Talkum...?

Heisann..
Her eg bur har vi nokre gammle talkum gruver. Detta er eit veldigt fint minneral både i farge og form (nyanser av grønn blå og kvit) formasjonen er lange trådforma og det er eit mjukt mineral som er lett å forma viss ein ønsker det.
spørsmålet blir jo da er det muligt å bruka detta i akvarie..?? Talkum løyser seg ikkje opp på samme måte som eks kalk. Talkum steiner som ligger i fjera har lege der i mangen herrens år utan å vise antydning til erusjon. spørsmålet blir meir om det er giftigt for fisk snegler og event reinaldsarbeidarane som sansynlig vis vill gnaga på det. Er også bitt av minneral basillen (smykkesteiner/sammler) så for meg er det litt viktigt med stein formasjonen også i akvarie.. for oss mennesker er jo ikkje talkum farligt (pudder på ræve ) testen ang syra / eddik er ikkje brukandes her da talkumet løyser seg opp når ein bruka sånt. Men det er jo ikkje syra eg skall ha i akvariet..
Talkum, eller Talk som er mer korrekt betegnelse for mineralet, har kjemisk formel Mg3Si4O10(OH)2
Som du ser, er det ingen skumle atomer som kobber i denne, og den vil derfor ikke ansees som giftig.

Men talkum kan i en del tilfeller spalte seg noe, spesielt i ett miljø som akvariet. Her er det tilstrekkelig med både vann og Co2, til at en kan oppleve denne spaltingen.
Spaltingen er ikke noe problem, men det er "bivirkningen" i form av økt Kh og Gh som for mange vil være ett problem.

Anbefaler at du tar en test i ei bøtte akvarievann, for å se om Gh\ Kh\ pH endrer seg noe

Og jo, talkum kan være skadelig for oss mennesker. Det er vel mange av oss som husker nyhetene om skadene dykkere pådro seg etter å ha pusta inn talkum fra slanger\ munnstykke
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap