Algekule

Ble litt usikker på hvor jeg skulle poste dette...det er jo en alge, men ikke et problem. Jeg har jo kjøpt den

Det jeg lurer på er om man kan få avleggere på en algekule slik at man etter hvert kan få flere, men slipper å kjøpe

Eller kan man kanskje bare klippe av en dott, så vil denne bli en kule tilslutt? Vet jo at de vokser ekstremt sakte.
Jeg har hørt at man kan dele dem, men jeg har ikke turd å prøve ennå... Har en mistanke om at de ikke er like grønne inni som utenpå.....

Noen som har et bilde av en delt algekule?
De er faktisk grønne hele veien igjennom.
Det er bare ta "avleggere",men disse vokser kjempesakte..(det gjør jo algekulen generellt også,så avleggerne vokser i samme tempo )
Jeg har en algekule som har flatet ut,den åpnet seg og har ligget oppå rota slik en stund nå.Den har nok vært en avlegger en gang i tiden,og har ikke blitt jobbet sammen til en kule og har derfor blitt et langt stykke.

Og ja den er grønn tvers i mellom.

Tok saksa og klippet av noen små avleggere,men det er viktig å rulle sammen avleggeren til en ball.Dette kan med fordel gjøres en gang i mellom,at en klemmer ut vannet og ruller den litt.
Etterhvert klarer den jobben selv,med at den vokser som nettopp,ja en ball

Tilfeldig bekjentskap
© Erik Silgjerd
Reklame for plussmedlemskap