Rar plantevekst?

Hvorfor vokser plantene mine mere langs bunnen enn i høyden?

[External Image]

[External Image]

Disse utskuddene stammer fra 3 planter.

Sessilifloraen gjør det samme, sender ut i hytt og pine. Får heller ikke tett "bladverk" , vokser 5 cm, bladverk, nye 5 cm, nytt bladverk. Har fjernet disse stenglene, og latt noen små stå igjen for å se om det hjelper på tettere vekst, eller er det noen andre lure triks jeg kan prøve?
Ser ut til at du har bra lysforhold til plantene i karet ditt.
Sesselifloraen sliter nok litt der nede på bunnen,så la de vokse seg opp til vannoverfalta så vil du se tettere vekst av de plantene også
Sesselifloraen var helt oppe i vannspeilet, i den fasongen jeg beskrev i mitt første innlegg.

Du ser selv hvordan den så ut før jeg luket ned.
[External Image]

Og jeg luket masse før jeg tok dette bildet.
Ser ut til at flyteplantene skygger for sesselifloraen,ut i fra bildet.
Bruker du foressten gjødning til plantene?

Flott akvarium forresten
Det er typisk for sessilifloraen at den får bladkranser med tettere mellomrom i dårligere lys enn i godt lys. I godt lys, som den øvre delen av akvariet ditt blir det lengre mellom hver bladkrans.
Hmm, så flyteplantene har kanskje skylden?

Bruker TMG og tilsetter jern, har også ett par TMG kapsler strategisk plassert i bunnlaget. Tilsetter også DIY Co2, PH 6.8 og KH ligger på 4
Liz H
I godt lys, som den øvre delen av akvariet ditt blir det lengre mellom hver bladkrans.


???Den vokser da tettere når det er godt lys,og ikke omvendt...

Ellers så må nok flyteplantene ta noe av skylda tror nå jeg,når du tilsetter både jern og Co2 + div.
Liz: Så først svaret ditt etter at jeg postet.

Bare lurer på om jeg skal skrinlegge denne planten da. Hva blir dere enige om, vokser den tett eller langt mellom bladkranene i godt lys?

Men hva med Difformisen da? Vokser mere langs bunnen enn i høyden. Ser at den har hele blad nederst på moderplantene, men på toppen er de mere "flisete".
Synes karet ser flott ut,jeg.
Sesselifloraen gjør et fint inntrykk mot de andre lavere plantene,det er ikke bestandig at plantene må se helt ut etter boka.
En del planter strekker seg mer i dårlig lys og kryper når det er godt med lys. Har hatt difformis med samme oppførsel som din i godt lys

Flytter du difformisen til sidene (hvor lyset er dårligere) og sessiflorane i midten bak (hvor det er bedre lys) så kan det hende de oppfører seg anderledes. Sessifloraen er nemlig mer lyskrevende enn difformisen.
hmm, jeg har ikke plass bak i karret, men det er vel alltids noe jeg kunne ha forsket på.

Men da ligger hvertfall forklaringen i lyset og lysmengden, skal legge det på minnet. Når jeg får opp bakgrunnsplantene så blir det gjort litt om i karret, så da kan jeg prøve å plante om litt bare for å teste litt.

Har en plante som ikke har tenkt å gjøre så veldig ut av seg enda, også tiltenkt som bakgrunnsplante, skal knipse ett bilde av den senere.

Hyggelig at du liker karret Frosken... har lagt en del kroner og energi i dette, og nå begynner det å betale seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap