Hvilken cory er dette??

Har 2stk som jeg kjøpte for leeeeenge siden og ønsker fler av disse=) Jeg vil være 100% sikker på hva sort det er før jeg kjøper fler sånn jeg vet at jeg kjøper rett type=)

[External Image]

[External Image]
Corydoras i den gruppen der er de mest vriene jeg vet om Selv eksperter gruer seg når de skal identifisere sånne. Det finnes dusinvis med nesten like arter, for ikke å snakke om alle C-nummerne også - dvs fisk som ikke er vitenskaplig navngitte eller identifiserte enda....Som denne for eksempel.

Vel, sannsynlighetsberegning gjør at jeg tipper på Corydoras agassizi.
Den er veldig vanlig i handelen, og sammen med C. schwartzi er de to noen av de mest vanlige Coryene i den gruppen der.
Og for å legge til en ekstra vri, så er mange av dem temmelig variable i mønsteret også, noe som gjør dem enda vanskeligere å identifisere...
Okey=) Jeg tror selv at de er agassizi.. men ikke lett og være 100% sikker.. Får ta sjangsen på at de er det.. Hvor mange sånne kan jeg ha i en 140liter sammen med trio av apistogramma og trio av sjakbrett ciklide?? Hva er et bra antall liksom??
Siden ciklidene også gjerne vil kuppe en del av bunnarealet som sitt territorium, er det vel best å ikke ha for mange Corydoras. De blir nok bare jaget av Apistogrammaene, om (eller når) disse finner ut at de skal leke og legge egg. Ciklidene blir veldig territoriale da.
En gruppe på 6-8 Corydoras ville jeg nok hatt. Pass på å gi mye røtter og gjemmesteder, så de får noen valgmuligheter hver. En liten krok av akvariet med en kokosnøtthule til Apistoene er nok lurt, sånn at de ikke kupper hele bunnen på hver side av hulen, men forhåpentligvis bare beskytter et hjørne av karet Sperrer du litt for utsyn i karet ved å legge en rot på bunnen ved hulen, så slipper Apistoene å gremme seg over synet av alle fiskene i nærheten Noen ganger lykkes det, de anser rota som en naturlig barriere og grense for sitt territorium. Andre ganger blåser Apistogrammaene i de naturlige grensene og svømmer over rota og ned på andre siden for å kjeppjage alle de ser der også...
Okey=) Tusen takk for tips Mona o.
Får ommøblere litt i karet før jeg kjøper nye coryer, sånn jeg slipper stresse de nye=)
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap