Veronica's tråd (side 7)

HÆ? Dyrebutikk jeg ikke har fått med meg? Hvor da?
Den må utforskes
Mhm. Har vist om den lenge jeg
viste ikke at dem skulle åpne så fort :O trodde det var lenge til :P må ta meg en tur jeg også da.....når jeg er frisk.
ER du syk?
Er en god stund siden de "annonserte" at det skulle bli dyrebutikk der da:P Skal innom en tur i morgen før jobb om jeg gidder. Akvariene er enda ikke fylt med vann så.

Dag 2 av kombikur med Esha Exit og Esha 2000, ser flere fisk med prikker, så er spent på om det blir en 4'de dag også. Alle lever iallefall Venter med og fore til kuren er over.
Stikker innom tråden din en snartur, bare for å si at det er koselig å lese den. Litt artig å følge med hvordan andre har det liksom.

Så det stod én eller annen plass at du har knurreguramier.. hva slags andre fisk har du de sammens med? Har ikke fått det helt med meg.. flirer..
Så koselig og høre

Hadde Knurreguramier som jeg fikk yngel på, men de er nok gått av med døden nå. De var veldig enkleog holde og en flott fisk med supre personligheter. Anbefaler de på det sterkeste! Hadde totalt 6stk med èn dominerende hanne(var 2 hanner og 4 hunner) Du finner bilde av hannen min i fiskebasen.
Den hannen var flott!
Synes det høres ut som noen interessante fisker.
Men hvilken andre fisker hadde du de sammens med?
De gikk i artskar. Kun knurreguramier.
Psykfallet
ER du syk? Er en god stund siden de "annonserte" at det skulle bli dyrebutikk der da:P Skal innom en tur i morgen før jobb om jeg gidder. Akvariene er enda ikke fylt med vann så.


ja er syk :S
ikke fått med meg når dem skulle åpne blir kjempe spennende å se hvordan den nye butikken er da :d du får skrive et lite referat da om hva du syns
Hehe, skal gjøre det ja
Skal ha med meg noen plakater fra Norsk hamsterforening dit også, så dere blir vell og få høre mitt syn av butikken

God bedring Luna88!
Psykfallet
[B]God bedring[/B] Luna88!


takker
Dagen i dag:
I dag har jeg gitt fiskene i 120 literen dose nr 3 med Exit og 2000(Esha), alle lever enda*krysser fingrene* De to rekene som er oppi der og sneglene mine ser ut til og ha det helt fint, så tar en dag nr 4 også siden prikkene ikke er helt borte på øksefiskene enda.

Har senket vannstanden i 15 literen med ca 5-6cm, så håper det blir fart på eplesneglene nå. Vil ha minimais! Funker ikke det, flytter jeg dem over i 120 literen når karet er friskmeldt, for så og senke vannet der litt. Eventuellt fjerner dekkglassene. de være der?

Ellers er alt vell, klør i fingrene etter og få satt opp 5 literen, må bare få den i hus først! :P
Dekkglassene er vel smart for å holde på fuktigheten, men når det er sagt så er det ikke dekkglass på mitt kar der de legger egg.
Har aldri hent at de har krøpet ut heller.. kanskje kun flaks, jeg vet ikke.
Den nye dyrebutikken Bodø Zoobutikk, ligger forresten i Storgata 94. Stikk innom, virker som en flott butikk!

Har nettopp flyttet alle de Blå rekene mine over i 15 literen, tatt 8 Kirsebærreker, hvorav 2 av dem var to rognfulle hunner og flyttet dem over i 120 literen. Så nå får vi se om det blir flere av dem.

Jeg skjønner altså ikke hvorfor jeg ikke får minimais fra eplesneglene mine. Så vidt jeg kan se er det en hun og to hanner. Det er god plass fra vannet og opp til kanten/dekkglasset (5-8cm) forer med rekefor, agurk og mallepiller til tider, men ingen egg.. Er karet rett og slett for lite? Det er en 15 liter uten fisk, kun snegler og reker.

Vannverdiene er:
PH -7
Gh - 12
Kh - 7


Noen som har noen tips til meg for og få egg på eplesneglene?

Får forhåpentligvis 5,5 literen i hus i kveld, samt at jeg skal låne en 250W varmekolbe av Luna88 slik at jeg får kjørt varmekuren i 120 literen. Esha Exit tok ikke knekken på hvitprikken, enda jeg kjørte kuren over 5 dager! 3 av dagene med Esha 2000 i kombi.Så skal kjøre varmekuren. Tar ikke den prikkene så kjører jeg en dobbel Exit kur over 3 dager.

Venter også på og bli kvitt jegersneglene mine, slik at jeg kan få satt over noen sandnegler og epler i 20 literen også, setter jeg dem over nå så blir de spist. Noen glupske beist det der!

Edit: Får ikke 5,5 literen før i morgen(tirsdag 15.09.2009)
Da var de store eplesneglene flyttet over i 120 literen. Tror rett og slett det ble for liten plass til 3 store eplesnegler i tillegg til noen små og ett tonn sandsnegler, samt en drøss blå reker i 15 literen.

Ser ingen symptomer på hvitprikk i 120 literen lengre, men har varmekolbe og dobbel kur i beredskap om den skulle dukke opp. Tørr ikke og vase neddi der enda for og unngå eventuelle nye utbrudd.

Fikk 5,5 literen i hus i går, men er usikker nå, på hvor jeg skal sette den! Enten blir det under 120 literen om jeg får plass, eller bak 15 literen på skrivebordet. Må høre litt hva sambo sier også. Så den står der, tom for øyeblikket. Luna88 glemte og sende med ledningen som sørger for strøm til karet:P Så uten den, må jeg pent vente litt til.
Sånn, der var jeg endelig på vei med og sette opp 5,5 literen fra Luna88. Har sjekket at det er tett, vasket sand ferdig med sandsnegler til og ha i, samt skyllt en bit forsteinet tre, som skal være oppi der. Nå mangler jeg kun Ferskvannstanget(ligger og venter i 20 literen) og strømledninga:P

Så snart strømledninga kommer, skal jeg stjele filtervatt fra 20 literen og 15 literen.Har ikke tålmodighet til og vente med og kjøre inn karet på gammelmåten, men regner med det tar maks en uke på et såpass lite kar. Regner med at det er ca 5 liter vann oppi der. Så med ferdig innkjørte filtersvampbiter, vil det nok gå relativt kjapt. For og være på den sikkre siden blir nitrit sjekket hver dag da.

Har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal ha oppi. Blir det Kirsebærreker? Blå reker? Kampfisk? Amanoreker? Gule reker? Grønne reker? Snegler? Annen fisk?

Kom gjerne med tips til meg!

Her er forresten min mening ang den nye dyrebutikken her i Bodø.
Bilde av 5,5 Literen, sånn foreløpig.

[External Image]

Note to self, vannverdier 120 literen 20.09.2009
Ph - 7,5-8
Gh - 9
Kh - 3
No2 - Gul

Også satt i en større varmekolbe, varmekur på gang nå...
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap