Månedens fisk på tropehagen

surfet innom tropehagens nettsider og las noe hårreisende, de har slørhale som månedens fisk, det er jo galt nok i seg selv, men det var det med størelse på fisken jeg reagerte på. "Størrelse: Tilpasser seg akvariet - maks ca 59 cm" Det blir feil utgangspungt viss fisken skal tilpasse seg akvariet!

Les annonsen her

Smekk til tropehagen fra meg!
Uff, triste greier. Og, jeg som gikk i god tro om at tropehagen var en "seriøs" bedrift, men den gang ei. Smekk ja... Et stort smekk på hånda.

Alt for å tjene penger, skjønner jeg...
Og jeg som syntes det var ille nok at de har bilder av ferskvannsfisk sammen med noe som ser ut som saltvannskoraller..... Huff, den annonsen der burde egentlig vært anmeldt eller rapportert til noen, da den faktisk oppfordrer til dyremishandling...
Nå har jeg sendt mail til diverse personer i tropehagen og jeg oppfordrer alle som leser dette til å gjøre det samme.
de bør si at fisken heller bør ha et egnet akvarium.
ps: jepp det er saltvanskoraller ja
Dere får alle melde dere inn i dyrenes frigjørings front og slippe fri disse stakkars slørhalene.

De stakkars fiskene er jo ufrivillig klippet og limt inn et saltvannsmiljø. Uff så fælt.
Størrelse
Nå ser det ut for min del at de mener fisken blir mellom 1 og 59 cm stor. Siden den under blir 7 cm. Og størrelsen på fisken kommer jo ikke bare av akvariet, men også hva du forer den med og hvor mye.

Så det og ta utgangspunkt i at de mener den tilpasser seg akvariet syntes jeg er rart, da det ikke står noe om det i annonsen.

Er ikke mye man kan skrive om alt skal tolkes til noe negativt til enhver tid.
De har åpenbart gjort noe allerede på siden, for nå klokka 17.15 står det ingenting om "tilpasser seg akvariet".
Måtte lete litt etter de korallene som ble nevnt, men så oppdaget jeg dem som en bakgrunn i den fotomontasjen som fiskebildene er klistret inn på. Akkurat den skal vel litt til for å ikke skjønne er en fotomontasje...? Iallefall synes jeg det ser temmelig opplagt ut.
De har endret det med "tilpasser seg akvariet..." Det sto at slørhaler blir opp mot 59 cm, men tilpasser seg akvariet. Det var det man reagerte på, ikke en simpel fotomontasje...
mona o
Måtte lete litt etter de korallene som ble nevnt, men så oppdaget jeg dem som en bakgrunn i den fotomontasjen som fiskebildene er klistret inn på. Akkurat den skal vel litt til for å ikke skjønne er en fotomontasje...? Iallefall synes jeg det ser temmelig opplagt ut.

Selvfølgelig er det opplagt at det er en fotomontasje. Poenget var bare at jeg syntes det var tåpelig nok at de har ferskvannsfisk til å "posere" foran et saltvannsmiljø, om de ikke i tillegg skal regelrett oppfordre til dyremishandling.
Artig med fotomontasjer, men denne blir bare tåpelig. Både når det gjelder Slørhaler og Corydoras.
Ellers så synes jeg TAM Alna er en fin butikk
bra at de tok tak i saken. Det hjelper som oftest å si ifra
Tilfeldig bekjentskap
© Thomas Agnor
Reklame for plussmedlemskap