Lissi`s akvarieverden=) (side 9)

Det var masse reker det :o
Skal du begynne produksjon av rekesalat?
Kjetilv
Det var masse reker det :o Skal du begynne produksjon av rekesalat?


Ja det er en del=)
Hehe, nei tror ikke jeg skal produsere rekesalat:P Blir vel heller til at jeg selger dem etterhvert som det begynner og bli fullt=)
Inaktiv bruker
lissi gefissi, reker er du god med hold av 20 til meg hehe, snx videre på msn
vegar haugerud
lissi gefissi, reker er du god med:) hold av 20 til meg:) hehe, snx videre på msn:)


Hehe, ja jeg skal gjøre det vettu Vegar=) Ja snakkes videre på Msn:P
Hei Lissi

Med den produksjonen du har med reker, kan du utkonkurrere både delikat og mills. Tilsetter du noen fine saker som gjør folk avhengig, kan du gjøre butikk. Lykke til. Mvh Leif
loffa
Hei Lissi Med den produksjonen du har med reker, kan du utkonkurrere både delikat og mills. Tilsetter du noen fine saker som gjør folk avhengig, kan du gjøre butikk. Lykke til. Mvh Leif


Hehe, det er det kuleste jeg har lest på lenge Tuusen takk Leif for den kule kommentaren i tråden min.. Fikk meg en real god latter nå ja;D
Her er det lenge siden jeg har skrevet nå så nå er det på tide at jeg skriver igjen=) Jeg har en dårlig og en god nyhet, får ta den dårlige nyheten først da..
I dag fant jeg plecoen min død i 248literen, han så helt fin ut og hadde ikke noe tegn på sykdom, så jeg sjekket vannverdiene og alle de var helt fine så jeg forstår ikke hva som har skjedd med plecoen=(

Så den gode nyheten: Jeg og sambo har snakket en del om at vi skal rydde ut av boden sånn at jeg kan ha det til akvarierom, tror det er beregnet som vaskerom siden det er sluk i gulvet og sambo tror det er vannkran der også, så det passer meg jo perfekt for da slipper jeg og bære så mange bøtter=) Da får jeg endelig mitt eget akvarierom og da kan jeg handle meg fler akvarier 248literen og 22 literen blir stående på gangen der de står nå, mens de andre 3 skal inn på akvarierommet + de andre karene jeg kjøper skal også inn der..

Tror ikke det er noe annet nytt så jeg avslutter nå.. Nanna
Gratulerer med akvarierom! Har og lyst til å omminnrede vaskerommet hos oss til akvarierom, eller kanskje det hadde gått med å omminrede vedboden Det er jo ikke noe å bruke.
På tide med en ny oppdatering:P
I dag reiste jeg til dyrebutikken for å kjøpe meg cory og ancistrus, men kom istedenfir hjem med ca 23-24 guppy, 5 planter og ei ny rot.. Så nå er leksparet med sebraciklider oppi 248literen igjen og 140literen er gjort om til guppy kar.. Skal også få skaffet meg noen coryer og en hann å ei hu av ancistrus som skal oppi guppykaret.. Likte veldig godt 2 av guppy hannene jeg kjøpte i dag, den ene er hvit med litt rosa skjær og den andre er hvit med blått skjær.. Kjøpte også en nydelig blå guppyhann + noen andre med diverse farger.. Det er 8-9 hanner og 15-16 hunner, så nå håper jeg det blir masseproduksjon av guppy yngel:P

Bilder kommer etterhvert, vannet må bare få klarne litt opp først..
EivindG
Gratulerer med akvarierom! Har og lyst til å omminnrede vaskerommet hos oss til akvarierom, eller kanskje det hadde gått med å omminrede vedboden :) Det er jo ikke noe å bruke.


Takk takk.. Akvarierommet er ikke påbegynt enda, men det kommer etterhvert når typen gidder å løfte ræva opp av sofaen og gjøre noe:P hehe.. Jeg sliter med vond rygg og en fot, så jeg kan ikke gjøre allverdens selv heller
Ja du får ominrede vedboden du, så får du deg et akvarierom du også
Artig meg guppy selv om dem ikke tåler all verden.... Har gjort om 500L min til levendefødere i dag Lissi og det er atter en gang egg i hula til ancistrusen BARTESAM. Jippi. I morgen(i dag) skal jeg hente nye 40 platy. Det skal litt til for å fylle en 500Liter med så små fisk som levendefødere. Lykke til med akva rommet som kommer..... en gang

Klemz fra Leif
loffa
Artig meg guppy selv om dem ikke tåler all verden.... Har gjort om 500L min til levendefødere i dag Lissi og det er atter en gang egg i hula til ancistrusen BARTESAM. Jippi. I morgen(i dag) skal jeg hente nye 40 platy. Det skal litt til for å fylle en 500Liter med så små fisk som levendefødere. Lykke til med akva rommet som kommer..... en gang Klemz fra Leif


Hei Leif=)
Jeg har aldri vært særlig guppy fan, men fant plutselig ut i går at jeg bare måtte ha dem.. Guppy er fine og se på + de formerer seg lett=) De dumme andre fiskene mine gidder jo ikke og formere seg så jeg måtte ha noen jeg kan få yngel ut av:P Eller sebra ciklidene formerer seg jo hele tiden, men har jo ikke allverdens plass til og få alle til og vokse opp og det er ikke så mange som vil kjøpe sebra yngel heller, så det har jeg gitt opp:P
Skal få tatt noen bilder av guppy karet i dag og legge ut, ble faktisk ganske fornøyd med det =)

Forresten Leif, gratulerer med egg i hula igjen, synd du ikke bor nermere så kunne jeg jo kommet og kjøpt noen ancistrus yngel av deg, er nemlig på jakt etter noen=)
Da kommer bildene jeg lovet tidligere av 140literen:P

Bilde 1: hele karet
Bilde 2: den vakre hvite guppy hannen min
Bilde 3: noen av innbyggerne

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hei lissi
sitter på jobb, men måtte en tur innom tråden din for å se om det var noe nytt. Guppyen på det midterste bilde er kjempe fin :- =)

Håper du blir kvitt nitriten du har fått i karret ditt. Slikt er kjipt og slettes ikke gøy. Bare pass på vannbyttene fremover så skal du se dette også går bra. Som dem sier: det årner seg for snille piker; )

Ble noen nye sverddragere i 500Literen i går kveld. Skal bli mer, men vil ta små antall ofte enn stort antall med en gang, og få problemer. Venter spent på nye egg fra aeneusene og pandaene. Er jo på tide med egg igjen da :- )
Panda yngelen fra sist, ca 10 skal straks ned i oppdrettskarr så da er det plass til masssssse egg igjen der.

Glad i deg vennen
Hilsen julenissen : - )
loffa
sitter på jobb, men måtte en tur innom tråden din for å se om det var noe nytt. Guppyen på det midterste bilde er kjempe fin :- =) Håper du blir kvitt nitriten du har fått i karret ditt. Slikt er kjipt og slettes ikke gøy. Bare pass på vannbyttene fremover så skal du se dette også går bra. Som dem sier: det årner seg for snille piker; ) Ble noen nye sverddragere i 500Literen i går kveld. Skal bli mer, men vil ta små antall ofte enn stort antall med en gang, og få problemer. Venter spent på nye egg fra aeneusene og pandaene. Er jo på tide med egg igjen da :- ) Panda yngelen fra sist, ca 10 skal straks ned i oppdrettskarr så da er det plass til masssssse egg igjen der. Glad i deg vennen Hilsen julenissen : - )


Hei Leif=)
Ja er han ikke vakker vel?? Hadde en til som var hvit, men den døde desverre da jeg fikk nitritt i karret
Skiftet vann 2 ganger i går og har skiftet 1 gang i dag og skal skifte en gang til senere, får håpe det hjelper og at nitritten forsvinner=)
Jeg har aldri hatt nitritt i noen av karrene mine før, så det var kjempe trist når jeg oppdaget masse døde fisker og fant ut at jeg hadde nitritt..
Heldigvis ser det ut som de resterende guppyene har det bra, og det har ikke vært mer fiskedød her siden i går morges=) Alle guppy hunnene som er igjen er veldig fødeklare, så da får jeg jo nye guppyer til guppykarret uten og måtte bruke mer penger=)

Ja får håpe du får nye egg på coryene dine, alltid kjekt med egg og yngel vettu

Glad i deg og vettu vennen=)
Hilsen meg=)
I dag så jeg masse guppy yngel i 140literen, klarte å telle 9stk, men det gjemmer seg nok fler oppi der Woohoo, endelig litt framgang etter massedøden jeg hadde pga nitritt problemene.. Heldigvis er nitritt testen gul og fin igjen og alle fiskene ser ut til og ha det bra.. Har nettopp begynt og fore igjen og de får ikke mye mat, så jeg håper yngelen klarer og finne noe matrester sånn at de vokser opp og blir store fine guppyer
Sebra hannen og elfenbenciklide hua mi har også frittsvømmende yngel nå, så de har det travelt med og holde resten av fiskene i 248literen borte fra hula
Ellers er det vel ikke så mye nytt, rekene yngler som bare det og de blir bare fler og fler oppi reke karet.. Skal ha vannbytte på alle karene på søndag og skrape bort litt alger og plante nedi noen av plantene som sebra hannen har gravd opp når han lagte hullet utforbi hula si:P hehe..

Prækast:P
Hehe, 9 yngel.... massssse? Hva skal jeg da si som fikk over 100 på en dag her. Som du ser i min tråd er det babybooooom her med masse yngel og diverse egg. Mest gøy er det med egg i hula til ancistrusen i 500Literen. Dem er flyttet ned i en 60L i kjelleren og har klekket fra eggee sine. Skal bli gøy å telle dem da jeg tror det er ny rekord på antallet her. Ser ut som det vrimler i hula. Men artig at karret din funker igjen og at det yngler. Suss og klemz
loffa
Hehe, 9 yngel.... massssse? Hva skal jeg da si som fikk over 100 på en dag her. Som du ser i min tråd er det babybooooom her med masse yngel og diverse egg. Mest gøy er det med egg i hula til ancistrusen i 500Literen. Dem er flyttet ned i en 60L i kjelleren og har klekket fra eggee sine. Skal bli gøy å telle dem da jeg tror det er ny rekord på antallet her. Ser ut som det vrimler i hula. Men artig at karret din funker igjen og at det yngler. Suss og klemz


Hehe, 9 yngel er bedre enn ingen Leif, ikke sant??:P Ja du har skikkelig babyboooooom, heldiggrisen Jeg også vil ha massssssse yngel.. Men har verken tid eller plass til masse yngel, så det får jeg heller ta deg igjen når jeg får akva rommet ferdig Har masse flyteplanter til overs hvis du vil ha Leif?? Eller hvis noen andre vil ha?? Henter du selv er det gratis, må jeg sende betaler du for porto, enkelt og greit

Nanna
Lissi87
[QUOTE=loffa]Hehe, 9 yngel.... massssse? Hva skal jeg da si som fikk over 100 på en dag her. Som du ser i min tråd er det babybooooom her med masse yngel og diverse egg. Mest gøy er det med egg i hula til ancistrusen i 500Literen. Dem er flyttet ned i en 60L i kjelleren og har klekket fra eggee sine. Skal bli gøy å telle dem da jeg tror det er ny rekord på antallet her. Ser ut som det vrimler i hula. Men artig at karret din funker igjen og at det yngler. Suss og klemz


Hehe, 9 yngel er bedre enn ingen Leif, ikke sant??:P Ja du har skikkelig babyboooooom, heldiggrisen Jeg også vil ha massssssse yngel.. Men har verken tid eller plass til masse yngel, så det får jeg heller ta deg igjen når jeg får akva rommet ferdig Har masse flyteplanter til overs hvis du vil ha Leif?? Eller hvis noen andre vil ha?? Henter du selv er det gratis, må jeg sende betaler du for porto, enkelt og greit

Nanna
gratulerer med 9 stykker lissi, det er ikke dårlig det da jeg fikk 30 L-144 yngel her jeg som jeg gav bort til leif hehe å disse mallene han fikk egg på sist er halvparten mine så det går fort nedover da:P hehe
syntes bare jeg måtte skrive litt siden jeg har vært stille lenge nå...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap