Du vet du er en akvaholiker når... (side 5)

du vet du er akvaholiker når:
du er 15 år og får besked at du ikke får ha flere akvarier for da blir man hivd ut av huset.

når vi går rundt og snakker om A (akvarier), D (dyrebutikken), F (fisk).
Inger Anne
...ergometersykkelen brukes til coryklekkeri! Og for de som lurer på hvordan det fungerer, så klekker jeg coryeggene i isbokser med luftestein i, og de isboksene har av en eller annen merkelig grunn fått fast plass på setet til ergometersykkelen min.

bilder bilder bildeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
guttn
bilder bilder bildeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

Jeg har ingen egg til klekking for tiden, og all yngelen er sluppet ut i yngelakvariet. Men ved neste lek skal vi se hva det blir til.
umm,jeg har en huseier som ikke er overbegeistret av for mange kar pga fuktskader i leiligheten, og siden han har det med å droppe innom en gang iblant for å fikse småting,så har jeg begynnt å gjemme alt slags småkar:p skuffer,skap og hyller med dørløsning er alle potensielle gjemmesteder for et lite kar :p nye reker kommer på torsdag,så nå ommøblerer jeg hele leiligheten for å lage nye gjemmesteder til dem,hehe
Huffda, Monica. Hvis du har en sånn innpåsliten husvert, så har du et problem...

De har jo bare lov å låse seg inn i leiligheten dersom det oppstår brann eller øhm... -lekkasje....

Du får passe på å ha musikk på hele tiden, sånn at han ikke hører sutling fra skap og skuffer... ;D
Jeg synes opplegget høres ut til å kunne klassifisere deg som en akvaholiker, ja, Monica!
Aggi
Huffda, Monica. Hvis du har en sånn innpåsliten husvert, så har du et problem... De har jo bare lov å låse seg inn i leiligheten dersom det oppstår brann eller øhm... -lekkasje.... Du får passe på å ha musikk på hele tiden, sånn at han ikke hører sutling fra skap og skuffer... ;D


Hehe, så plutselig for meg fjeset på husverten som oppdager et kar i kommoden pga sutlingen.. hehe
..... når din vakre eks-kone inviterer deg på romantisk middag med påfølgende helaften og du takker nei fordi du heller vil sitte hjemme å lese nye og gamle tråder på AF (!)
- Eller når man går på blind date, så velger man akvariet i Bergen som treffsted....
:O
Noe som forøvrig førte til en stooor tabbe.... :S
- når alle medpasientene dine på sykehuset nå vet mer om kulefisk, enn de lokale dyrebutikkene vet tilsammen.

Jeg har forresten også hatt litt tendensen til å gjemme unna en del akvarier - men det er pga. foreldre på besøk. De ante faktisk ikke hvor mange akvarier jeg hadde, før jeg greide å forsnakke meg til noen gjester på nyttårsaften. "Hah! Ett akvarium? Jeg har 25! Oooops!". Og pappa trodde han tok i da han påstod at jeg hadde 14 akvarier... Det er vel egentlig også et tegn på at man er akvaholiker? Nå foreldrene gjetter et antall, og tror de overdriver veldig, og bommer med mer enn ti akvarier for lite!
Hehehe, Inger anne... Nå kom jeg på at jeg også har gjemt et kar som står tomt. Jeg har glemt hvor jeg har gjemt det... :O Har leita og leita... :S
Altzheimer-leita...?
.... når favoritt-episoden din av The Simpsons er da Homer anlegger Koi-dam i hagen dems

....når du får beskjed av el-kontrollen om å montere flere faste kontakter...og du legger opp extra kontakter til fremtidige kar... slik som jeg akuratt har gjort..
Du vet du er akvaholiker når...
du tar med fiskene på hotellweekend!
Tro det eller ei, men det er sant! Vi har gjort det, tatt med fisk på hotellweekend.

Vi har klekket killier fra egg importert fra Thailand. Vi har nå en del søte små svømmende i en plastboks. De får mat flere ganger for dagen, artemia og infusorier.
Så skulle vi på bedriftsmesterskapet i bridge i helga, reise fredag i lunsjtida, hjemme søndag kl 18. Det ville være alt for lang tid å være uten mat for de søte små, og vi hadde ingen vi kunne be om å utføre den jobben. Naboer og kjente heromkring har ikke akvarier som hobby, og man spør ikke hvem som helst om å passe babyer.
Så løsningen ble "enkel": vi pakket ned isboksen med fisk, et glass artemier, et glass infusorievann, pipette og sil. - heldigvis skal de fremdeles gå uten pumpe. Vi slamsuger med en pipette!
Og begge to var enige om at vi ikke skulle si noe til de andre på laget....

Har hørt om guppy-hotell. Killi-hotell var nytt
Hehehe, G&T... Den var jo virkelig trivelig... Synes jeg ser det hvis dere hadde blitt tatt på fersken på hotellrommet... Lurer på hvilket laboratorie de ville trodd dere drev med? ;D
Du vet du har møtt en som har bodd i kollektiv sammen med en akvaholiker når: Han forteller at han flyttet ut av kollektivet ,og nekter familie/venner å anskaffe akvarie, på grunn av traumatiske minner om for mange fisker fra den tiden han bodde sammen med akvaristen...

Du vet du er akvaholiker når du har to akvarier på en 10kvadratmeter stor studenthybel...

Når du har gardinene på den lille studenthybelen trukket for hele døgnet for å unngå direkte sollys på akvariet...

Når studenthybelen lukter og høres ut som om du er i en akvarieforretning...

Du bruker studielånet til innkjøp av akvarieutstyr og planter...

Du går på loppis for å finne spisebord til hybelkjøkkenet og kommer hjem med et akvariemøbel isteden...

Bestemmer deg for å tolerere forstyrret nattesøvn pågrunn av surkling i akvariet på hybelen...

Sier "Hei, hvordan har dere det?" til fiskene i akvariet med en gang du kommer hjem fra forelesning...

Spiser havregrøt resten av måneden fordi fiskene trengte et større kar...

Er ufrivillig singel, men ikke vil bli med hjem og overnatte hos den kjekke, hyggelige fyren du er blitt kjent med på universitetet, fordi du ikke har timer til lyset i akvariet på studenthybelen... (Og han ikke vil overnatte hos deg på grunn av surklingen i akvariet...)

Ikke vil bli med klassen på studiereise fordi det ikke er noen med peiling som kan passe akvariet...
Man vet man er akvaholiker når det første man spør om når man snakker med sin venninne er: Hvordan går det med fiskene, har du bilder??
Du er IKKE lenger akvaholiker: Når du ser (nok en gang) en liten dam under akvariebenken med 375-liter`n på, og ser samtidig at den "gamle" vannskaden i treverket har blitt verre
Shiramor
Du er [B]IKKE[/B] lenger akvaholiker: Når du ser (nok en gang) en liten dam under akvariebenken med 375-liter`n på, og ser samtidig at den "gamle" vannskaden i treverket har blitt verre :-(

Au,da...
Og du blir kjapt tørrlagt akvaholiker når familen kommer hjem fra ferie til 450 liter vann utover parketten i stua, så hele gulvet må tas opp og legges på nytt, og du finner støv etter oppussing av huset i klesskapene i et helt år etterpå... (Hørte jeg noen si "Oj"...?)
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap