Lissi`s akvarieverden=) (side 15)

Da må jeg surfe litt etter kamera Takk for hjelpen!
Liv H
Da må jeg surfe litt etter kamera :-) Takk for hjelpen!


Bare hyggelig=)
I går bestemte jeg meg for å ommøblere litt i 248literen pga jeg syntes fiskene hadde litt liten svømmeplass på bunnen pga alle røttene som var oppi og da var det jo en fin mulighet for og luke litt i javamosen og ta ut noen av de plantene jeg ikke trengte.. Jobben tok ca 1.5time og jeg var ganske gåen i både armene og ryggen etterpå, men heldigvis ble jeg fornøyd med oppsettet nå så slapp jeg og gjøre det forgjeves:P Imens jeg holdt på nedi der med hendene mine kjendte jeg plutselig noe som svømte rett i handa mi med en skikkelig kraft, jeg skvatt så mye at jeg datt og landet på rumpa på gulvet.. Det tok 1-2min før jeg klarte og tumle meg opp på beina igjen og når jeg kom meg opp kikket jeg inn i akvariet for å finne ut hvem det var så skremte meg sånn.. Fant fort ut hvem synderen var og ble ganske så sjokka når jeg så hvor stor h*n hadde blitt, h*n er vel nermere 20cm svær nå og skikkelig rundt og go:P hehe.. H*n har hvertfall ikke mangel på mat for å si det sånn:P

I dag satt jeg og studerte fiskene i 248literen og ser at de liker den store svømmeplassen de har fått nå og det gleder meg siden jeg gjorde ommøbleringen for deres skyld=) Legger ved før og etter bilder av karet sånn at dere kan se hva jeg har gjort=)

Bilde 1 og 2 er før ommøblering og bilde 3 er etterpå=)

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Her er bilde av synderen som skremte vettet av meg når jeg ommøblerte 248literen.. Skumle fisken min..

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Her kommer det noen bilder av ancistrusene mine som henger på glasset=)
Hannen
[External Image]

[External Image]

Hua
[External Image]
Lissi87
Her er bilde av synderen som skremte vettet av meg når jeg ommøblerte 248literen.. Skumle fisken min.. [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/17411_090116111028_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/17411_090116111038_2.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/17411_090116111048_3.jpg[/IMG]


ka fisk e det?
Siden lysrøret i 50literen røk og jeg ennå ikke har fått penger måtte jeg finne en annen løsning sånn at de skal få lys og slippe å ha det mørkt hele tiden..

Dette er løsningen.. :P
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Kom plutselig på at jeg har jo ikke lagt ut bilder av L144 enda, det må jeg jo gjøre så her kommer de=)

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Brit Rosland
ka fisk e det?


Det er en prikket knurremalle..
Jeg var nettopp og kikket litt i 50literen og det ser ut som det er noen på gang mellom palett ciklidene mine Hua driver og viser seg skikkelig fram for hannen og prøver og lokke han med seg inn i kokkosnøtthula=) Han er ikke helt villig enda, men håper at han snart følger etter henne og at det blir noen egg fra dem snart.. Legger ved noen bilder av dem som jeg tok i dag. Det er ikke vanskelig og se at hua er stinn i egg hvertfalll=)

Se så tykk hua er:P
[External Image]

Her følger hun etter hannen for å lokke han med seg:P
[External Image]

Her venter hun inni hula på hannen:P
[External Image]
Hei vennen ;- =)

Skjønner at du er stolt over kameraet ditt, Lissy. Masse fine bilder av mye flott fisk. Ser ut som min 375L nå er solgt, så fremover blir det bare "små karr". Kunne tenkt meg å byttet ut 54L og 60L med 2 stk 112L til. Reolen hadde blitt fin med tre stk 112L tror jeg, men får se hva som skjer fremover. Du har hatt stor fremgang og det er gøy å følle deg i utviklingen. Har du fått mere egg og yngel av corydoras??

Ellers er det ikke mye som skjer annet enn det vanlige med rensing, vannbytter, egg og slike ting, men skal holde deg oppdatert vennen. Masse klemmer
loffa
Hei vennen ;- =) Skjønner at du er stolt over kameraet ditt, Lissy. Masse fine bilder av mye flott fisk. Ser ut som min 375L nå er solgt, så fremover blir det bare "små karr". Kunne tenkt meg å byttet ut 54L og 60L med 2 stk 112L til. Reolen hadde blitt fin med tre stk 112L tror jeg, men får se hva som skjer fremover. Du har hatt stor fremgang og det er gøy å følle deg i utviklingen. Har du fått mere egg og yngel av corydoras?? Ellers er det ikke mye som skjer annet enn det vanlige med rensing, vannbytter, egg og slike ting, men skal holde deg oppdatert vennen. Masse klemmer


Hallaisen du=)

Jepp, jeg er ganske stolt over det nye kameraet mitt=) Tusen takk for det vennen, prøver så godt jeg kan og bare legge ut de bildene som blir bra=)
Synes det er synd at du selger unna karrene dine, men bra at du beholder noen hvertfall=)
Ja det har vært 1 eller 2 egglegginger hos coryene, men de gangene plukket jeg ikke ut egg og det angrer jeg jo selvfølgelig på nå, så i morgen blir det et 30% kaldtvannsbytte og fore dem med røde myggiser for å prøve å lokke fram en egglegging=) Og da skal jeg følge nøye med på om det skjer noe og selvfølgelig plukke ut eggene hvis det blir noen

Bra du skal holde meg oppdatert vennen=) masse klemmer tilbake=)
Tok noen bilder tidligere, men det var ikke så mange av dem som ble bra siden fiskene var over alt hele tiden og jeg hadde en liten gutt som dyttet borti meg hele tiden:P
Legger ut noen av de gode bildene=)

Ung L144 hun
[External Image]

Palett hun som spiser
[External Image]

Ung L104 som har mistet det ene øye stakkars
[External Image]
Noen bilder til=)

Kirsebærreke
[External Image]

Gravid guppy hun
[External Image]

Kirsebærreke igjen=)
[External Image]
I dag var jeg på en dyrebutikk på sola som selger ut alt til halv pris pga de skal legge ned.. De hadde ikke så stort utvalg i verken fisker eller andre akvarie ting så det eneste jeg kjøpte var fiske mat.. Kjøpte 5 forskjellige typer mat og de er: JBL Novo Tab til coryer, Tropical vitality & color granulat, Tropical vegetable flakes, Spirulina & Chlorella flakes og Krill pacifica.. Noen som har erfaringer med noen av disse typene for så vil jeg gjerne høre både positive og negative ting om de=)

Coryene ble hvertfall kjempe ville når jeg hev oppi 2 av de nye cory tabletter til dem, så det falt hvertfall i smak hos dem=)
Legger ved noen bilder jeg tok av dem etter at jeg hev tablettene oppi til dem=)

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Slenger med noen bilder til=) Coryer er jo bare sååååå vakre=)

[External Image]

[External Image]

Der fikk jeg jaggu med meg den fine guppyhannen også=)
[External Image]
Det var virkelig en vakker Guppy Lissi, men C. Schwartzien faller enda bedre i smak hos meg som cory elsker. Ja coryene er sååååååååååååå vakre. Hehe

Klemz
loffa
Det var virkelig en vakker Guppy Lissi, men C. Schwartzien faller enda bedre i smak hos meg som cory elsker. Ja coryene er sååååååååååååå vakre. Hehe Klemz


Ja guppy hanner er skikkelig nydelig=) Ja schwartzien er hvertfall nydelig, synes ganske synd på han som er den eneste av sin type, men er på jakt etter flere schwartzier sånn at han kan få selskap med en egen flokk Regner med det går bra å ha 2 forskjellige grupper med coryer i en 248liter??
Har 2stk cory av et annet slag også, men de har jeg ikke hjerte til og selge pga de var de første coryene jeg kjøpte når jeg startet med akva hobbyen min, og ikke har jeg sett fler av dem i dyrebutikken heller, så de får nesten stime videre med aeneusene og den enslige schwartzien til jeg eventuelt har fått tak i en gruppe til dem også=)
Bilder
Her er noen av bildene jeg tok hos deg da jeg testet innstillingene på kamera mitt
Brit Rosland
Her er noen av bildene jeg tok hos deg da jeg testet innstillingene på kamera mitt


D e gudd Fine de va=) Fonne udav kamerae nå??
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap