Panda pansermalle

Hei og god dagen

Jeg trenger litt assistanse når det gjelder oppdrett av panda pansermalle. Jeg har fått til oppdrett av metall pansermalle, og jeg har fått egg på panda, men jeg får ikke til eggene. De blir bare borte uten at noen yngel titter frem. Akkurat som de punkterer og blir flat. Har gjort samme fremgangsmåte på disse som på metall pansrmallene.
Jeg tar opp egg og legger dem i yngle-nett som henger i samme akvarium som foreldre. Dette for å sikre gjennomstrømning og friskt vann hele tiden. Denne måten fungerer bra på metall pansermallene, men som sagt går det galt med pandaen.
Hva gjør jeg feil og hvordan skal jeg gjøre dette riktig?
Noen som har noen gode forslag? Evt. andre som har erfaring på området?

Mvh
Leffie
Jeg mistenker at Panda-yngelen er veldig liten og tynn som nyklekt, så liten at den smetter ut gjennom maskene i håven
Har fått meg en overraskelse der, jeg også. Klekket egg i håv, og yngelen stakk av gjennom maskene i håven.

Det er nemlig forskjell på de ulike artene med Corydoras, med hensyn til størrelse både på egg, yngel og voksne fisk. (og ikke spør meg om jeg kan liste opp hvilke som er spesielt små og ikke, for det vet jeg ikke

Hei Mona

Takk for svaret

Har fått flere egg nå, de legger egg hele tiden, så jeg kan gjøre flere forsøk. De trigges bare av en liten klump med frosne røde mygglarver.
Trodde egentlig ikke det var mulig for dem å stikke av fra nettet da eggene til pandaen er større enn eggene til metallpanser, men prøver igjen med et ynglekar.
Legger ved et bilde av karet. Trodde dem likte vanntemp på rundt 21C, men mine legger egg ved 24-26C.
Har gående 4 unge SAE'er og flere ancistrus yngel sammen med pandaen. Dette ser ut til å fungere bra.

mvh
Leffie
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap