Eheim fòringsautomat: hvordan installere?

Hei Hei!
Jeg kjøpte en Eheim fòrautomat i dag.
Jeg har lest igjennom bruksanvisningen men jeg er svært dårlig når det kommer til IKEA :P
Så jeg blei ikke noe klokere av å lese den bruksanvisningen heller.
Det høres kanskje dumt ut, men har ikke snøring når det kommer til tekniske ting.
Er det noen som kan hjelpe meg vær så snill?
Jeg aner ikke hvordan den skal settes på akvariet, heller ikke hvordan jeg stiller den inn til riktig tid.
Eller åssen mat jeg kan ha inni, fr meg ser det ut som det er veldig små hul.
Så det meste tørrforet jeg har er flak :/
I lokket på mitt kar, som er produsert av Eheim (men kalles Mueller and Pfleger), så er forungs-lukene samme form som automaten. Så hos meg er det bare å sette den nedi. Hvis du ikke har et MP-kar, så antar jeg at du bare må legge den over en av forings-lukene, evt. feste den med noe, sånn at den ikke sklir ut av posisjon. Skal du bare være borte i påskeferien, så er det strengt tatt ikke nødvendig med en fóringsautomat....
Jeg skal være borte i 2 uker i England. Jammen det går ikke ann å sette den oppå karet mitt.
Har et sekskantet med topp. Så om jeg setter den på høykant inni så vil jo ikke maten renne ut.
Joda ok, da løste jeg det hvor den kan stå :P Men da er det bare instillingene. Så stod det i bruks anvisningen at LO er tegn på lite strøm.
Den lyste LO når istad, så tok jeg ut batteriene.
Å nemien så stod det ikke LO mer :P
Hehehe....
Men to uker går greit det også... Problemet med fóringsautomater er at det lett blir for mye fór. Still den helst inn på for lite mengde enn for mye.
Jeg må bare finne ut hvordan jeg stiller inn først :P
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap