Lissi`s akvarieverden=) (side 4)

Fy faen går det ann og være så jævla dum..
Ja ja, det var de kampfisk ungene.. Faen altså!!!!
Sorry språkbruket, men nå er jeg virkelig sur på meg selv.. Grrrr, den mest idiotiske tabben av alle, joda den klarer jo selvfølgelig jeg og gjøre.. Arhg.. Det er aå dumt at jeg ikke vil skrive det.. grrrrr...

Har nettopp skiftet 40% av vannet i 140literen + ommøblert. Var i fossen og hentet en del steiner som jeg har oppi dette karet nå
Bilder kommer senere når vannet har blitt klarere
Fin tråd du har fått deg her da lissi.
Øvelse gjør mester, får det nok til snart med yngel på kampfisk og sommerfuglciklide. det vanskelige er å få de til å øveleve og vokse syns jeg da.
Brit Rosland
Fin tråd du har fått deg her da lissi. Øvelse gjør mester, får det nok til snart med yngel på kampfisk og sommerfuglciklide. det vanskelige er å få de til å øveleve og vokse syns jeg da.


Takk Tante=)
Ka yngel e d du he lagt ut bilde av???
Her er bilder av 140literen etter ommøbleringen=)

[External Image]
[External Image]
[External Image]

Sååå, hva syns dere??
Lissi87
[QUOTE=Brit Rosland]Fin tråd du har fått deg her da lissi. Øvelse gjør mester, får det nok til snart med yngel på kampfisk og sommerfuglciklide. det vanskelige er å få de til å øveleve og vokse syns jeg da.


Takk Tante=)
Ka yngel e d du he lagt ut bilde av???

golden (malawi).Hu hadde 30 yngel og de var ikke små heller.
Brit Rosland
[QUOTE=Lissi87][QUOTE=Brit Rosland]Fin tråd du har fått deg her da lissi. Øvelse gjør mester, får det nok til snart med yngel på kampfisk og sommerfuglciklide. det vanskelige er å få de til å øveleve og vokse syns jeg da.


Takk Tante=)
Ka yngel e d du he lagt ut bilde av???

golden (malawi).Hu hadde 30 yngel og de var ikke små heller.

Åja, kult.. eg får komma bort en dag å ta bilder for deg Sånn at me faktisk kan se fiskane.. hehe.. Bare mobbe deg litt Mitt kamera e iche så godt d helle..
Weee
I dag fikk jeg javamosen som jeg kjøpte av en igjennom en annonse her inne på AF, er stor fornøyd=) Det gjorde seg jammen godt i akvariet, synes det ble virkelig fint nå.. Mangler bare litt planter til så er det perfekt=)

Her er et bilde etter jeg fikk mosen i karet(140literen)

P.S. Mosen er myyyyye finere i virkeligheten=)

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Da har sommerfuglene lagt egg igjen Får håpe det blir noe av eggene denne gangen da=) Sebraene har også egg igjen, denne gangen er det 2 par som har lagt egg så nå blir det dobbelt opp med yngel=) Tenkte jeg faktisk skulle prøve å få noen til og vokse opp denne gangen=)

Ellers er det ikke så mye annet som har skjedd utenom at jeg har kjøpt meg et lekspar me apistogramma av Stein Arild på kverneland(fikk med 3 til på kjøpet) og er stor fornøyd med dem, ser ut som de har kommet seg til rette og funnet sin plass i akvariet=) Så nå går jeg bare rundt og venter på at de skal komme i lek=) PHen er på 5.5, så det er jo veldig bra, perfekte leksforhold

Skulle egentlig tatt den ukentlige vannskiftinga i dag, men jeg har blitt syk så jeg orker ikke gjøre en dritt akkuratt nå. Får se om jeg orker og gjøre det senere i dag, hvis ikke så får jeg ta det en gang i løpet av uka. Tror ikke det er store krisen om de må vente noen dager ekstra på vannbytte..

Har forresten byttet sjakkbrett ciklide trioen i 6 blåguramier og masse vallisineria=) Takker til Jonas for det=) Fikk med masse vallisineria planter så jeg er kjempe fornøyd med det=) Fiskene satte hvertfall pris på litt mer planter i karene=)

Bilder kommer når jeg gidder og ta de:P
Forresten glemte jo å si at jeg har kampfisk egg igjen Denne gangen var det den nye røde hannen + ei ny hu som lekte og la egg.. Stakkars dama ble litt banket av hannen, men hun har det helt fint nå og har fått masse god mat=) Hannen vokter eggene kjempe bra så han er jeg virkelig fornøyd med=)

Bilder kommer senere:P
Ja ja, da var sommerfugl eggene borte igjen.. Tror aldri de kommer til og lære hvordan de skal gjøre=/
Kampfisk egga klekkte i dag Så om ca 2 dager må jeg begynne og fore de=) Spennende og se hvor mange jeg klarer og fore opp denne gangen
Lissi87
Ja ja, da var sommerfugl eggene borte igjen.. Tror aldri de kommer til og lære hvordan de skal gjøre=/ Kampfisk egga klekkte i dag:D:D Så om ca 2 dager må jeg begynne og fore de=) Spennende og se hvor mange jeg klarer og fore opp denne gangen;)


Du får prøve å ta ut egga en gang, se om det blir noe av det da. Hadde vore gøy å fått det til.

foresten komme å låne ei kamphu av deg, he lyst på yngel på min vakre hann.
Brit Rosland
[QUOTE=Lissi87]Ja ja, da var sommerfugl eggene borte igjen.. Tror aldri de kommer til og lære hvordan de skal gjøre=/ Kampfisk egga klekkte i dag:D:D Så om ca 2 dager må jeg begynne og fore de=) Spennende og se hvor mange jeg klarer og fore opp denne gangen;)


Du får prøve å ta ut egga en gang, se om det blir noe av det da. Hadde vore gøy å fått det til.

foresten komme å låne ei kamphu av deg, he lyst på yngel på min vakre hann.

Hehe, ja må bare få tak i methylenblått først så kan jeg ta ut egga neste gang

Ja bare kom å lån ei hu av meg du, begge huene mine e klar de for å besøka mannfolk hehe
Vurderer å ta ut eggene neste gang jeg også. Mine la egg i helga og tirsdag var de borte igjen. Innen da var over halvparten hvite. De renser ikke egg og fjerner de dårlige. De er flinke til å passe eggene for andre fisk og vifte, men der stopper også insinktene ser jeg. Vet ikke hvilket forsøk dette var jeg. Begynner vel å bli nærmere 10 enn 5 i alle fall.
liv_65
Vurderer å ta ut eggene neste gang jeg også. Mine la egg i helga og tirsdag var de borte igjen. Innen da var over halvparten hvite. De renser ikke egg og fjerner de dårlige. De er flinke til å passe eggene for andre fisk og vifte, men der stopper også insinktene ser jeg. Vet ikke hvilket forsøk dette var jeg. Begynner vel å bli nærmere 10 enn 5 i alle fall.


Godt vi hvertfall er 2 med samme problem.. Hehe.. da kan vi lære av hverandre
gremmes.... insinktene... utrolig... jaja, får skylde på at jeg ligger i sofaen.

Har vurdert å plumpe dem oppi prinsesseakvariet mitt for et kurs i egg- og yngelpleie For et syn det ville vært.
Uuuups jeg har visst helt glemt av denne tråden:P

Kampfisk yngelen spiser og vokser og bor fremdeles sammen med pappan, synes faktisk det går bedre med dem denne gangen når de bor sammen med hannen enn de andre gangene når jeg har tatt ut hannen.. Det kan jo også være at overlevelses prosenten er høyere pga de går i et godt innkjørt kar med planter og ei rot med javamose. De finner nok mye snacks i javamosen kan jeg tenke meg..
Jeg forer dem 3-4 ganger om dagen med JBL nobil fluid artemia dråper og jeg kan faktisk se at de spiser det så det er jo kjempe positivt=)

Sebra ciklide yngelen lever faktisk også ennå, det er jo selvfølgelig noe frafall, men det er ganske mange igjen noe jeg aldri hadde trodd siden de går i et kar med andre fisker. Jeg forer ikke sebra yngelen med noe, så de spiser vel rester av de andre fiskene sin mat eller finner noe småsnacks rundt forbi i karet når foreldrene har dem med på lufteturene=)

Den store vakre sebraciklide hannen min døde desverre på onsdag, noe jeg synes er veldig dumt=( Han var jo så vakker..

Ellers så er det ikke så mye nytt utenom at 80literen er tom for øyeblikket pga jeg skal bytte fra svart rådasand til biltemasand.. Tror jeg får biltemasanden i morgen og hvis jeg får det så blir 80literen satt opp igjen i morgen kveld etter at småen har lagt seg, ikke alltid like lett og gjøre noe med akvariene når det er en liten som er veldig oppmerksomhet syk for tiden:P

Bilder av det nye oppsettet til 80literen kommer så fort den er satt opp igjen
Du nevner at du skal bytte fra svart rådasand til den hvite Biltema-sanden.
Er det tillatt å spørre om det er noen spesiell grunn til at du bytter fra svart til lys sand...? Mange ønsker seg jo veldig et helt mørkt underlag (helst sand), men svart sand er jo sjelden vare å få tak i, så... Jeg ble bare litt nysgjerrig på hvorfor du vil bytte fra mørk til lys

Jeg bare lurte på om du tilfeldigvis visste noe om kornstørrelsen på denne svarte sanden? Er den litt grov, synes du? Grovere enn Biltema-sanden?
mona o
Du nevner at du skal bytte fra svart rådasand til den hvite Biltema-sanden. Er det tillatt å spørre om det er noen spesiell grunn til at du bytter fra svart til lys sand...? Mange ønsker seg jo veldig et helt mørkt underlag (helst sand), men svart sand er jo sjelden vare å få tak i, så... Jeg ble bare litt nysgjerrig på hvorfor du vil bytte fra mørk til lys:-) Jeg bare lurte på om du tilfeldigvis visste noe om kornstørrelsen på denne svarte sanden? Er den litt grov, synes du? Grovere enn Biltema-sanden?


Hei mona.. Grunnen for at jeg bytter til biltema sand er pga dette karet er det eneste karet jeg har med svart rådasand og dette karet er det eneste karet jeg sliter med en høy PH på en plass mellom 7.5 og 8.0, noe som ikke er ønskelig da jeg helst vil ha en PH på 7.0 eller mindre.. Hadde svart rådasand i 22 literen også før, men byttet til biltemasand og nå er PHen stabilt på 7.0.. Så jeg tror at det er noe i rådasanden som gjør at PHen er så høy.. Det er ikke noe annet i karet som kan gjøre at PHen er så høy, har bare ei rot, kokosnøtt hule, planter og et "tårn" med lys i, så grunnen må jo være sanden...

Hvis jeg husker rett så er kornstørrelsen 0.5-1.5mm.. Ja synes den er grovere enn biltemasanden.. Jeg liker bedre biltemasanden siden den har mindre kornstørrelse og er "mykere" enn rådasanden..
*gulp*

Og her sitter jeg og hadde nesten donert en lillefinger for å få tak i svart, cory-sikker sand - uten å gå konkurs i samme slengen :p
Nille
*gulp* Og her sitter jeg og hadde [I]nesten[/I] donert en lillefinger for å få tak i svart, cory-sikker sand - uten å gå konkurs i samme slengen :p


Hehe, synd du ikke bor nermere siden jeg skal selge sanden.. Selger den til høystbydende over 50kr eller bytte i en sekk med biltemasand..
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap