Du vet du er en akvaholiker når... (side 27)

Shiramor
Du vet du er akvaholiker når.... - du blir hjemme hos fiskene i steden for å bli med resten av familien på påskeferie. - du planlegger åssen neste kar skal bli, samtidig med at du holder på å sette opp et nytt. - slekt og venner ringer og spør hvordan det går med fiskene. - du går i en butikk og vurderer om noe av det du ser der kan brukes i fiskesammenheng (blomstervaser, salatboller, oppbevaringsbokser mm). - Når du snakker med kollegaer, venner osv, og må virkelig konsentrere deg om IKKE å nevne ordet fisk eller akvarium. Noen som kjenner seg igjen?



Haha, der kjente jeg meg igjen!
Hehe: Ser jeg skrev det der i mars 2008. Kan bare bekrefte at det ikke har gått over, etter 2 år.
Inaktiv bruker
.. ..når de eneste bøkene man finner interessante og vil lese er bøker om ciklider. ..
...når du er marinbiolog på yrkesmessa... :P
Når samboeren skal ut og handle ny t-streng og GH...... da er det gått litt i hode her :P
Du vet du er en akvaholiker når...

- Du ikke har lov til å ha flere akvarier i huset fordi enten foreldrene dine/samboeren din ikke liker tanken på mer vann i huset.

- Jobber mer hjemme med akvarier en du jobber på jobben.

- Folk kommer bort til deg og lurer på om har trent mye i det siste. Når det egentlig kommer av bøttebæring. 20-30kg pr. bøtte + jevnlige vannskifter og flere akvarier, gjør underverker. Trenger ikke treningstudio da


- Når du står med hov og fanger ekle småkryp i dammen. Mens turgåere, joggere o.l. Kommer med et spesielt blikk. (Ja, nå kan de nok lure. Hva gjør en ung mann med hov i dammen)


- Stirrer på fiskene LENGE for å forsikre deg om fisken skal få yngler eller ikke. Håper kanskje også på at det skal bli yngel snart!

- Ser lenge på fisken og lurer på om den har vokst mye i det siste.

- Teller stimfisken om igjen og om igjen for å forsikre seg at det ikke har blitt no frafall. GIR OPP UMULIG Å TELLE GLØDEBÅNDSTETRAENE, DE LIGGER ALDRI I RO.


OBS: Noe fiksjon her! Ta det med en klype salt
Inaktiv bruker
Joakim
Du vet du er en akvaholiker når... ...den lokale dyrebutikken kommer til DEG for å kjøpe fisk.


hehe den var god
...du blir litt småfornærmet når damene på jobb kommer lettere hysterisk og sier bestemt at du IKKE får ha mygglarver i en kopp i kjøleskapet. Er det noe verre enn et glass med sild i eddik? Noe som minner meg på en til:

...når du selv grøsser av synet av et ukjent anntall døde fisker som stirrer tomt ut av et glass med eddik i kjøleskapet og assosierer det med massedød i akvariet. (Samme effekt av et rekesmørbrød.)

...når du gruer deg til kjæresten finner ut at du har kjøpt ENDA et akvarie selv om det er aldri så lite (og billig). (Kanskje jeg har skrevet det før, men det gjelder i så fall enda en gang, hehehe! Forrige gang var det 540 liter, nå er det kun 30.)

...du kjøper et 30 liters akvarie for å stoppe at (tideligere) eier av dette fyller det med fisker som ikke passer i det slik at de står i fare for å dø.
Du vet du er en akvaholiker når...

.... ungene dine utvikler en sjette sans for når du har tenkt å ta et vannbytte. For alltid og innen et minutt er gått i vannbytteprosessen mens du står og tapper vann, så roper de "MAMMA!! Kom!".
De roper ikke før og ikke etter, alltid midt under vannbyttene!

Det er en ufravikelig regel.

Inaktiv bruker
...og når du føler at det er en kjempejobb å vaske bilen din i 30 minutter mens du ikke enser at tiden går i flere timer mens du holder på med rens av akvariumet, filterpumper og diverse . . .
Gurami på boks
Jeg var i Trondheim og gikk sammen med sønnen min ned til terminalen for å ta hurtigbåten hjem.
Vi gikk først innom en "innvandrerbutikk" for å kjøpe med oss litt mat.
Så kom jeg på at de har gurami (akvariefisk) på boks, og den må jeg jo ta bilde av for å legge inn på Akvaforum. Lette hylle opp og hylle ned, og glemte meg helt bort. Hvor står de hermetiske guramiene? Helt til jeg hørte "Nå må vi gå for båten går om ti minutter". Hjelpe meg! Det tar 20 minutter å gå dit.

Da jeg nærmet meg båten hadde de kastet trossa (landfestet), men de så at jeg kom løpende og ropte "Vent, vent!", så jeg fikk være med. Neste båt gikk dagen etter, så dette ble nesten krise.

Og moralen er? Tja, vet ikke om guramiboksen-letingen er et tegn på akvaholisme akkurat, men det er i hvertfall et stoort ønske om å bidra med artig bilde i Akvaforum.
Som dere ser så ble det ikke bilde av den eksotiske maten. Kanskje ved neste bytur, men da skal jeg ha noen timer på meg før jeg må hjem
Gurami på boks?? *grøsser*
Her om dagen når jeg kjørte hjem fra jobb hoppet ordet "praktbotia" inn i hodet mitt i det jeg nærmet meg et slikt orange og svart skilt som varsler skarp sving. Så begynte jeg å tenke på de skjønne praktbotiaene mine.
...du har fullt av ting med fiskemønster på i skuffer og skap: kopper og krus, servise (tallerkener og asjetter), serveringsboller og påleggsgaffel, samt glassfisker og en vinflaske med påmalte fisker i vitrineskapet.
Glassfisk ja; Når jeg er på loppemarked, husflidsmesse o.l. så er det et par venninner som absolutt skal prakke på meg glassfisk av forskjellige slag.
Kan godt tenke meg en glassfisk, men det er jo ingen som ligner på malawi-ciklide...

Dessuten har jeg et "akvarium" med glassfisk i profilen min, men de er ikke så store.
De glassfiskene jeg har mest lyst på er indisk glassmalle. Kjempetøffe og fine!
Pakket akkurat vekk et akvarie (leserne gisper) og da tenkte jeg at jeg skulle hatt noen glassfisker til pynt nedi der selv om ingen ser det.

...du kjenner deg litt rar når du stuer vekk et akvarie som du ikke skal bruke for å få plass til et større et. Bare det å stue vekk et helt brukendes akvarie kjennes nesten litt meningsløst og man må kjempe med fornuften for å overtale seg selv til at man ikke har plass til å ha dette oppe å gå i tillegg.
Silje
...når man seriøst vurderer å plukke ut litt grove grus for hånd, mens sand/grus/fisk/etc er i akvariumet. Ett grus, to grus...en håndfull grus.... Alt for at de nye khuli-ålene skal ha det fint (de som man i utgangspunktet ikke engang likte, men som nå er bare sååååå zøøøøte!!)





ja det tar sin tid.

hilsen en som har prøvd
Du vet du er en akvaholiker når...

.....nor vennene sijer du er akvaholiker
Embla Ofelia
.. ..når de eneste bøkene man finner interessante og vil lese er bøker om ciklider. .. :-)


mhm
...du irriterer deg grønn over folk i TV-serier eller reklamer, som banker på glasset til akvarium.

...du ufrivillig har begynt å skrive "filtern" i stedet for "fillern".
Tilfeldig bekjentskap
© Høyer'n
Reklame for plussmedlemskap