Åssen fisk er dette?

Søstre til venninna mi kjøpte to fisker. De i dyrebutikken sa ikke åssen fisker det er, og jeg finner det heller ikke ut. Den er ganske aggressiv og har spist ut øynene på to bebiskalarer og rivi opp finnene dems så de døde.

På bildet er det ikke så lett å se, for det er tatt med mobil.
Plussmedlem
Nei, dette var ikke lett å se
Hvor stor er den? Prøv å få tatt et bedre bilde.
Ser ut som en ciklide av noe slag. Ciklider kan ofte være aggressive. De er flinke til å passe på yngel, men kun sine egne. Andre små fisker kan fort bli mat.
Hu kjøpte dem i går. De er ca 5-7 cm tror jeg.

Er på skolen, så får ikke tatt bilde. Men skal legge inn så fort jeg får et.
*bump*

Fiskene har også drept noen Tigerbarber.

Må legge til at karet bare er på 35 liter. Dyrebutikken ga ikke noe informasjon og sa at den fisken passa til hennes kar.
Kan du/dere ikke bare levere den tilbake?
Syns ikke det linger så mye på Nøkkelhullciklide. Hvis man ser på den svarte prikken ved halefinnen, er ikke den på Nøkkelhullcikliden. Den fisken dem har, er også mere fargerik. Det ligner på Juvelciklide, men den har ikke samme kroppsform.

På bildet er fisken gulere enn det den egentlig er.

Legger ved flere bilder
Kristin&fiskene
*bump* Fiskene har også drept noen Tigerbarber. Må legge til at karet bare er på 35 liter. Dyrebutikken ga ikke noe informasjon og sa at den fisken passa til hennes kar.


Veit ikke hvilken art dette er, annet enn at det er en cichlide. Uansett, den passer overhode ikke i en 35 liter iallefall. Det er missvisende informasjon fra butikk og mere enn god nok grunn til å levere den tilbake. Den vil garantert ta kverken på all fisk oppi karet som er mindre enn seg. Sannsynligvis vil de ta livet av hverandre også.

Det er definitivt ingen nøkkelhullciklide.

Ligner denne synes jeg.

Uansett så synes jeg de skal leveres tilbake til dyrebutikken. Det er ikke mange ciklider som kan trives i en 35 liter, og hvis det er den jeg linket til så skal den faktisk helst ha et kar på over 700 liter.

Hvis dyrebutikken anbefalte denne når de visste størrelsen på karet den skulle gå i og hvilke andre fisk den skulle gå sammen med, så vil jeg nesten si at de ikke bare er forpliktet til å ta fiskene tilbake og returnere pengene, men også å erstatte de drepte fiskene.
Ser ut som badat har funnet fasiten her

Denne passer vel heller ikke i en 35 liter.
35 liter ???? Fisken bør gå i minst 500 liters kar.
Kristin&fiskene
*bump* Fiskene har også drept noen Tigerbarber. Må legge til at karet bare er på 35 liter. Dyrebutikken ga ikke noe informasjon og sa at den fisken passa til hennes kar.


verken tigerbarber eller scalarer har noe og gjøre i en 35liter.. hun kan sikkert fint bruke det som yngelkar, men voksne tigerbarber trenger mye mer plass enn 35liter.. hun burde søke her inne før hun kjøper fisk, da ser hun jo hva fiskens krav osv er..
Siklider
I et så lite kar (35 liter) vil dette gå galt. Lever de tilbake eller få deg et større kar (over 300 liter). Dyrebutikken skal alltid opplyse kunden hvordan fiskene skal holdes. Spør gjerne erfarne akvarister før du går til butikken neste gang.
Er ikke jeg som har kjøpt de. Det er søstra til venninna mi.
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Sæther
Reklame for plussmedlemskap