Lissi`s akvarieverden=) (side 8)

Hehe, har hatt både marsvin, kanin, hamster, rotter, fugl ++ Nå har vi 2 katter og den ene er høygravid og skal snart ha kattunger
Men tenker at småen må få seg et dyr senere når han blir større og da tenker jeg at jeg kjøper enten kanin eller marsvin=)
Jippi
Endelig er det reke babyer hos meg og
Så vidt jeg klarer og se dem oppi bolla, men det er visst ganske mange

Satt nettopp å så på mens en maccus på rundt 7-8cm og en pleco på nermere 20cm hadde slosskamp over malletabletten, gjett hvem som vant??
:P:P
Grattis med små reker. Er det kirsebær? Kanskje jeg må sette opp et rekekar og kjøpe noe av deg. Hvordan går det nå med elfenbenmamma? Vokser yngelen?

Og hvordan går det med den discusen du hadde på besøk?
Takk takk, ja det er kirsebærreker=) Jeg vet ikke hvor mange jeg skal beholde selv av reke yngelen enda, men det blir vel til at jeg selger noen ja=)
Jo det går bra med elfenben mamma, hun har flyttet tilbake til 248literen og stortrivs=) Har solgt noen og bytte noen yngel, så det er ikke mange igjen.. Har vel en 3-4stk igjen selv.. Byttet 6-7stk i 6-7 blå acara yngel, så nå går de sammen i 80literen=)
Åja det gjorde du ja. Leste jo det tidligere men glemte. Vi fikk jo fra samme person. Neb det er jo bra du får vekk noen av yngelen.

Men hvordan går det med discusen?(du fikk sikekrt ikke med deg det spørsmålet fra sist innlegg for jeg endra ca på den tida du posta)
Stemmer det ja at vi fikk fra samme person=)
Nei den discusen ble bare tynnere å tynnere fordeom jeg gidde den masse mat og den spiste maten, prøvde å medisinere også uten hell, så den døde=(
Discus er ikke helt min greie, så jeg prøver meg ikke på de igjen:P
Nei får bare ta en lettere ting heller. Men har du kanskje lyst på 2 acaraer senere? Jeg vil jo bare ha 1 par og vis jeg får til overs 2 som ikke er par kan du godt få dem. Vis ikke noen andre kanskjevil ha.
Nei takk, men ellers takk.. Jeg vil også bare ha 1 par og skal gi bort resten, så du får legge de ut på rubrikk senere når du har fått et par=)

Ja jeg får holde meg til lette ciklider istedenfor å prøve meg på discus, synes ikke discus er de fineste fiskene heller, da liker jeg bedre apistogramma og andre små søte ciklider
Jeg syns discuser er fine men de må være i store kar for da ser de så mye mindre ut. I Arendal på en butikk hadde de en 400 liter med skikkelig flotte discus. Men jeg synest at dvergscalare er nydelige.

Men bare for å mase litt men jeg skal snart få marsvinunger på 2 av dem jeg har. så vis du er interessert så er det bare å ta kontakt. De kommer nok i slutten av september/begynnelsen av oktober.
Jo de er flotte de, så lenge de er i stoore kar og har flotte farger=)

Hehe, nei takk, skal ikke ha noe marsvin enda. Må vente til guttungen er stor nok til og forstå at han ikke skal slå eller klemme på dyra, men kose forsiktig.. Den ene katta fikk jo 4kattunger sist torsdag, så det er nok dyr det foreløpig
Ja. Det er ikke du som har hengt lapp på m44 i dyrebutikken? syns de der så litt store ut. Så tviler på det. Hvilken av dem er det du skal beholde? Syns den gråe du hadde var så fin, kunne godt hatt den. katten me har nå er så masete. ikkje abre bare å vere 14 år.
Nei jeg har ikke hengt lapp opp.. De er jo ikke leveringsklare før om 11uker.. Ja det er den gråe vi skal beholde, den har fått navnet Mons og er den eneste gutten i kullet=)
Hallo lissi87
jeg fant deg her også jeg... tihi. You can run, but you cant hide from me. Artig å være litt inne på tråden din også. Skal vi lage action her også kanskje?? Klarer vel det fint selv. Har ikke lest hele tråden din da jeg er for trøtt, men leste di første, og må si du har noen fine karr og en litt masete jr
(sier du selv da) Skal selv bli pappa (igjen) med termin 6.august og gleder meg som pappaer flest. Blir stor aldersforskjell på eldst og yngst, men jeg holder meg jo ung.... hehe. 23 års forskjell er ikke lite Lissi.

Må si det er koselig med dine kommentarer på tråden min og at du synes det som skrives er artig, og av og til å le seg i hjel av. Får finne senga mi som jeg skulle gjort for et par timer siden, så ønker deg velkommen tilbake på tråden.... Klemz fra Leif
hei hei Leif, hyggelig at du stikker innom Nei men jeg gidder verken springe eller gjemme meg, så er ikke så vanskelig og finne meg:P:P hehe!
Ja dere må bare lage rabalder inne på tråden min også, er jo bare morro det vettu Ja det er kjekt med smått, han min er født 31 august 2007 og jeg gikk 3 dager over termin(28/08-07) Var ganske lei i slutten, hehe.. Dere får ha masse lykke til å hils kona da=) Nå hopper jeg i seng øyeblikk.. Natta folkens=)
=(
Fant den ene ancistrus dama mi flytende å dø oppi karet i går tror jeg det var:P (Dagene går litt i surr av og til, hehe) Hun var syltynn og det så ut som om hun ikke hadde fått mat på mange uker:-/ De andre ancistrusene i samme kar er i god form så jeg mistenker at hun var syk, eller at hun har blitt jaget bort fra malletablettene av de andre mallene eller fiskene.. Ikke gøy og miste fisker/maller og jeg blir like trist hver gang det skjer.. Alle verdiene i karet er helt fine og de andre fiskene og mallene oppfører seg normalt..

Ellers så er jeg veldig happy for nå har det kommet enda fler rekeyngel i bolla=) Og jeg ser at det er noen hunner som går med egg, så snart blir det vel helt fullt oppi der, hehe.. Jeg får selge noen når de har fått vokst seg til litt=) Forer dem med 3-4 sånne små kuler med reke pellets 1 gang til dagen så jeg regner med di ikke trenger mer mat enn det fordeom det er yngel?? Eller bør jeg fore litt mer nå???

Har jo glemt og skrive at sebra ciklidene har lagt egg igjen og nå kreler det med masse små frittsvømmende sebra babyer i 140literen=) Forer de ikke med noe spesielt, så det blir bare de sterkeste som overlever.

Ja det var litt fra meg.. skriver igjen når det skjer noe nytt:P:P
:(
I dag fant jeg L206en min + en av de unge scalarene død i akvariet Alle vannverdiene var fine(dråpetester) så jeg antar det er varmen som har tatt knekken på de.. Det var jo rett over 30 grader i karet, så jeg tok et vannbytte med iskaldt vann for å få ned tempraturen.. Håper bare L104ene mine klarer seg, jeg har jo strevd med å få tak i dem og har nå endelig en gruppe på 4 stk, 1 voksen og 3 ungfisk.. Jeg får følge med nøye framover på temperaturen for jeg vil ikke miste mer fisker nå..
Sebra ciklidene har nye egg igjen og denne gangen skal jeg fore yngelen opp på artemia, det gjorde jeg ikke sist gang så de klarte seg ikke.. Tror kanskje ancistrus paret mitt har egg igjen Hannen ligger hvertfall inni hula hele tiden og han kommer ikke ut når jeg forer, så tror han ligger på egg

Lissi87
Har jo glemt og skrive at sebra ciklidene har lagt egg igjen og nå kreler det med masse små frittsvømmende sebra babyer i 140literen=) Forer de ikke med noe spesielt, så det blir bare de sterkeste som overlever. Ja det var litt fra meg.. skriver igjen når det skjer noe nytt:P:P



Grattis med yngel lissi

Dette har du ikke fortalt... Hehe hadde selv yngel på det ene parret jeg hadde på forrige plassen vi bodde, men ettersom det var første gangen jeg fikk egg på fisk, stresset jeg så mye at det ikke ble noe av yngelen. Men jeg lærte av det og når juvelene mine la egg, ja da klarte jeg å bevare roen og noen av yngelen. Disse har jeg gående i yngelkarret på 160L i dag. Fint med egenproduksjon, ja kona fikk også yngel forrige natta og jeg har blitt en stolt far atter en gang. Yngelen skal hete Tommas Andre og blir garantert en akvarist i sin oppvekst med maller, ciklider og annet småtteri i eget karr. Lykke til videre lissi

Leif
Litt oppdatering
Tusen takk Leif=) Du har jo en del yngel og egg selv nå så vi er heldige begge 2 som får det til=)

I går gjorde jeg om 80literen til rekekarr da det begynte og bli altfor fullt oppi bollen.. Jeg fanga sikkert 50-60 yngel, 3-4 halvvoksne og 5 voksne, 2 av de voksne hunnene går med egg igjen så snart blir det enda flere reke yngel=)
Sebra og blå acara yngelen som bodde oppi 80literen er flyttet til 50 literen foreløpig der de skal få masse god mat og få vokse litt til før de flyttes til 248literen.. Jeg har også fått et sroooort algeproblem i 140literen så jeg må finne ut noe smart som fungerer, har dere noen tips så gi beskjed=)
Ellers er det ikke så altfor mye nytt som har skjedd, sebra paret i 140literen går med yngel fra 2 forskjellige kull og har nå nye egg i hulen.. Er visst ingenting som kan stoppe dem når de først har begynt:P hehe..

P.S. bilder kommer etterhvert=)

Lissi..
Oppdatering
Jeg har jo glemt og skrive om det jeg har gjort her hjemme.. Jeg har gjort om 80literen til et rekekar, det var yngelkar før=) Har flyttet yngelen til 50literen sammen med sommerfugl ciklidene og der skal de gå en liten stund til de er store nok til å bli flyttet til 248literen..
Det tok lang tid og fange å flytte alle rekene, er sikker på at det er oppimot 100reker oppi 80literen nå, og reke bollen er gjort om til kampfisk hjem foreløpig. Ja jeg vet at kampfisker ikke skal være i bolle, men det er bare midlertidlig..

Ellers har det ikke skjedd så altfor mye nytt utenom at jeg har ommøblert i 248literen igjen og endelig blitt fornøyd med oppsette

Sebra leksparet går nå med yngel fra 3 forskjellige kull, men det er heldigvis ikke mange fra hvert kull:P hehe..

Bildene er av 248literen etter ommøbleringen=)
Her kommer det noen rekebilder=) Dette er ca halvparten an reke befolkningen, så ja, det er maaaange reker nå=)

P.S. dårlige bilder pga de er tatt med mobilen..
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S Falk
Reklame for plussmedlemskap