Ehfisubstrat pro eller prodac clarocil?

Inaktiv bruker
Hvem av de overnevnte har minst motstand for vann? Ehfisubstrat PRO blir jo veldig godt omtalt her på forumet, mens Prodac clarocil tror jeg ikke er nevnt. Ehfisubstrat har jo en overflate på 450m2 pr liter mot Clarocil sine 450m2 pr 500gram. Clarocil slår jo ehfisubstratet helt klart på overflate til godsakene, men hvem har minst motstand, noen med erfaring?
...Er nybegynner, men jeg har lyst til å henge på et spørsmål her:
Er overflate per vektenhet virkelig intressant...? Er det filter som har maksvekt, og ikke volum...?

...Bare litt forvirret...
Har ikke spesielt stor tillit til at Prodac har den overflaten de påstår at denne har De oppgir forøvrig samme overflate på sin Ceolitt.

Det er vanskelig å gi ett eksakt svar på hvordan vannet passerer filtermediet til Prodac, men under optimale forhold, og med ganske ren filtermasse, kan den nok slippe mer vann forbi kontra ehfisubstrat pro. Men det tar ikke mange ukene før kanalene i disse rørene er grodd igjen, og da er det liten tvil om at kuler er mer effektivt.

Jeg antar at 500g filtermasse fra prodac har tilnærmet likt volum som en liter filtermasse fra eheim. Så om, jeg vektlegger om, prodac clarocil virkelig har 450m2 pr 500g, er den neppe bedre enn ehfisubstrat pro
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap