"plantekasser"

Er det mulig å lage noe lignende plantekasser å plante i, å sette det i akvariet, sånn for å lette på renholdsarbeidet i bunnen ?
Hvordan tenker du at det vil lette reinholdsarbeidet?
Vel du kan jo bruke de kurvene plantene kommer i og bytte ut filten med grus! Ellers kjøpte jeg et slags bedelignende greie av keramikk, som jeg hadde grus og planter i. Var ikke særlig pent, er nok bedre om planten får stå i ro og slappe av.
Tenkte du for å komme til for å få opp bæsjen? Det er jo gratis gjødsling Hvis du ikke har noen sinnsyke bæsje-maskiner da..?
ja, er for å renske opp i bunnen med slamsuger,å ha litt system oppi der..... takker for svarene jeg har fått
Kan du ikke bare lage kokosnøtt huler, lage hullet på toppen istede for på siden og sette røttene inn i hullet? Da vil jo røttene samle seg inni nøtta og det blir lett å ta de ut..
Har ikke sett eller hørt om noen som har prøvd det før, bare lufter den kreative delen av hjernen:P
hehe, den skal testes på en av plantene ihvertfall, kreative ideer liker jeg vet du )
Jeg pleier bare å sette tuten på slamsugeren over/ oppå planta og da blir dritten som er inni (mellom stenglene og sånn) sugd opp. no problemo.
Om dette er hardt forede yngel eller oppvekstkar, så er det et poeng å ikke ha bunnsubstrat i karet.

Man kan sette plantene i vanlige terrakottapotter, med gjødsel i bunnen, og sand over. Plantene kan da flyttes rundt, og renholdet blir enkelt.
Plastbokser som er beregnet til mat, kan også brukes.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap