Syk sommerfuglciklide?

Da jeg fiksa i akvariet i dag la jeg merke til at den ene sommerfuglcikliden hadde hvite greier som stakk litt ut av hodet og rundt hodet. Ser ikke om det er sopp. Fisken oppfører seg vanlig, men har hvit avføring. Vannverdiene er som de skal.

De prikkene på venstre finne har den hatt lenge nå. Men på hodet, ser man at noe stikker ut.

Tror en av mine hadde noe lignende, og den døde:/
Ukjent for meg. Det beste rådet jeg kan gi er at du leser artikkelen om sykdom under: Artikler > om sykdom. Finner du ikke ut av det der så stikk innom nærmeste akvariebutikk - har du ikke medisin liggende hjemme så må du sikkert dit uansett for å få medisin. Jo før du starter jo større sjanse for at fiskene klarer seg.
Ser nå at kulen på hodet ikke er like stor lenger, nå er den nesten helt flat. Fisken har også to prikker, som kan se ut som hvitprikk, på siden.

Har Esha Exit, Ehsa 2000, Sera Bactopur og Sera Costapur stående. Skal jeg medisinere?
Esha exit tar ev. hvitprikk og esha 2000 tar visst mye annet - de kan også kombineres. Siden de ikke har så mange bivirkninger ville jeg nok prøvd det. Selv om den bare har et par prikker så er det parasitt og den er veldig smittsom. Esha 2000 kan ev. hjelpe mot den andre store hvite du snakket om.
Skal jeg kombinere da? Skal jeg bruke anbefalt dosering eller hva det heter med begge medisinene da?
Det tør jeg ikke svare på, ligger masse tråder her inne så søk med både exit og 2000 samtidig og se hva du finner.
Tåler rekene behandlingen, eller skal jeg flytte de?
Har ingen erfaring med reker så den må nesten noen andre svare på.
Er det noen andre som vet det?
Kristin&fiskene
Ser nå at kulen på hodet ikke er like stor lenger, nå er den nesten helt flat. Fisken har også to prikker, som kan se ut som hvitprikk, på siden. Har Esha Exit, Ehsa 2000, Sera Bactopur og Sera Costapur stående. Skal jeg medisinere?

Kristin&fiskene
Skal jeg kombinere da? Skal jeg bruke anbefalt dosering eller hva det heter med begge medisinene da?

Kristin&fiskene
Tåler rekene behandlingen, eller skal jeg flytte de?

Noen som vet?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap