1001 måter å søle vann på (side 18)

#336
Dette har nok de fleste vært borti, men idag skjedde det da meg igjen og denne gangen gikk det ikke like bra...

Har hentet en del akvarieutstyr fra min fars garasje, deriblant noen utvendige filtere, jeg trodde de var sånne som manglet deler og slikt.
Men tenkte jeg skulle prøve meg på Fluval 203 som passer til karret jeg har gående i stua, filteret som er der, er et hang on og rotoren har begynt å bråke kraftig når det har vært stoppet, selv etter rens. Tror det sitter no magnetisert støv nedi brønnen, som jeg da ikke klarer å bli kvitt..

Iallefal tenkte jeg å sjekke ut hva dette filteret manglet av deler og om det kunne trikses og mikses med andre deler jeg har liggende og slenge..
Det viste seg at filteret er helt og at filtermediet er ubrukt... 0.o
Ooooioioi, hvorfor har ikke jeg fått med meg dette før....?

Kobler det sammen og tester futten oppi en bøtte vann, det fungerte herlig ikke lekk heller, men vanskelig å få sammen, dessuten fra hverandre etterpå.
Jeg skulle nemlig ha oppi en pose kull for å fjerne rester fra en medisinering og det var her flausa begynte....

Stengte kranene til slangene, men så at det ville komme ut litt vann fra kranene og ned når jeg løftet av lokket, var derfor beredt med håndkle rundt tønna. Men så satt jo det lokket så godt fast, så når jeg endelig fikk "lirket" det av, så skvalpa det ut over gulv, meg og håndkle..
Ja ja, var jo bare litte grann det da.

Løfter ut boksraden med filtermedie (er da altså tre kasetter festet i hverandre med forskjellig medie i hver boks og lokk på det øverste) jeg skulle ha kullposen mellom de to svampene i øverste boks, gadd ikke løfte boksen helt ut, så ble litt gris nå å.. Ja ja..

Men når jeg skulle la boksene nedi igjen, syntes jeg de gikk litt tregt og lissom ikke gikk like langt ned. (Her burde det ha ringt en bjelle) Og lokket skled på mye lettere denne gangen..(ding ding ding, eller nei)..

Settter filteret der jeg vil det skal stå og fester slangene i karret, det går trått, så jeg suger i utslangen, yes da, her kommer det vann og luft blir presset ut..
Og F....... Det nærmest spruter vann ut under lokket..... :O

Skru igjen kranene på slangene, få ut stikkkontakta, iiiiiiiiiiiih vann i grenskjøtedingsen, prøve å få snudd den før vannet trekker nedi og POFF.......... Der gikk strømmen gitt.... :P

Typen snur seg sakte mot meg som et spørsmålstegn 'Hva skjedde?
-Det kom vann i kontakta, forklarte jeg med liten stemme....

Så var det å få røsket filteret ut fra bak ved sofaen, og samme prossedyre med lokk og vann og sånn...
Jeg har da skjønt hvor problemet lå....

Joda, gummipakninga er ikke på plassen sin, løfter opp boksene og nedi der er den ja...
Grrrrr...
Setter den på plass, får etter mye om og men festet lokket, så er det bare å hente fler håndklær, det ble MYE vann på så kort tid...
Og det er parkettgulv. :P

Nå har jeg lært og har derfor filteret oppi en balje før jeg starter det igjen, bare sånn i tilfelle, men denne gangen går det bra...

Nå tuttler og går det i fred og ro, om to uker vil jeg kunne fjerne det andre filteret og bare ha dette, men jeg kommer til å sjekke at gummipakninga er på plass før jeg lukker og starter det neste gang...

Så får håndklene ligge over natta og suge til seg vann..

Plussmedlem
Rart strømmen gikk... Har fylt skjøtekontakter med så mye vann at det har rent ut av de etterpå, null problem. Rent vann skal man jo i utgangspunktet kunne bruke til å slukke brann i strømskap opp til 480(?)volt...
Eneste som skjedde med var at jeg brant meg på låret fordi vannet fra kontakten var kokende når jeg tømte det ut...
Rart du ikke sitter med en VELDIG dårlig erfaring.. Har hatt flaks du Milo.. Men bra det altså Har nemlig fått meg en skikkelig karamell selv med vann i kontakten og våte hender... Var litt svimmel etterpå
Den gikk idet jeg snudde kontakten, så sikkert da det kom helt nedi, var jo kontakt nedi støpselet som "stengte"
Bare glad det er varmt, så ting tørker..
15: Og stor rengjøre ett akvarie,tømme det helt til det er 50 liter igjen.når det er 800+ for så og glemme seg og fylle det med iskaldt vann.....resultat skjønner dere selv, dårlig erfaring anbefales ikke....nytt akvarie noen dager etterpå
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S Falk
Reklame for plussmedlemskap