Lissi`s akvarieverden=) (side 18)

Kjetilv
Palettciklidene mine flytta faktisk egga sine over en natt, fra den ene siden av akvariet til den andre. De hadde lagt dem et farlig sted, og flytta dem til et sted som var mye lettere å forsvare


Så kult da, at de faktisk flytter eggene eller yngelen rundt forbi pga de synes dem er i fare.. Digger og følge med på ciklider som driver egg og yngel pleie, de er så flinke og passer skikkelig godt på og jager fisker som er større enn dem selv.. Ciklider er kule fisker=)
Ja, de er mye bedre foreldre enn guppyer :P
Kjetilv
Ja, de er mye bedre foreldre enn guppyer :P


Hehe, ja det er hvertfall ikke tull

Skal se om jeg klarer og få noen bilder av palett bebisene, tviler egentlig på det siden jeg ikke har macrolinse, men går jo ann og prøve uansett=)
Alle mine bilder er tatt uten macrolinse, men jeg bruker zoomobjektiv på avstand :P Ikke helt ideelt, men det var et valg jeg måtte gjøre når jeg kjøpte (feil valg viser det seg).

Uansett er de ganske store når de kommer ut av hulen
Kjetilv
Alle mine bilder er tatt uten macrolinse, men jeg bruker zoomobjektiv på avstand :P Ikke helt ideelt, men det var et valg jeg måtte gjøre når jeg kjøpte (feil valg viser det seg). Uansett er de ganske store når de kommer ut av hulen


okey=)

Jeg skulle prøve å ta bilder av dem nettopp, men det viste seg at foreldrene har flyttet dem over i den andre hula og der går det ikke ann og ta bilder av dem pga åpningen på hula er ikke mot glasset Ja ja.. får vente til de begynner og svømme rundt i akvariet istedenfor å stresse med å lete etter dem inni hulene:P
Jippiiii
Jeg hadde nesten gitt opp håpet om at cory aeneus eggene skulle klekke, så jeg skulle til og tømme ut vannet og kaste eggene da jeg fikk meg en overaskelse, noen av eggene hadde klekket Så nå er det hvertfall 7-8 yngel som halv svømmer rundt oppi isboksen med en stor plommesekk og 2 egg som ikke har klekket enda.. Nå ble jeg jammen glad Får håpe at de overlever denne gangen og at jeg klarer og få dem til og vokse opp.. Tror jeg skal beholde alle de som vokser opp selv, hvis noen vokser opp, pga det er jo kjekt og beholde de første som har vokset opp selv
Skal prøve å få tatt noen bilder av dem i morgen, men lover ikke noe siden jeg ikke har macro linse til kameraet:P

God natt folkens, skriver mer i morgen om hvordan det går med dem
Da kommer det 3 bilder av mine 1 dag gamle cory aeneus yngel
De er jo bare såååå søte

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Kjetilv
Så søte ;)


Ja de er kjempe søte
Håper bare jeg klarer og få dem til og leve opp, det hadde vært skikkelig kult
Var nettopp inne og kikket oppi isboksen til cory yngelen, fant ingen døde heldigvis=)
Fikk tatt noen bilder av dem også som jeg legger ut her=)











2 dager gamle cory yngel=) De er såååå søte

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Noen bilder til=)


[External Image]

[External Image]

[External Image]
Da var endelig palett yngelen frittsvømmende og jeg fikk tatt npen bilder av dem=) Skal love dere at å ta bilder av palett yngel må være noe av det vanskeligste jeg har prøvd på når det gjelder fotografering.. For det første er de jo så små og vanskelige å se når de ligger nedtil sanden, for det andre så er palett foreldrene ikke særlig villige til at babyene deres skal bli fotograferte, så de blokkerer foran yngelen og svømmer vekk med dem, ikke særlig snillt synes jeg da:P Meeeen, fikk hvertfall 3 gode sånn passe gode bilder av yngelen som jeg legger ut nå=)

Bilde 1. Pappa med yngelen
Bilde 2. Mamma med yngelen
bilde 3. Begge foreldrene med yngelen

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Det ble jo greie bilder det der ja
Foreldrene pleier ikke like at noen ser på barna, særlig ikke kameraer tett oppi. De ligner jo på et stort øye, og store øyne kommer vanligvis med store tenner :P
Kjetilv
Det ble jo greie bilder det der ja :) Foreldrene pleier ikke like at noen ser på barna, særlig ikke kameraer tett oppi. De ligner jo på et stort øye, og store øyne kommer vanligvis med store tenner :P


Tusen takk=) Er bra noen synes jeg tar bra bilder

Hehe ja stemmer det.. Tror jeg hadde blitt ganske beskyttende mot min egen unge hvis en stoooor mann/dame hadde komt med eg kamera trykkt oppimot oss på den måten som fiskene opplever at vi gjør mot dem:P hehe..
Palett ciklider er utrolig fasinerende og se på når de driver med yngel pleie og de er sinnsykt gode foreldre=)
Ja, er jo et ganske standard instinkt, kjekt også :P Men det er visst derfor for eksempel hunder ikke liker å bli tatt bilde av, de tror de er et øye.

Er det her gule palettciklider? Så ut til å ha helt andre farger enn mine.
Kjetilv
Ja, er jo et ganske standard instinkt, kjekt også :P Men det er visst derfor for eksempel hunder ikke liker å bli tatt bilde av, de tror de er et øye. Er det her gule palettciklider? Så ut til å ha helt andre farger enn mine.


Nei tror det er vanlige palettciklider.. Fikk de av en kamerat som ikke ville ha de lengre og han sa at han hadde kjøpt dem i dyrebutikken som vanlige paletter.. Men ikke vet jeg, det er jo ikke alltid butikkene har peiling på fiskene de selger sååå:P hehe..
Ok, bra de er flinke med barna ihvertfall
Både cory yngelen og palett yngelen har det bra=)
Ser jeg må begynne og fore cory yngelen i dag da noen av yngelen har brukt opp plommesekken sin.. Blir spennende og følge med på cory yngelen fremover og jeg krysser fingrene for at jeg skal klare å få dem til og vokse opp denne gangen og at kattene holder seg vekke fra isboksen denne gangen:P

Ellers så begynner jeg og bli ganske irritert pga ingen av mine bilder som jeg sender inn til fiskebasen blir godkjent fordeom de er bedre enn mange av bildene som allerede ligger ute.. Grrrrrrr...
Så fint da
Har gitt opp det med fiskebasen selv :P
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap