Så gøy! nå blir det molly yngel =)

hei, jeg har en molly hunn og en hann. Hunnen følger etter hannen og hannen etter hunnen de har parret veldig mye og henne har en stor mage nå. Hun har allerede fått et kull før jeg kjøpte henne for to-tre uker siden, er det lang tid og vente til neste kull kommer? Det er veldig morsomt, fordi helt fra første stund jeg la molly-hunnen har en guppy-hann fallt for henne han følger etter hun overalt og da mener jeg overalt. Når mollyene parrer blander han seg inn og prøver seg han og =p Han gir seg i hvert fall ikke da.....
Skal prøve få lagt ut noen bilder ;o)
Gratulerer!

To dumme spørsmål:

Når er mollyene kjønnsmodne (størrelse), og hvordan ser man at de parrer seg?
Allikin
Gratulerer! To dumme spørsmål: Når er mollyene kjønnsmodne (størrelse), og hvordan ser man at de parrer seg?



Takk=)

Hannen svømmer forran hunnen og presser opp ryggfinnen får og vise seg fram , så svømmer han på siden av henne og putter inn kjønnsfinnen inn i hennes gattåpning(er ikke helt sikker på hva finnen heter) det tar bare noen få sekunder. Sånn kan de holde på mange ganger det er fint og se på. Man ser at hun er gravid hvis du kan se en svart flekk ved gattåpningen og magen er som en ball. Jeg har en hvit molly hunn så jeg ser den svarte flekken men jeg er ikke sikker på om du kan se den gjennom en svart molly eller oransje.
Så kult Jeg fikk mollyyngel for litt over en uke siden, og har en molly til som venter barn når som helst

Vil anbefale at du har mer enn én hunn per hann, for hvis han fortsetter å prøve seg og plage henne hele tiden, så kan hun bli så stresset at hun utsetter fødselen, og det er ikke bra for verken henne eller yngelen.
Mvjnz
Så kult:) Jeg fikk mollyyngel for litt over en uke siden, og har en molly til som venter barn når som helst:) Vil anbefale at du har mer enn én hunn per hann, for hvis han fortsetter å prøve seg og plage henne hele tiden, så kan hun bli så stresset at hun utsetter fødselen, og det er ikke bra for verken henne eller yngelen.



Ja, jeg hadde tenkt og kjøpe noen i morgen jeg har og annonsert på molly ønskes så jeg skal i hvert fall få flere.

på det første bildet ser dere guppyen og molly hunnen
på det andre bildet ser dere guppy hannen molly hunnen (den hvite ) og hannen oransje
men på det siste bildet lurer jeg på om det går bra med platyen han har ligget på den samme plassen snart en time uten os rikke seg. er det farlig?
Nå når jeg satte meg ved akvarie svømte platyen forsiktig rundt på bunn den så veldig slapp ut så la han seg ned på det samme stedet igjen? Det er noe rart???
Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap