Endlers levendeføder eller guppy?

En av hunnene jeg kjøpte som guppy holder seg for seg selv. Hun er også helt fargeløs. Kan det allikevel være ei guppyjente, eller er det en Endlers jeg har fått med meg?

Jeg har ikke bilde, dessverre, men de andre guppydamene er "lysebrunegule", mens denne altså er helt hvit. Er det andre måter å se forskjell på?
Størrelsen er også en forskjell mellom guppudamer og endlers. Endlersdamer går i diverse grader av gråtoner, og er helt uten sterke farger, mens guppydamer kan ha flotte farger på hale- og ryggfinne... For å hjelpe deg, så kan du jo kikke på fiskeprofilene, der er masse bilder. Men jeg kan ikke avgjøre noe som helst uten bilder. Selv med bilder kan det bli vanskelig ettersom størelsesforhold kan bli misvisende... Dessuten må man også være sikker på at de er fullvoksne. En veldig ung, fargeløs guppydame kan godt bli tatt som endlers dersom man ikke har flere referansepunkt.
Tror det er nesten håpløst å si, faktisk. Jeg har både endlers og guppy (ikke i samme kar - ikke i samme etasje engang!), og jeg klarer ikke å se forskjell på mine guppy-huer og endler-huer.

2 av mine guppy-huer er nemlig helt fargeløse (ikke farge på hale eller ryggfinne engang), og ser dermed ut som endlers. Prøver å se om det er noen forskjell på utformingen av finnene da jeg har lest at det skal være forskjell.. men jeg ser ingen forskjell skal jeg være ærlig...De guppy-huene som har farge er det ikke noe problem å se forskjell på i forhold til endlers

De fleste guppy-huer har jo farge på finnene da, og da skulle det være greit å se forskjell

Finnene er grå. Ingen farger. Det rare er at de to guppyhannene ikke ser ut til å bry seg med henne i det hele tatt, og at hun holder seg for seg selv i et hjørne.

Spørsmålet er om jeg skal la det skure og gå eller gjøre noe.
guppy og endlers vil parre seg med hverandre om de får muligheten, så uansett hva hun er tror jeg ikke det har noe med saken å gjøre, eller kan forklare hvorfor hun holder seg for seg selv og hannene ikke viser noen interesse. Da heller jeg mer til at hun er syk eller noe sånt.
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap