Sommerfuglfisk

Har fått tak i en Afrikansk sommerfuglfisk. Kjempe stilig fisk.
Problemet er, jeg får den ikke til å spise. Den ligger bare bomrolig i overflaten mellom masse planter. Har prøvd og gi den mygglarver og tørrfor. men enser det ikke. Er en del nyfødte guppyer i karet, kan hende han har tatt noen mens jeg ikke har sett. Ser i basen at den trenger levendefor. (insekter) Skal jeg gå på flue jakt eller går det an å få kjøpt noe?
Sommerfugl fisken :)
ser du opplever problemer med fisken du arvet
Da jeg tok over fisken så fikk jeg beskjed om at den bare spiste pellets og ikke noe annet. Dette er nok jeg aldri har opplevd. den spiser ikke ikke flak men jeg kjøpte tørre artemier og jeg knuste i større biter og de var den kjempefornøyd med. Forøvrig spiser den ikke så ofte, men når den først spiser så spiser den mye (en gang hver 2-3 dag)

utover det kan jeg fortelle deg at guppy yngler er nok enda en grunn til at den ikke spiser. hos meg så har den jafset i seg en fullvoksen endles iløpet av noen få sekunder som uheldigvis ble med under flytting av en malle.
Ynglene dine er nok god snaks.

Som jeg skrev i annonsen så måtte jeg kvitte meg med den pga yngler som ble for store for 30 liters karet (og som jeg syns ikke burde bli fiskemat)
Er genetlig bra hvis den får i seg all guppy yngelen. Skal ha vekk all guppy av d karet, men dukker alltid opp noe yngel. Veldig flott fisk forresten, takker igjen.
Den koser seg trolig med godisen (les yngelen) om natta. Om dagen flyter de rundt og ser snille og rolige ut, om natta er de kaldblodige mordere. For å sitere en eller annen her på AF: kjeften er som en åpen låvedør! Mange aner ikke dette, og begriper ikke hva det er som får fisk til å forsvinne hver eneste natt.
Skulle fore fiskene med litt frosne mygglarver i kveld. lekte litt med den frosne biten i vannflata, alltid gøy å holde igjen så ciklidene må kjempe litt. Plutselig hoppet denne Sommerfuglfisken fram. Skvatt noe helt for j..... at jeg ikke gjorde på meg er bare flaks. Voldsom å kjapp den var.
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap