Habrosus og foring

Har nettopp blitt eier av 10 nydelige vf C. habrosus.
Dette er mine første coryer og attpåtil så bittesmå, så jeg lurer litt på hvordan jeg best forer dem? Har forsøkt med frossen artemia og JBL Novotab.
Novotab’en gafler de i seg med stor fornøyelse, men hvor mye er passelig? Har gitt dem ½ tablett to ganger daglig, men er redd for at det blir litt mye (det går ikke annen fisk i karet enda)?
Den frosne artemiaen flyr rundt i karet med strømmen og mesteparten går i pumpa er jeg redd, noen gode ideer til hvordan jeg kan få lagt det ned på bunnen? Kanskje rote den litt ned i sanden?
Andre ting disse setter pris på å få? Alle gode tips tas imot med takk.
Ikke vet jeg, men jeg har litt av samme problemet med mine frosne mygglarver.. så jeg tar hele greia og setter den fast i sanda. Da holder den seg på bunn, samt at jeg innbiller meg at dette er bra for coryer også jeg.. da får de jo rotet i sanda på jakt etter maten slik de gjør i det fri. Men det er godt mulig jeg er langt ute på jordet akkurat der. Uansett - det funker som en drøm

Har ikke prøvd det med frossen artemia, men det blir sikkert det samme
Takk, jeg får kanskje forsøke med mygglarver.
Om ikke de blir for store, da. Mikroorm blir kanskje for smått igjen...

Hva forer andre som har dvergcory med?
Jeg har 12 C.habrosus og fôrer med følgende:

- microorm og det elsker de
- tabletter (både Tetra og JBL sine), men endel mer enn du (gir 2 tabletter for dagen). Passer på å dele de opp og spre de litt rundt.
- røde myggisser (1/2 rute, men da ikke annen mat)
- frøsne artemia (1/2 rute, men da ikke annen mat)

Det jeg gjør med frossentfôret er at jeg tar plantepinsetten og lar fôret "løse seg opp" helt nede med bunnen. Da blir det meste liggende der nede.
Tusen takk, her var det mye "matnyttig"!
Jeg skal fluksens ut å kjøpe mygglarver og også sjekke ut om jeg kan få tak i microorm. Så skal småttingene få kose seg litt!
Har også habrosuser, 8 stk. Passer på at det er nok mat i karet til at det ramler en del i bunnen og sper på med tetra tabimin - 1-2 om dagen alt ettersom hvor mye jeg har foret generelt. Deler hver tablett i 4 og sprer rundt i karet da andre fisker også elsker disse tablettene.
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne Dahl Aspevik
Reklame for plussmedlemskap