Liv's vannverden (side 15)

Ikke noe å si på det nei Får se hva det blir. Utålmodig sjel så jeg vil jo helst ha reker nååååå! Huff.....
hehe, helt enig der, skulle gjerne hatt dem igår! men karet mitt har ikke engang vann i seg for øyeblikket, og jeg nekter plent å miste reker i min egen utolmodighet, når jeg endelig får de rekene jeg vil ha, så de sure ukene får jeg bare komme igjennom. håper jeg xD
Det er nok det smarteste ja Ingen tvil om det. I 25 literen hadde jeg heldigvis et innkørt filter, så der fikk jeg plumpa tigerrekene mine kjapt. De er nydelige, blue tiger med gule øyne Knallfornøyd med dem. De er også utrolig aktive, svømmer mye rundt. Nei, nå kaller senga her kjenner jeg. Lykke til med blue pearl - håper det kommer bilder etter hvert
Hjelp! hva gjør jeg med ancistrus yngelen?
Legger ut her også i håp om at noen har gode råd.

Jeg driver og tømmer artsakvariet mitt for prinsessen av burundi da disse fiskene selges i dag. Løfta litt på rota og der var det ikke bare prinsesser som hadde yngla nei, det hang et 30 talls ancistrus yngel under rota. De er kanskje 1,5 cm lange - ingen plommesekk og svømmer fritt.

Spørsmålet er: Skal jeg slippe dem sammen med foreldrene igjen når jeg har satt opp igjen akvariet - eller skal jeg slippe dem for seg selv i et kar med bare små fisker hvor de får være i fred? Vil foreldrene ta ansvar for dem igjen etter at de har vært flyttet ?
De havna tilbake i samme men nyoppsatte karet Gjett om de er søte. Er nok ikke gamle, så den ene fortsatt har antydning til plommesekk. Skal få tatt noen bilder av dem etter hvert.
Små cistuser
Måtte legge inn et bilde av en av de små søte ancistrusene Så stort kan et termometer se ut gitt Et av den stolte pappaen også, og et av karet med nytt oppsett.

Prinsessene ble henta i dag og er i gode hender i nytt hjem
Så søtt lite knøtt!

Tok foreldrene på seg barnepass igjen eller må de klare seg på egenhånd i den store verden?
De ble litt spredd for alle vinder da jeg hadde dem i karet igjen, så de er nok på egenhånd. Foreløpig har foreldre og yngel hele karet for seg selv, så de er nok trygge der Etter det jeg har forstått så passer ikke ancistrus yngelen særlig lenge uansett. (Sikkert litt avhengig av hvor trygt karet er)
Veldig moro da, håper de lever opp 2 morsomme overraskelser i dag gitt, rekeyngel og ancistrus yngel.
Hvilke reker er det som har ynglet? Kan ikke se at du har skrevet noe om det, men så er jeg ikke på topp akkurat nå heller da.
Visste ikke at det var yngel før jeg slamsugde i går jeg Er nok sikkert kirsebærene eller de blå rekene tenker jeg. Har sett at de ar vært fulle av egg. Fortsatt 4-5 "gravide" oppi der Så det var jo dumt tenkt av meg at jeg ikke skjønte at der kunne det godt være yngel. Men... men...

Løp til 110 literen så fort jeg våkna og har i alle fall sett to små cistuser som bevega seg rundt der, så da har nok i alle fall noen overlevd sjokket med flytting fra Tanganyika til Amazonas.
Blue pearl
Hei Liv, eg har jo lagt ut en annonse om Blue Pearl her for litt siden, men trekkt den pga etterspørsel var så stor. Eg har fortsatt noen som eg kan selge, men det er ikke så mange. Derfor legger eg ikke annonse på nytt. Men hvis det er spesiell interesse (som Sanne har) kan eg gjerne selge en liten gruppe. Så ta bare kontakt da også.

Prismessig orienterer eg meg stortsett etter markedet i Tyskland. Blue Pearl ligger dit mellom 3 og 4 €/stk. Red Bee er på veien ned i Tyskland, de har vore lenge på rundt 20 €/stk.

Håper det går fortsatt bra med Tigerrekene
Å så bra Da får jeg jo blue pearl jo Sender mail også siden det neppe er sikkert du er innom og leser tråden min!

Tigrene har det bare bra, utrolig fine og veldig aktive Bor foreløpig sammen i en 25 liter med noen gule reker som er under oppvekst.
Jeg MÅ altså slutte å lese personlige tråder, nå sitter jeg å fundere på hvor jeg kunne hatt flere rekekar... Jeg rakk ikke helt opp i budrunden over de gule som michael hadde, men der kommer vel andre muligheter. Jeg er jo ikke NØDT til å fylle opp alle karene med en gang... *ler høyt og klasker seg på låret* den vitsen var god... som om jeg klarer å la være å fylle opp alt med en gang
Hehe tomme kar? Hva er det - de er fulle før jeg får dem hjem fra butikken
Godt at det ikke bare er meg

Jeg har faktisk et tomt kar nå, men det er kun fordi reolen skal inn og jeg klarer ikke akkurat å løfte inn en full 112 liter... Når den er på plass begynner den o'store omrokkeringen, for ALLE de andre karene som skal inn i reolen må tømmes (nesten alle skal oppusses med bakgrunn og varmekabler i bunn) og det kommer til å bli en lang og strabasiøs affere både for meg og fiskene... Men tenk så fint det blir til slutt
Oi, det blir litt av et prosjekt. Håper det kommer litt bilder etter hvert.
Et av "utålmodighetstriksene" mine er å kjøpe inn fisk og ha dem i andre kar i påvente av nytt kar - er det mulig :-S

Nå blir det blue pearl på meg, de sendes i morgen Den andre gode nyheten er at jeg har sett flere små cistusbebisser i dag, så da har i alle fall noen av dem klart overgangen
heldiggrisen du, har ennå en stund igjen å vente på mine :p får bare sikle på eventuelle bilder av dine i mellomtiden xD
Sitter her med splitter nytt kar, men likevel så er jeg altså veldig misunnelig på de rekene dine, Liv!

Jaa Kjempeheldig som fikk tak i dem. Utrolig hyggelig kar og flotte reker, anbefaler virkelig å kjøpe fra han

Måtte bare putte inn et cistus bilde fra i dag
oi så pitteliten og nydelig den var da skal sitte og telle på knappene til jeg får mine reker. "den som venter på noe godt.... " trøster jeg meg med xD
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap