Cory og paletter??

Hei jeg bare lurer på om det går ann og ha en gruppe albino coryer sammen med et par palett ciklider(1hann og 1 hunn) i en 80liter???
Noen som har erfaringer med paletter og coryer???
Jeg hadde ett palettpar i samme kar (125l) som 7 c. aeneus. I det det første palettkullet var på vei begynte krigen for alvor. Paletthannen jaget coryene rundt! Og ikke bare på bunnen i nærheten av hula, nei, i HELE karet! Og de stakkars coryene svirret forvirret rundt... Det hele endte i at jeg i all hast solgte coryene, for å redde de fra den sikre død...

Så jeg vil ikke anbefale å ha de sammen... Blir enten eller her, dessverre!
okey, da får de bare bo i 248literen der de bor nå.. tenkte bare siden det ikke er noe på bunnen i 80literen at det kanskje gikk med coryer..
Hmmm, kanskje det går med en knurremalle eller en ancistrus??
Palettene tar nok hele bunnen for seg selv, spes ved yngling... Mulig det går med andre maller som er roligere... Coryene mine virret veldig mye rundt hele tiden, mens ancistrusene jeg har nå er jo veldig rolige og koser seg stille på ett sted...

Lykke til!
Ja jeg får nesten prøve med en knurremalle eller noe, de er jo i ro hele tiden på en plass utenom når det er foringstid, da kommer de frem og tar tabletten med seg til der de liker seg best.. Tror nok det skal gå bra siden den ikke forstyrrer palettene på noen måte=)

Takk takk=)
hvis du vil ha noen annen fisk i karet, kan du jo prøve en stimfisk, som KUN går i toppsjiktet. jeg har microrasbora kubotai, og det går helt fint!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap