Testing av Canon EOS 40D

Har i kveld besøk av Andreas, og da ble det jo litt testing med mitt nye
EOS 40D

To første bildene. Kirsebærreke ca 5mm Tatt med 65mm ringer+100mm macro.

Tredje bilde tatt med 100mm uten ringer.

Alle bilder med studio blitz.
Et par bilder til.

Otto tatt med 60mm

Stør Malle tatt med 100mm
Kameraet er bare en drøm og ta bilde med, men du verden her er mye å sette seg inn i.
Pene bilder. Reker passer veldig godt til slike bilder når man skal se detaljer. Og man kan nok se forskjell på 400D og 40D på dem. Ihvertfall før Photoshop.
Wow, skulle ønske jeg også hadde et så godt kamera, da hadde jeg ikke gjort annet enn og ta bilder av fiskene=)
Hvordan rigger du studioblitzene?
Liz H

Rett på dekkglassa, flere blitzer som lyser konsentrert rett ned i karet.

Blitzene er forøvrig Andreas Bjørvik sine.
Liz H

Blitz lampene settes rett oppå dekkglasset. Slik at du "Skyter" lyset rett ned på, det man skal ta bilde av.
Kamera er kun koblet til lampa som ligger til høyre, når den blinker aktiveres de andre 4 lampene. Maks lukketid på dette er 320 kan kansje gå opp litt til.
Normalt har jeg lukketid 250.

Tusen takk for forklaring og bilde
Bruk av lys og blitz er mer avgjørende enn hvilket tall som står bak kameranavnet her tror jeg, ekstern blitz står på min handleliste fremover
Sliter litt med å få instillingene til å sitte.

Bildet tatt med 60mm

Blitz: Nei (Kun lyset i karet 4X36W.)
ISO: 800
Lukkertid: 1/128
Blender: f/4,6

Noen synspunkter?
Hva skal du med så lang lukkertid på et mallebilde? Håndholdt? Ganske håpløst uten ekstra lys i min mening Alle bilder blir litt for mørke liksom, da må alt Photoshoppes og det orker man ikke.
En ny fantastisk solskinnsdag på Jæren i dag, og siden det var fridag ble den benyttet flittig utendørs, og til mer testing av kameraet.

Litt anderledes å ta bilder ute ja, ikke noe lysproblem under åpen himmel, slik en kan oppleve inne ved fotografering i akvarier.

Nye innstillinger og finne ut av. Prøving og feiling, ble maaange dårlige bilder før en følte at det begynte å gå giktig vei.

Ikke alle bildene som er helt klare, men et par tåligt brukbare ble det.
Tilfeldig bekjentskap
© ØrjanMc
Reklame for plussmedlemskap