Fjerning av andemat

Hei,

idag tok jeg meg sammen og fjerna faktisk alt det jeg så av andematen, som gjemte seg mellom flyteplantene mine.

Men hva er det egentlig som man skal fjerne? Er løse blader like "farlige" som røtter? Eller?

Jeg forventer vel ikke at det er borte, men jeg får nye synet så lenge det varer. Noen tips til hvordan man kan fjerne alt?

Mvh Iselin
En tråd jeg har skrevet om fjerning av andemat tidligere.
Det lykkes, jeg har fremdeles "andemat fri sone" i alle de tre akvariene jeg tok for meg da.

Pr i dag har jeg kun ett kar med andemat, eller to muligens (har ikke sjekket nr to på en stund, det er øverst i en reol). Etterhvert skal jeg ta for meg de to også, så jeg blir helt kvitt det overalt.
Har läst hennes tråd och fungerar det Mona säger.Har gjort något liknande och fy f. det tar sin tid men resultatet blir bra så är det värt jobbet.
Hade det i några yngelkar som jag har blåmatta i ena änden som fungerar som filter av akvariumet och det gör det inte lättare skall jag säga.

Och har du många akvarium så skölj dina håvar noga eller andra saker du har i flera akvarium så som hävertar och liknande
Problemet er når man har det i 23 akvarier, og deler utstyr mellom dem. Har du først fått det, blir du ikke kvitt det. Ihvertfall nesten. Av en eller annen merkelig grunn forsvant plutselig andematen i to av akvariene mine. Jeg har ingen anelse hvorfor (ingen epliser i dem heller), og det har vært vekke i lang, lang tid, inntil ett av dem nå har fått tilbake elendigheten. Jeg ser ingen fornuftig grunn til at det skulle forsvinne, men var ikke akkurat ulykkelig for at det skjedde.
Eg har utryddet andematen fra samtlige kar ved å gå systematisk til verks.
I begynnelsen dukket den opp igjen, uten at eg skjønte hvorfor.
Det var pumpene som var synderne. Derfor bør man gå nøye over både pumpe og svamp.
Har man många så är det ett dj..vla jobb .jag slet med 3 fast blåmattan gjorde det mycket svårare.finns ju en del hål som de små "dj..larna kan gå inn i
Tusen takk for "bruksanvisningen". Det var faktisk det jeg gjorde i dag tidlig, men skal se om jeg ikke gjør det samme i morgen ved vannbyttet..

Da jeg tok det jeg så i dag undret jeg over hvor mye lysere det ble!

*Hallelujah!*


En gang til: Tusen takk=)=)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap