Ser det ligger en del tråder ute om hvitprikksyken, men har noen spesefikke spørsmål angående rød-kurvciklide.
Jeg har hatt et par med Laetacara dorsigera i snart to måneder nå, og de har prøvd seg på lek først en gang, som ble avbrutt ved at både hannen og hunnen fikk hvitprikk-syken. Etter to runder med medisinering var prikkene borte. Litt over to uker etter dette, altså den uken vi var inne i nå, begynte de å leke igjen. Og tror du pokker ikke de klarte å dra på seg de hvite prikkene igjen??
Blir veldig fortvilet da de virker som de ikke vil legge eggene da de bare svømmer rundt å klør seg på stener og slikt. De har jo jobbet på spreng i en uke med å "koste" all grusen og vise seg fram for hverandre. Kansje det ble for mye stress for de? Hva skal jeg gjøre med dette problemet? Ettersom medisineringen tydeligvis ikke fungerte har jeg tenkt å prøve temperatur kuren. Men jeg har fem stk. Corydoras Panda, og er bekymret om disse vil klare seg ettersom det står at de maksimum skal ha 25grader.
Er det noen som brenner inne med gode råd, så spytt ut!