Du vet du er en akvaholiker når... (side 23)

Når du helt uaffisert plukker en liten snegle ut av øyenbrynet (Utrolig hvor andemat og småsnegler kan havne i kampens hete)

Når du ser et ekkelt insekt, som vanligvis vile fått deg til å grøsse, og første tanke er: Lurer på om den kan brukes som levendefòr til fiskene.
Inaktiv bruker
Du vet du er en akvaholiker når...
man tar dene akvarisisketesten =

1:du samler på gamle gassruter for en darg å lime småakvarium.

2:du passer på at fiskene får del i midagen, ved å ta vare på restene.

3:du synes ikke du kan dra på ferie pga. yngel som netopp er frittsvømmende.

4:hvis du må reise bort, spør du først hvordan det har gått med fiskene, før du spør eter ungene og kona\manen.

5:nå du bader , bruker du mye badeskum, og leker sumreden-byggene gurami.

6:du kjøper ikke frossenmat, da fryseren er full av fråsene matvarer til fiskene.

7:du har smakt på minst et merke flak-for, og du synes ikke det var så >.

8:særlig var smaken på tetra min god.

9:du har hat fisker i baderkaret da det ikke da det ikke var plas noen aent sted.

10:i alle fal har du hatt en lekasje, som bortforklart

11:dukan ikke kjøre jenom en veitunel uten å tenke på hva du kune gjøre med alle lysrøramaturene som er motert i takket.

12:du enten elsker eller hater malawia-ciklider.

13:du har undersøkt muliheten for å bare sete opp bare et akvarium til under senga, i kleskapet eller på do.

14:når du skal ta med kjæresten på byen ", går du til en akvariumbutikk.

15:hvis butikken får en sening spesiele fisker, vente du i en sovepse utenfor ti di åpner.

16:du har fått minst en uvenn etter en diskusjon om med reker med eller utten skall.

17:du kan sidetallet til di fleste bildene i fikeatlaset

18:du har sneket deg ned til akvariumene før lyset kommer på, for å se hva fisken driver med.

19:du synes silikonlim lukter >.

20:svigermor lingner ikke så lite på en clasrias-malle!.

21:bikkja di heter psedotrophenus?.

22:du venter uten for klubblokalet fra kloken seks, i tilfele vi skule bjyne tiligere.

23:du har skrevet i klubben medlemsbladet ?.

24:du sender julekort til fiskene dine.

25:du skjønner ikke at det var noe morsomt med disse spørsmålene?.


ps.dene lile kvisen har jeg skreve av i fra norsk akvarieblad numer 4-2004 =
Du vet du er akvaholiker når du melder deg inn i forummer i hytt og gevær for å hjelpe andre på AF med å besvare ett spørsmål.
Du vet du er akvaholiker når du er uenig med algebra
Inaktiv bruker
Du vet du er en akvaholiker når

du klarer å snu en negativ ting om til en positiv ting.foreksempel at du ha en alvorlig feil i et av beninet di.og du må opperere det for at det ikke skal bli vere.og sevsakt så må man dre til oslo for å kune bli bra ijen i det beinet.det høres ganske negativt.men da får man jo kansje en tur innom en dyrebutikk som man aldri har vert i før =
Det har du helt rett i David.
For et par uker siden måtte jeg bruke en hel dag pga en time til lege-spesialist i Trondheim, men gledet meg veldig til turen allikevel.
Bare fordi jeg skulle innom Heidi Ingdal og kjøpe med en snegle på hjemturen.

Forresten: Det eneste jeg kjøpte på hele turen var et par solbriller (vanskelig å kjøre pga sola) og ei snegle til 20,- kr, enda jeg var innom mange klesbutikker.
Kan jo trøste meg med at jeg ikke er shopoholiker da
Shiramor
Forresten: Det eneste jeg kjøpte på hele turen var et par solbriller (vanskelig å kjøre pga sola) og ei snegle til 20,- kr, enda jeg var innom mange klesbutikker. Kan jo trøste meg med at jeg ikke er shopoholiker da :-)

Du visste det kanskje ikke, men du er shoppoholiker når du kommer hjem og har kjøpt to ting uten å se på det som shopping.

Selv viste jeg ikke at jeg var akvaholiker før jeg leste tråden og tenkte - Hva er det som er så galt med med det som står her da?
Du vet du er akvaholiker når..

tilogmed venner tror du er blitt sprø hvis du nevner at du kanskje skal selge et akvarium eller to.
Du vet du er akvaholiker når foreldrene dine prater om å bytte ut varmtvannstanken med en ny og større en, og du lurer på om det overhodet er mulig å huse fisk i en 100-liters varmtvannstank... Hmmm...
Når du kjøper leilighet som har spisestue helt uten vinduer, og tenker :
-Jaaaa! Dette rommet er perfekt for akvarier! :O
Majones
Du vet du er akvaholiker når du er uenig med algebra ;)

Hahaha, ordspill! Love it.

Du vet du er akvaholiker når du er deppa og kun akvaforum eller å glane inn i akvariene kan få deg til å glemme det en stund. (Sånn istedet for å slukke sorgene ved hjelp av alkohol.. )
Når jeg plutselig ser en bil med reg.skilt som begynner med VF....
...du ser at han bak deg i kassa i matvarebutikken har en pakke med hvetegrøt med havre (barnegrøt), og du tenker microorm.
Du vet du er akvaholiker når du smaker på vannet i karene.
Humunukuapuaa
Du vet du er akvaholiker når du smaker på vannet i karene.


Nei æsj! Så mye akvaholiker er jeg ikke heldigvis, men jeg har oppdaget et annet symtom:
Jeg bruker hånddukene som ligger i skittentøyskurven om igjen, flere ganger.
Blir frustrert hvis alle er vasket.
(Pga stadig vannsøl).
Shiramor
Jeg bruker hånddukene som ligger i skittentøyskurven om igjen, flere ganger. Blir frustrert hvis alle er vasket. (Pga stadig vannsøl).


Ja dette symptomet har jeg også. Totalt bortkastet å bruke rene håndduker på slikt.
Shiramor
[QUOTE=Humunukuapuaa]Du vet du er akvaholiker når du smaker på vannet i karene.


Nei æsj!

Når du ikke orker tanken på å drikke det samme vannet som fiskene dine lever i er det på tide med vannbytte.
...når du ikke lenger blir (eller aldri har blitt) dårlig i magen av å suge inn verdens mest gufne vann når du skal suge i gang heverten. Sånn sett kan man jo si at jeg har smakt på vannet i de fleste akvariene jeg har. Det skal også nevnes at vannet er et konsentrat av dritten jeg har slamsugd ut av et kar med flere store sugemaller (altså er det langt verre enn det du får i deg fra et vanlig akvarium). Det er ikke lett å tømme fra en 25-literskanne, så da bruker jeg hevertprinsippet for å tømme den kanna ut i do.
Du vet du er en akvaholiker når...

du spiller "Fish world" på Facebook, og får dårlig samvittighet nå fiskene du har der ikke får mat...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap