Du vet du er en akvaholiker når... (side 26)

Du vet du er en akvaholiker når

... når du har fylt opp stua med akvarier, og kun bruker Facebook for å spille Happy Aquarium, Fishville og Fishworld.
...Når du hører "fisk" og "ris" i samme setning, og automatisk tenker at det kunne blitt en fin kampfiskbiotop... :O
... når det første du gjør på jobben når det ikke er kunder i butikken, er å skru på 3G på iPhone'n og logge seg inn på Akvaforum, bare fordi du ikke klarer noen timer uten å snakke om fisk (og fordi pc'ne på jobben er sperret for det meste som inneholder ordet "forum".

Jepp, handling i skrivende stund. Klarer såvidt å vente til jeg kommer hjem for å se på mine akvarier med sand og planter under innkjøring.. Satt i timesvis i går og rensa vatt fra plantene, storkosa meg og tiden fløy. Huff..
....du før i tiden fant ut at noe mat som var glemt vekk innerst i et kjøkkenskap hadde blitt oppdaget av ekle insekter før deg, ga du fra deg et lite hyl, hoppet unna og ville helst kaste alt som hadde vært i kontakt med det, mens du nå prøver med vilje å dyrke frem små, ekle insekter på kjøkkenet for å bruke de som yngelfor. Du synes kanskje ikke at de er ekle lenger heller, for nå blir de sett på som mat.
Stine Sofie
Du vet du er en akvaholiker når ... når du har fylt opp stua med akvarier, og kun bruker Facebook for å spille Happy Aquarium, Fishville og Fishworld.


Eller når vennene mine prøver å få meg på facebook med argumenter som nettopp at "Du vet det er slike fiskespill på facebook" og jeg svarer som jeg har lest på akvaforum at "Ja, men de fiskespillene er litt dumme, for folk driver og får saltvannsting til ferskvannsakvarier og sånn..." Hvorpå vennene himler med øynene og mener at det er da vel ikke så nøye i et dataspill og jeg svarer at selvfølgelig er det det. Hehe.
Du vet du er en akvaholiker når du drar hjem tidlig fra jobb fordi du savner akvariet ditt
Når du sitter i 5 timer på en auksjon uten at du har hverken planer eller plass til å kjøpe noe


Når barna gråter når de oppdager mamma har tenkt og ta de medn inn i dyrebutikken, for de vet det innebærer lang ventetid når mamma speider akvariedelen av butikken :/
...du irriterer deg over at de i TV-reklamen kun kjøper én piraya, da piraya er stimfisk.

...du tar en presentasjonsrunde til alle akvariene hver gang du får besøk av et nytt menneske, slik at vedkommende skal få hilse på "hele familien din".
Haha
her var det mye morsomt å lese
Du vet du er akvaholiker når....

du er i tyrkia å det enste du teker på er fisk fisk fisk xD

Inger Anne
...du irriterer deg over at de i TV-reklamen kun kjøper [I]én piraya[/I], da piraya er stimfisk.


off ja dne har jeg sjent på men det er mer


off hvoffer kjøper han en piraya nor han har 200 neontertraer da kliker det nesten for meg :P
..du sitter og ser på sneglene dine i over en time og synes du har det mye mer spennende enn de som sitter klistret foran tvn og følger med på OL.
Mhm
E.B.
..du sitter og ser på sneglene dine i over en time og synes du har det mye mer spennende enn de som sitter klistret foran tvn og følger med på OL.


sant xD
Inger Anne
...når du ikke lenger blir (eller aldri har blitt) dårlig i magen av å suge inn verdens mest gufne vann når du skal suge i gang heverten.


*nikke*

.. man har gardinene for ca året rundt for ikke å få sol på akvariet. Sikkert nevnt mange ganger

.. man drømmer om akvariet (for eksempel at man har fått svømmende hamstre - for mye "fått svevealger" og "fått datt"-snakk, kanskje?). Og så må man springe rett til det når man våkner for å sjekke at alt er ok

.. man går i full storm ned til fjæra for å finne stein (mallen MÅ ha hule I DAG!!!)

.. man får en sterk følelse av at noe er galt i akvariet, man bare vet det, liksom, og så viser det seg senere at det faktisk VAR noe galt (for eksempel en død fisk)! Da synes jeg det begynner å bli litt skummelt...
...du leser forkortelsen MFK, og tenker monsterfish keepers (nettside) i stedet for Molde Fotballklubb.
...du tar med deg akvarieplanter og steiner på besøk til en venn du ikke har sett på lenge selv om lørdagskvelden egentlig er ment å være en sosial sammenkomst, fordi du vet at akvariet hans trenger en oppshining. Du bruker så hele kvelden på å gjøre fullstendig rent karet fordi det er overgrodd av bga når du kommer, men du storkoser deg fordi du får stelle og gjøre det bedre for de stakkars fiskene.

...du bekymrer deg for hvordan fiskene har det i forskjellige kar som du har sett på forskjellige steder, og får en liten klump inni deg når du tenker på dem.
...du koker og steker middag på to av platene på komfyren samtidig som du koker stener på den tredje.
du vet du er akvaholiker nårsamboeren klager på at fiskene får bedre mat en han, akvariene er renere en leiligheten og fiskene får leke mer en han.
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap