Du vet du er en akvaholiker når... (side 30)

-når du spør sjefen veldig pent (med tårer i øya) om du kan få ha et lite kar i klasserommet..
- når du kommer hjem fra ferie med 50 fisk! Og blir stående med vannbytte og tilvenning til halv fem, selv om du skal i barnedåp dagen etter...
- når du jubler på postkontoret fordi akvarieplantene har kommet
- når du har smitta mora di med literssyken...
- når du stadig flytter fiskene til nye kar, fordi de får en bedre biotop i det nye..
- når elevene dine kan navnet på minst 10 fiskearter...
...når du planlegger hele ferien din rundt fiskekjøp...

(ferie om ca 1 mnd, har allerede sendt mail til en butikk i Sverige for å høre om de har fiskene jeg ønsker meg og pris, samt redmoor-røtter osv osv... Planlegger reise torsdag, bruke fredagen på dyrebutikker og reise hjem mandag etter butikkene er åpnet så jeg rekker å hente fisker )
Når du bor på 80 kvadrat, og drar hjem et 500 liter samtidig som du sier at " jamen vi kan jo rydde bort litt av lekene til ungene så er det plass"
Eller sier til kona at " fatter du ikke at på plassen til mikroen får vi plass til et yngelkar"!!
-Når du kjøper deg Akvariedvden med en spilletid på over 3.timer og 30.min inn i den,ikke klarer og slå den av...
-Når du bare MÅ ta en tur bort og kikke på fiskene hver gang du er i dyrebutikken,selv om du ikke har fått kjøpt deg Akvariet ennå.
-Når du lager deg en liste over hva du trenger til Akvariet og fiskene og lista bare vokser og vokser,men du bryr deg ikke om kostnadene og fortsetter og legge til flere ting og tenker at du kjøper det når du får råd... lol
Plussmedlem
STIEdge
Når du bor på 80 kvadrat, og drar hjem et 500 liter samtidig som du sier at " jamen vi kan jo rydde bort litt av lekene til ungene så er det plass" :)


Jeg bor på 72 kvadrat og lempet ut spisestuebordet for der fikk jeg plass til en 600 liter.
Lempet ut hjørnesofaen, for med 3-2-1 fikk jeg plass til en Trigon190.
Trengte ikke skohylle for der var det plass til en 312.
Osv.
Osv.
...... når en har like mange tomme kar stående i garasjen, som en har i kjellern i drift....
...kjøkkenet måler 4x2 meter, familien er stor og elsker matlaging, og du likevel får klemt inn et akvarium, 100 liter skiftevann og et par karantene/yngelbokser...
... når fruen handler inn såpe som er 10kr dyrere, men har fisk i logoen
...når man tar bilde av nevnte såpeflasker og deler på forum. Sorry, jeg måtte bare...
Inger Anne
...når man tar bilde av nevnte såpeflasker og deler på forum. Sorry, jeg måtte bare... ;-)


hehe. den er grei.
Synes bare fruens akvariums-såpe var fantastisk. Fungerer "ekstra" bra mot andemat som har festet seg til armene også.


- du ringer slekt og venner å forteller om at du har fått barn på fisken


-du går rundt i en park å samler løv i en pose og tar med hjem


-lar være å skrape alger for ikke å forstyrre fisken (hallo?? man har ikke fisk for syns skyld!!)


-du kjøper myggnett hele året


kjøper 10 kg klinkekuler for du skal leke med fiskene dine


man sitter musestille mens myggen stikker slik at man skal få bra fiskemat


-når man har dyp medfølelse over folk som bare har ett akvarium


når man er fulstendig klar over at det er ett parr plasser det er plass til ett karr til..


du egentlig ikke har lyst å reise noen steder i ferien..


når man ikke har for vane å våkne av vekkeklokken, men en liten dryppelyd får deg til å stå i sengen.


når man aldri har kastet ett lysamatur i hele ditt liv


når man aldri kan gå forbi en glassrute uten å begynne å tenke...



når man har lurt på om det går å ha akvarium i bilen eller i båten


når man lager fiskekaker til noen som har bursdag


når man har mere akvarielitratur på toalettett enn dopapir
Naar man heller sykler en lang omvei fordi da kommer man forbi et vann. Dessuten lurer paa aa stoppe for se om man kan se noen fisker, selv om man har daarlig tid fordi man sykler en omvei.
...iPhonen din autokorrigerer "namdaling" til å bli "mandarinegg".
Du vet du er akvaholiker når

du har sittet på dette forumet i 12 timer i strekk...


når gutta på jobben begynner å kalle deg akvarie Leif......
Inger Anne
...iPhonen din autokorrigerer "namdaling" til å bli "mandarinegg".


Ha,ha, fantastisk ;D
Plussmedlem
Larsern
Du vet du er akvaholiker når [B]du har sittet på dette forumet i 12 timer i strekk[/B]...


Den der skjønte jeg ikke??? :-p

Sto og holdt på med noen kar når jeg tittet ned på stuegulvet.. "Hmm, får ta og slamsuge gulvet når jeg er ferdig med karet her"
sitat av Larsern:

Du vet du er akvaholiker når

du har sittet på dette forumet i 12 timer i strekk...


Den der skjønte jeg ikke??? :-p

Sto og holdt på med noen kar når jeg tittet ned på stuegulvet.. "Hmm, får ta og slamsuge gulvet når jeg er ferdig med karet her"


når man sitter her mere enn annet
Når man skriver fisker istedetfor fikser, eller når katten heller drikker vannet fra akvariet ditt enn vannskåla si.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap