Lissi`s akvarieverden=) (side 10)

Hey Ronny puus
Nei det er ikke gale med 9stk:P Enda fler skal det bli vettu
Hvor får du tak i alle mallene Ronny?? Skulle hatt noen flere maller jeg også ser du:P
Ja det var på tide at du skrev i tråden min, du har vært stille altfor lenge nå..
Lissi87
Hey Ronny puus:D Nei det er ikke gale med 9stk:P Enda fler skal det bli vettu:D Hvor får du tak i alle mallene Ronny?? Skulle hatt noen flere maller jeg også ser du:P Ja det var på tide at du skrev i tråden min, du har vært stille altfor lenge nå..

nei 9 stykker er masse det hehe tenk deg bare hvis du fikk 9 unger på en gang... når jeg tenker på det så skjønner jeg atte fiskene spiser opp mange av barna sine:P
jeg har noen lekspar som yngler hele tia her hehe er bare synd du bor så langt unna hvis ikke skulle du fått noen du å... har fortsatt 25 stykker som er ca 2-3 cm store her dette er L-144 da:P
bichir
[QUOTE=Lissi87]Hey Ronny puus:D Nei det er ikke gale med 9stk:P Enda fler skal det bli vettu:D Hvor får du tak i alle mallene Ronny?? Skulle hatt noen flere maller jeg også ser du:P Ja det var på tide at du skrev i tråden min, du har vært stille altfor lenge nå..

nei 9 stykker er masse det hehe tenk deg bare hvis du fikk 9 unger på en gang... når jeg tenker på det så skjønner jeg atte fiskene spiser opp mange av barna sine:P
jeg har noen lekspar som yngler hele tia her hehe er bare synd du bor så langt unna hvis ikke skulle du fått noen du å... har fortsatt 25 stykker som er ca 2-3 cm store her dette er L-144 da:P

Ja det forstår jeg godt at dem gjør.. Hadde aldri klart å hatt så mange unger som dem får:P
Bare vent til jeg får bil og lappen, da skal jeg ta meg en dagstur bort til deg og hente med meg masse yngel Hehe.. Må vel også innom Leif og stjele med meg noen guppyer:P Hihi..
ja den turen kan bli værdt det den hehe særlig hvis du skal robbe leif hehe.... du kan jo få noen L-144 yngel av meg er bare så synd dem ikke tåler å bli sendt
bichir
ja den turen kan bli værdt det den hehe særlig hvis du skal robbe leif hehe.... du kan jo få noen L-144 yngel av meg:) er bare så synd dem ikke tåler å bli sendt


Ja det er veldig synd Men hvis jeg tar turen bort en dag etter at jeg har gjort lappen ferdig så skal jeg nok robbe deg for ancistrus og L144:P Hihi.. har jo 3 karr som mangler maller så er en del og fylle opp:P

Ja det er veldig synd Men hvis jeg tar turen bort en dag etter at jeg har gjort lappen ferdig så skal jeg nok robbe deg for ancistrus og L144:P Hihi.. har jo 3 karr som mangler maller så er en del og fylle opp:P
du er velkommen til å stupe nedi karene her å se hva du finner av godbiter
Thank you puus Du skal ikke se bort ifra at jeg gjør det vettu
Hvordan går det i din akvarie verden Lissi? Dårlig med oppdateringer... Hehe.
Hos meg er nå den nye dobbelt reolen komplett med 6X54L. JIPPI

LOFFA
loffa
Hvordan går det i din akvarie verden Lissi? Dårlig med oppdateringer... Hehe. Hos meg er nå den nye dobbelt reolen komplett med 6X54L. JIPPI LOFFA


Joda den putrer og går:P hehe.. Begynner faktisk å bli litt lei av hele greia egentlig, mistet nettopp den vakre hvite guppy hannen min og noen til, så nå er det bare 6 voksne guppy hunner igjen og 10stk +- yngel..
Fiskene i 248literen har jeg lyst og kvitte meg med og ha noen nye fisker da de begynner og bli kjedelige.. Mallene og coryene beholder jeg jo selvfølgelig Lurte litt på om jeg skulle gjøre 50literen om til corykarr, men vet ikke hvilken type jeg har lyst og ha der enda, så det får vente litt..

Ellers skjer det ikke så mye nytt i akvahobbyen min nei..
I dag så jeg plutselig 4-5 kirsebærreker i guppy karret som jeg ikke aner hvordan har kommet seg oppi der.. Trodde guppyer var ganske hole av seg og spiste kirsebærreker??? Lurer på hvordan de har kommet seg oppi der og hvordan de har klart å overleve de glupske guppyene.. Hmmmmm.... Det er og forblir et musterium det der.. Håper de lever lenge oppi der for da kan de stelle med plantene og spise opp matrestene til guppyene og holde det rent og pent=)

Sebra ciklide yngelen er spist opp og hannen er i full lek med ei ny hu så det er stormende jubel i 248literen for øyeblikket:P

Sambo pratet om at vi kanskje skal få gang på akvarierommet snart pga småen har begynt og kaste div leker oppi rekekarret(heldigvis ufarlige leker så lang) da han har vokst ganske mye og klarer akkuratt og åpne foringsluka på akvariet.. Her forleden dag kastet han 2 gafler og en skjei oppi rekekarret som jeg måtte plukke ut, og i dag kastet han spaden sin oppi og nesten fjernkontrollen:O Så nå må vi få fortgang i akvarommet sånn at jeg kan få flyttet karrene inn der sånn at han ikke kan kaste mer ting oppi der og vi kan få kjøkkenbenken tilbake og bedre plass i stua Skal bli herlig og få de 3 karrene i stua vekk og at det blir lettere med vannbytter siden det er sluk i gulvet i "boden" (sambo trodde at det også var kran som jeg kunne koble en slange til inni der, og da blir vannbyttene veldig lette) og da slipper jeg og bære så mange bøtter Jippiiiii...
I dag kom jeg på hvordan de kirsebærrekene har kommet seg oppi guppy karret. Jeg har tatt flyteplanter fra rekekarret oppi til guppyene, så de reken har nok fulgt med flyteplantene.. Ser at rekene liker og henge opp ned i flyteplantene sine røtter og pusle og stelle med dem, så de har sikkert gjort det når jeg håvet ut flyteplantene og hev dem oppi til guppyene.. Jaja, da var hvertfall det musteriume løst

P.S. Rekene i guppykarret lever fremdeles
Lissi87
I dag kom jeg på hvordan de kirsebærrekene har kommet seg oppi guppy karret. Jeg har tatt flyteplanter fra rekekarret oppi til guppyene, så de reken har nok fulgt med flyteplantene.. Ser at rekene liker og henge opp ned i flyteplantene sine røtter og pusle og stelle med dem, så de har sikkert gjort det når jeg håvet ut flyteplantene og hev dem oppi til guppyene.. Jaja, da var hvertfall det musteriume løst:D P.S. Rekene i guppykarret lever fremdeles:D



Jaja da er mysteriet løst da. Alt har som regel sin grunn Lissi. Godt å høre rekene lever også. Sett igang... begynn på akvarommet ditt på mandag. Vet du hva.......? Jeg skal mase på deg hver dag.... helt til jeg ser bilde av et ferdig akvarom på Jæren. LOFFA
Ja de lever i beste velgående de rekene i guppykarret, er mye og pusle med oppi der ja:P

Jaaa, men Leif. Jeg kan jo ikke gjøre det alene, gubben må jo også være med og han gidder jo ikke Men skal ta han i øyrene neste uke og få gang på han så får vi håpe at det kommer noen bilder av akvarommet snart
Da har jeg nettopp vært og kjøpt 4 nye guppy hanner, fant en ny hvit hann som er like vakker som den andre jeg hadde Så nå er jeg ganske happy
Kjøpte 2 røde, 1 gul med svarte prikker og 1 nydelig hvit, så nå er de til akklimatisering i guppykarret.. Skal bruke laaaang tid på det denne gangen så jeg slipper og miste flere guppyer.. Målte vannverdiene i guppykarret også for og være på den sikre siden og alle verdiene var fine Bruker Tetra sine dråpetester og er kjempe fornøyd med dem=)

Ellers er det lite nytt i min akva hobby, den pusler og går som den skal:P hehe..
Legger ut bilder av de nye guppy hannene når de er ferdig akklimatisert og har rkommet seg til rette i deres nye hjem
I dag fant jeg guppy hunnen som bodde i 50literen sammen med den hvite hannen død Så nå har jeg flyttet den hvite hannen over i 140literen igjen og all yngelen over i 50literen, tenkte og bruke det som yngel karr=) Fisket ut ca 25 yngel fra 140 literen og det er fortsatt noen små yngel igjen oppi der som jeg ikke fikk tak i, så de får bare gå oppi der sammen med foreldrene..
Har også mistet en scalare i dag, den er sporløst forsvunnet og jeg kar lett over alt oppi karret etter den, men finner den ikke. Regner med den er spist opp av de andre fiskene

Nå er jeg på jakt etter noen corryer jeg kan ha i 50 literen sammen med guppy yngelen, blir litt skralt og bare ha yngel og eplesnegler oppi der og coryene er jo så søte at jeg bare må skaffe meg noen til som kan bo oppi der=)

Har også veldig lyst til og kvitte meg med beboerene oppi 248literen (utenom mallene) og heller ha masse småfisk som feks, guppy, platy, sverddrager osv oppi der og ha en stoor gruppe corrry i bunnen sammen med leksparet med ancistrus.. Må bare finne ut hvor mange corryer jeg kan ha oppi der før jeg begynner og spare penger=)
Gi beskjed hvis du vet hvor stor gruppe coryer jeg kan ha og forslag til type(r)=)
Lissi87
I dag fant jeg guppy hunnen som bodde i 50literen sammen med den hvite hannen død:( Så nå har jeg flyttet den hvite hannen over i 140literen igjen og all yngelen over i 50literen, tenkte og bruke det som yngel karr=) Fisket ut ca 25 yngel fra 140 literen og det er fortsatt noen små yngel igjen oppi der som jeg ikke fikk tak i, så de får bare gå oppi der sammen med foreldrene.. Har også mistet en scalare i dag, den er sporløst forsvunnet og jeg kar lett over alt oppi karret etter den, men finner den ikke. Regner med den er spist opp av de andre fiskene:( Nå er jeg på jakt etter noen corryer jeg kan ha i 50 literen sammen med guppy yngelen, blir litt skralt og bare ha yngel og eplesnegler oppi der og coryene er jo så søte at jeg bare må skaffe meg noen til som kan bo oppi der=) Har også veldig lyst til og kvitte meg med beboerene oppi 248literen (utenom mallene) og heller ha masse småfisk som feks, guppy, platy, sverddrager osv oppi der og ha en stoor gruppe corrry i bunnen sammen med leksparet med ancistrus.. Må bare finne ut hvor mange corryer jeg kan ha oppi der før jeg begynner og spare penger=) Gi beskjed hvis du vet hvor stor gruppe coryer jeg kan ha og forslag til type(r)=)



Det er bestandig trist å finne fisk død i sine karr. Om det er en voksen cory eller en yngel av en sebraciklide. Alle har sin verdi for en akvarist. Ettersom du spør om corydoras vil jeg konsentrere mitt innlegg her om det. Jeg vil anbefale deg coryer i artskarr, slik jeg selv har det, og gjerne en type i hvert karr... I en 50 Liter er det plass til mange skjønne coryer. Jeg har en del coryer, det vil si 7 karr med bare coryer. Har et par typer med bare 3-4 individer (melini og schwartzi) av hver, disse går i samme karr. Ellers har jeg stort sett leiksgrupper. Den største gruppen min er på 16 stk i et og samme karr. Det er aeneus og albino paleatus. Skal jeg anbefale med oppdrett i blikket må jeg anbefale etter egne erfaringer og eget oppdrett. Aeneusene og albinoene mine har ynglet som kaniner (les tråden min) og det bare fortsetter. Problemet har endt for meg nå at det blir for få luftpumper og isbokser.... hehe. Så skal dette fortsette, må flere pumper og bokser handles inn. Håper dette ga litt svar på det du lurte på lissi.

masse klemmer

ikke lett å anbefale en spesiell cory, men sjekk hva utvalg di har på din lokale zoo
Ja det er trist å miste fiske uansett hva type det er

Kanskje jeg skal skaffe meg noen aenuser da=) De er jo lette og få tak i også Hvor mange synes du er et bra antall av dem oppi 50literen da??

Har lyst på corry oppi 248 literen også, hvor stor gruppe kan jeg ha oppi der??? Har lyst på schwartzi siden jeg har 1 fra før som bor i 140literen sammen med 2stk av en anna type=)

Kosemoseoverdose:P
Lissi87
Ja det er trist å miste fiske uansett hva type det er:( Kanskje jeg skal skaffe meg noen aenuser da=) De er jo lette og få tak i også;) Hvor mange synes du er et bra antall av dem oppi 50literen da?? Har lyst på corry oppi 248 literen også, hvor stor gruppe kan jeg ha oppi der??? Har lyst på schwartzi siden jeg har 1 fra før som bor i 140literen sammen med 2stk av en anna type=) Kosemoseoverdose:P



Kosemoseoverdose???
Aeneuser er di letteste å få tak i, men likevel ikke den billigste i butikk, iallefall ikke på Kongsberg. 45 kr stk mener jeg er noe over.... I en 50-54L har jeg som sagt 16 stk og det ser ut til at dem trives. Di er jo en "stimfisk" og trives i grupper på minst 5-7 stk. Så 16 går vel bra hos deg også skulle jeg tro. Men anbefaler deg å ha et flertall av hanner. F.ek på 16... 10 hanner og 6 huer. Og du må alliere deg med isbokser eller lignende og luftpumpe(r)

Om du tenker på 248L som artskarr.... ja da er det plass til maaaaaaange. Tenke noe sykt her en dag... Ha min 375L som artkarr for en type corydoras. Tenk deg mellom 50 og 100 like coryer flyende rundt der... men det er en syk syk syk tanke. Tenk bare det antallet med egg etterhvert. Ja... jeg er litt syk.

Om du har tatt en Kosemoseoverdose, så har jeg en overdose corydorasdilla

Klemz fra en som er ivrig leser av tråden din

loffa
Tenke noe sykt her en dag... Ha min 375L som artkarr for en type corydoras. Tenk deg mellom 50 og 100 like coryer flyende rundt der... men det er en syk syk syk tanke. Tenk bare det antallet med egg etterhvert. Ja... jeg er litt syk.


Nåja, sykt og sykt... da er det flere av oss! hehe Jeg har vel vært innom en lignende tanke, jeg også...
Et helt akvarium fullt av en svær stim med 50-100 voksne Corydoras adolfoi hadde vært noe!
mona o
[QUOTE=loffa]Tenke noe sykt her en dag... Ha min 375L som artkarr for en type corydoras. Tenk deg mellom 50 og 100 like coryer flyende rundt der... men det er en syk syk syk tanke. Tenk bare det antallet med egg etterhvert. Ja... jeg er litt syk.


Nåja, sykt og sykt... da er det flere av oss! hehe Jeg har vel vært innom en lignende tanke, jeg også...
Et helt akvarium fullt av en svær stim med 50-100 voksne Corydoras adolfoi hadde vært noe!


Ettersom jeg ikke fikk sove, etter x-antall pinex forte, 2 kanner kaffe og nesten en 20 pkn med ferdig røyk etter sykehusoppholdet sto jeg opp igjen. Valget ble selvfølgelig akvaforum. Ja Mona, da er det flere av oss som har den tanken i hodet, og jeg er ikke værre enn at jeg må si tanken er sterk. Ettersom jeg har så mye egg og yngel av aeneus og albino hadde dette blitt det billigste for meg på sikt. Det er ikke bare en syk tanke men også en fin og vakker en. Om du skulle være innom her igjen, kunne du forklare meg bruken av disse eikebladene som brukes i coryoppdrett? Hvor mange til antall liter, skal di flyte eller festes i bunn, hvor ofte må bladene byttes etc. Håper ikke du synes jeg okkuperer tråden din her i 200 Lissi87, men blir bare så engasjert hver gang det er snakk/skriveri om Corydoras

Leif
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap