Du vet du er en akvaholiker når... (side 6)

Ja, den var verre!
Kanskje vi bør lage ny tråd om emnet ?
Eller blir det for deprimerende lesning for en lykkelig, uvitende akvaholiker ?
Du vet du er akvaholiker når du:

- når du ser en salat bolle å lurer på om du kan ha gullfisk oppi den.
du vet du er akvaholiker når du prøver å hjelpe en akvarist med å få seg bolig over en dyrebutikk.
Galemor
Man vet man er akvaholiker når det første man spør om når man snakker med sin venninne er: Hvordan går det med fiskene, har du bilder??


Oi, der beskrev du akuratt mora mi....
Freddy Gillund-Paulsen
[QUOTE=Galemor]Man vet man er akvaholiker når det første man spør om når man snakker med sin venninne er: Hvordan går det med fiskene, har du bilder??


Oi, der beskrev du akuratt mora mi....
ja noen kjenner igjen noen. jeg gjør det selv.
Re: du vet du er en akvaholiker når...
Du tenker.Aha... viltfanget, hver gang du ser en bil med VF foran registreringsnummeret.
Fru Niska
Du tenker.Aha... viltfanget, hver gang du ser en bil med VF foran registreringsnummeret.


Evt.: Du ser på annonser for leiligheter: parkering, kabel-tv, VF., noe innbo, ...

"Hæ, VF? Viltfanget? Viltfanget leilighet? Hmmm, høres ikke rett ut..." (VF står for vindfang ble jeg fortalt etterpå).
Du er akvaholiker når du ser i tv programmet at de sender F1, og tror det er et program om oppdrett.
Også viser det seg at det er Formel 1, billøp..

Eller når du får det travelt med å sette opp et nytt kar fordi den ene diskusen ikke trives.. Kansje har de fem diskusene litt liten plass i 720l.
...når jeg skumleser TV-oversikten på Canaldigital.no etter fiske-relaterte
TV-programmer og ser at DER var det endelig et som handler om malawi-ciklider. Programmet heter "GOLDEN goal" (og handler om fotball).

....når du kaller deg for "ciklidiot".

....når du etter et bedre rekemåltid sitter og pirker ut rekerogna før du kaster skallet.

Her går grensen min (da er det vel håp)?:

....når du gleder deg over at det blir myggår!

Se tråd:
Ciklidbladet 2/2008
Føler meg plutselig normal.....
Har bare hatt akvarie i et halvt år (denne gangen), men ble grundig bitt av basillen.

Forstår at det har gått oss til hodet når:
-jeg frister samboeren min med plass til større akvarie hvis vi kjøper nytt hus (mye lenger unna jobben). Har rekkehus, og finner ikke plass til akvariene jeg vil ha
- Jeg ikke vil jobbe ekstra fordi jeg skal bytte vann i akvariet i kveld
- Samboeren ringer hjem og vekker meg på fridagen min for å si at han ikke matet fiskene før han dro på jobb
- Samboeren min setter en krakk forran akvariet, og blir sittende der!
- Samboeren min ville ha kjøkkenbenken til 60 litern

Heldigvis er vi like interessert begge to
Joda, diagnosen er klar...
Smokey
... - Samboeren min setter en krakk forran akvariet, og blir sittende der! - Samboeren min ville ha kjøkkenbenken til 60 litern Heldigvis er vi like interessert begge to :)


-Krakk? Bare EN krakk?! Vi har 4 stoler med ryggstø stående ved akvariene...
(ok, det er bare 2 av dem som er tydelige "akvariestoler")
-Vi satte brødboksen i kjelleren for å få plass til en 60-litring. Brød har jo alt for mye karbohydrater, og fisk er sunt, så det er sikkert bra for oss.
ja det er godt vi ikke er alene. kjente meg igjen på mye her ja....

...når man lukker øynene for å legge seg om kvelden, og bare ser fisker og innredning i tre timer før du endelig klarer å sove.
Når man har gått for langt i akvaholismen blir man gjerne litt rundere over midjeregionen... De mest ekstreme vil da kanskje sverge til en effektiv slankedrikk: akvarievann...
Snakk om heftig utrenskning... ;P
Du vet du er en akvaholiker når du blir kalt sterk og skylder på alle vannbyttene med bøtte.
Ja aggi den kuren der er utrolig effektiv. Har uheldigvis vært borti den et par ganger, det er det der med å få vekk munnen fra slangen før vannet kommer.
Hehehe... Jeg bruker ikke den sugemetoden... Derfor ser jeg dertil uslanka ut også... ;P

Av en eller annen merkelig grunn har den slankemetoden aldri fungert på meg. Jeg må være usedvanlig herdet. Eller muligens er det fordi vannet har en tendens til å havne i lungene, og ikke i magen.

Du vet også at du er en akvaholiker når du småflirer hver eneste gang du kjører forbi veiskiltet til Killi bru.
.... Når man dyrker levendefór i isbokser med stinkende vann...
Selv om det stinker 10 ganger værre enn sure sokker, så stikker man nesa bottil for å kikke på de ørsmå dyrene. ... og for å se dem bedre, så setter man seg på verandaen og glaner intenst ned i boksen... Plutselig hører man noen som gapskratter fordi det ser utrolig dumt ut, når ei feit kjerring sitter på altanen og glaner intenst ned i en, tilsynelatende, tom isboks... Bryr man seg om det? -Nei....
Bøtta mi!
Har en til, opplevd i går.
Jeg går inn på vaskerommet for å finne den nye vaskebøtta mi (helt ny altså...) Ser meg rundt, klør meg i hodet og roper til samboern "Hvor er den f.. vaskebøtta mi??? Han kommer inn, og med et lykkelig smil peker han på ei bøtte som er full av akvariegrus.....! Den mannen stjeler alle bøttene mine! Har forresten egentlig ikke vaskerom lenger, det er blitt akvarieutstyrsrom m/ vaskemaskin...

Ingen husmor, men jeg prøver.....
Og da går man og vrir opp moppen i akvariet, eller? ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap