er den men er ikke 100% sikker
Luna88
må jo vær denne?? [URLBLOCK1]




Det er en slik jeg har sett på noen ganger å er litt usikker om jeg vil ha eller ikke. For den blir kjempe mørk nesten brun som stor plante og fin rød som nesten avleger. Men fin plante
Da er det nok den jeg har. For den jeg har er mørkerød over hele planten. Flott plante!

Blir kanskje Dvergtannkarper på meg snart(håper da det) endelig funnet noen på forumet som kan sende, så håper på og ha en 10stk innen onsdag. Fikk lønna mi i dag, så blir en dyrebutikk runde i morgen tenker jeg Skal ha noen pangioer + litt annet.
Pangioene var solgt, så ble ikke fisk i dag. Skal innom Zoo & Fritid i morgen på eventet de har der, så er stygt skummelt for at det kan bli noen små da Så de hadde fått inn reker på Buddy, men er litt skeptisk til og kjøpe dem. Så ut som neocardinia sp, og ikke kirsebærreker. Så holder meg unna jeg Holder med Neocardinia sp blue og kirsebærreker for nå

Kjøpte forresten en för ring og en forsteinet tre, stein på salg på Buddy, så nå er alt nesten klart til karet til de blå rekene mine.

Synes det begynner om minke på yngel i 120 literen, men det gjør ikke noe. Siste kullet er ikke sluppet ut enda, så er sikkert mer enn nok oppi der
Sånn, der var 10stk blå reker flyttet over i 15 literen,resten skal få gå i fødenettet i 20 literen en liten stund til. Er så mye rekyngel i nettet nå at tørr ikke ta alle helt enda.
Har hatt stor opprydding i 120 literen min. Har ca en bøtte med planter til overs nå, så må vell enten selge eller sette opp flere kar:P

Telte over de sneglene jeg fant, og har godt over 30stk i forskjellige farger, arter osv. Flyttet det meste av posthornene over i 15 literen, så nå skal de få kose seg der.

Lurer på om Kirsebærreka som var i 120 literen overlevde alt styret mitt?
hvordan planter har du til overs da?
Et lite bilde av 2 av Cherrybarbe hannene mine.

[External Image]
Luna88
hvordan planter har du til overs da?


For det meste en drøss vallisneria + 2-3 digre anubias. Alt står i annonsen min under Rubrikk.
Psykfallet
Har hatt stor opprydding i 120 literen min. Har ca en bøtte med planter til overs nå, så må vell enten selge eller sette opp flere kar:P Telte over de sneglene jeg fant, og har godt over 30stk i forskjellige farger, arter osv. Flyttet det meste av posthornene over i 15 literen, så nå skal de få kose seg der. Lurer på om Kirsebærreka som var i 120 literen overlevde alt styret mitt?


Den overlevde! Tussla rundt i karet i dag i sin egen lille verden
Samboeren min kom inn her en dag og sa "du, det er to reker i 120 literen" Hæ! utbrøt jeg og løp for og se om han tulla eller ikke,men joda. Det er 2stk feite kirsebærreker i karet. De må ha kommet med noe Hornblad jeg driver og flytter over dit når den vokser seg for stor i 20 literen. Kan ikke se noe rogn på dem, men det gjør ikke noe. Ser ut som hunner.

De blå rekene er begynt og formere seg med lysets hastighet, så skal få flyttet over resten av gjengen i 15 literen, samt kjøpe inn en 19/28 liter Wromak kun til dem. Skal sette dem på boden om så var(sambo vil ikke ha flere kar i huset) jeg SKAL ha flere kar:P

Skal låne en 5,5 liter Aquabox av Luna88 her inne, slik at jeg får flyttet noen Kirsebærreker over dit, samt all ferskvannstanget jeg har. Litt lei av at det surrer seg inn i javamosen i 20 literen nå.

I morgen åpner det en ny dyrebutikk her i byen, så må stikke innom der og se om det er noen snaddertilbud og raske til seg. Karene er ikke satt opp enda, men er sikkert på vei opp

Skal også senke vannstanden i 15 literen litt, slik at eplene mine har sjangs til og legge egg der. Akkurat nå er det ca 1cm mellom plasten jeg bruker til lokk og vannet. Så ja.. Må få kjøpt meg ett dekkglass snart og et skikkelig lys. Tenker en Arcadia arcpod 9w til 15 literen. Har en 11w i 20 literen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap