Lysrør i juwel kar

Har et 180l juwel vision kar. Byttet ut de orginale lysrørene med 2 philips 25W for han i butikken sa de var bedre enn de orginale som satt i. ( Jeg har ikke den nye typen med de tynne rørene, T5 tror jeg de heter)
De nye lysene ga et bedre lys men er det noe annet jeg kunne kjøpt som er bedre for planter?
Hvis du ser på karet du kjøpte av meg Anita så er er det sånn pære med blått lys som vist er bra for Planteveksten. Får kjøpt egne lysrør som har dette blå lyset.
Phillips har ett enormt utvalg av lysrør, så det er litt vanskelig å si om lyset er det optimale eller ikke Se hva det står på rørene\ pakkene, der er det ofte enten ett navn på røret, eller en nummerisk betegnelse ala 965 eller lignende.

Blått lys har litt hjelp for planter, men på langt nær så mye at det er noe gjennomsnittet av akvarister bruker.
Det finnes egne planterør til akvariene, men også dette er noe mange velger bort. Rett å slett da plantene om en velger riktige, trives meget godt under dagslys-rør. Fiskene har også mye mer naturlige farger under slikt lys, og det er jo en del av sjarmen at ting ser naturlig ut
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Håland
Reklame for plussmedlemskap