Corydoras spørsmål

Skal kjøpe meg noen Cory, som skal gå i et selskapskar, og har derfor noen spørsmål:

1. Hvilken Cory er lettest å få i lek?
2. Lønner det seg å ha bare en type Cory om man skal prøve å få lek på de?
3. Hvor mange Cory kan man ha i et 720 liters kar? Vet jo at det kommer litt ann på hvor mye annen fisk man har oppi karet, men.

ny, det er jeg det
Skal kjøpe meg noen Cory, som skal gå i et selskapskar, og har derfor noen spørsmål: 1. Hvilken Cory er lettest å få i lek? 2. Lønner det seg å ha bare en type Cory om man skal prøve å få lek på de? 3. Hvor mange Cory kan man ha i et 720 liters kar? Vet jo at det kommer litt ann på hvor mye annen fisk man har oppi karet, men.


1. Corydoras Aeneus (som er den vanligste coryen), er kjent for å være veldig lett å få i lek. Det kan undertegnede skrive under på

2. Helt klart! Corydoraser er jo en stamme og det er mulig å krysse de, dette bør jo selvsagt ikke gjøres, derfor bør de holdes adskilt. Dessuten ser det også mye finere ut med EN større gruppe av et slag, enn mange små grupper av flere slag. Det er jo en kjennsgjerning at coryer trives best i grupper på mange individer.

3. Kommer helt ann på hva andre fisker du ønsker i karet, som du selv sier, men er coryene de eneste bunnfiskene du skal ha i tillegg til f.eks noen ancistruser, så er det ikke noe problem med 15-20 stykker i et så stort kar, spesielt ikke hvis du har endel røtter og steiner som de kan gjemme seg under og titte frem på verdenen...

Med tanke på antall fisk og det skal være en fiskesuppe/selskapsakvarium så gjør det seg bedre med få typer, men gjerne et større antall av hver type.. Feks sandsnegler, eplesnegler og ancistruser (som er gjerne den vanlige "basic'en" i et kar for å lette opprydningsarbeidet), og så ha en type bunnfisk (f.eks en cory-art gjerne sammen med f.eks palettciklider), deretter velge en stim med fisk som går i midtskiktet (f.eks en tetra-art som sitrontetra, kardinaltetra osv...) eller i toppen (lokasjonsguppy, eller EN type gyppy. øksefisk?), samt kanskje noen få større fisk som scalare eller ciklider som en kontrast til den store stimen....
Tusen takk for svaret
Andre Corydoras som er lette å få i lek da? Eller er det ingen?
ny, det er jeg det
Tusen takk for svaret:) Andre Corydoras som er lette å få i lek da? Eller er det ingen?


Gir du de rette forholdene, så kan du trigge de fleste til lek...
Ja, det var det da
Har prøvd på flere cory arter, men det ser ikke ut som jeg får det til. Så jeg håpet noen er enklere enn andre
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap