Ryggsvømmere fra malawi

Kjøpte meg to ryggsvømmere i dag som vist nokk skal være fra malawi sjøen. Har ikke lest noe om denne fisken på forhond. Det var bare et impuls kjøp. Dama sa den var fra malawi sjøen, men fikk ikke med meg navnet.

Noen som vett navn på div ryggsvømmere fra malawisjøen? Evt om noen kan linke til noen bilder/fiskeprofiler? Søkte på ryggsvømmer i fiskebasen, men fant den ikke da.
Så vidt eg vet er denne eneste kandidat
Hmmm da ser det ut som hu dama i butikken tok feil. Ser ut til at jeg har kjøpt Synodontis nigriventris. . Står i profilen at gH fra 0-12 så det er ok, men ph i karret mitt er 8,5 og den skal ha pH 6,5 til 7,5. Går det bra alikevel eller ?
Kjøpte meg to sånne i helgå. Sikkert samme plass som deg, hehe.

Sjekk linken under, der ser du at ph-verdien kan gå opp til 8. La det være ein trøst.

Det eg lurer meir på er korleis eg skal få dei til å gå i lek.
For dei ph-verdiane du fortelle om e vel egentligt bere ideelle verdiar. Ser ikkje for meg at 0,5 opp skal vera nåke problem.

Ser det er lenge siden du har lagt det innlegget, ka har skjedd med dei siden sist?..

..kan forresten legge til at det svømme 25 demasoni-yngel og nærmara 40 lombardoi-yngel i kar heima hos meg.
Jeg gidde bort mine for en god stund siden. Har masse lombardoi yngel her også
Lett å bli forvirret av synodontis familien. Det er flere arter av denne i tanganyikasjøen også.
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap