Nitritt og fôring

Hei,

for en uke siden testet jeg vannet mitt hos dyrebutikken og da fikk jeg den gledelige nyheten at jeg har nitritt! Score!
Fredag for en uke siden var det 0.5, og lørdag (dagen etter) var den på 0.2. Dette har den vært helt siden da. På mandag skal jeg igjen teste vannet.

Men nå har jeg ikke fôra på en uke og Endlers guppyene mine som aldri har spist på yngelen før, begynte å smake på yngelen.

Kan jeg fôre litt? Jeg synes fiskene begynner å bli litt for tynne etter min smak. Jeg bytter vann hver dag.

Og en ting til. Jeg har kjøpt nytt filter da jeg tror det var det gamle som var problemet. Jeg lar det nye gå sammen med det gamle en stund nå, men er det en ide og klemme ut all gørra fra det gamle filteret i vannet, slik at det nye får disse bakteriene i seg fortere?

Mvh Iselin
overfør filtergugga fra det gamle filteret over til det nye. Viss ikke starter du på nytt med nitritt og hele pakka.
Eller kjør begge filtrene samtidig om du har muligheten/plass til det. Men vent helst minimum 30 dager før du fjerner det gamle filteret.
Kampfisken
overfør filtergugga fra det gamle filteret over til det nye. Viss ikke starter du på nytt med nitritt og hele pakka. Eller kjør begge filtrene samtidig om du har muligheten/plass til det. Men vent helst minimum 30 dager før du fjerner det gamle filteret.

Det jeg gjør nå er at jeg kjører begge filtrene samtidig, noe som fungerer veldig fint. Vet du noe om fôring?

Tilfeldig bekjentskap
© Cecilie Isaksen
Reklame for plussmedlemskap