Liv's vannverden (side 32)

rare greier, men blir aldri klok på det med planter. Kan ta en plante fra et kar hvor den overhode ikke trives, og flytte til et annet kar hvor den stortrives - akkurat samme vann og samme stell.

Kast alt som er dårlig, ta vare på det som ser friskt ut. Store sjanser for at det kan formere seg i så fall.
Mye gøy å komme hjem til!
Her har det skjedd spennende ting mens jeg har vært borte. Ancistrus baby titta frem for første gang i dag - så da hadde jeg rett i mistankene mine I tillegg er det yngel i Afrika - tror det er munnrugerne Og.... Apisto Viejita har yngel i 110 literen (samme kar som ancistrus yngelen) Dessverre så jeg bare 2 av dem, så tetraene har nok forsynt seg Eller ser alt bra ut. Savner kun 1 fisk og det er avlsdama til kampfisken min. Sporløst forsvunnet fra 96 literen. På den positive siden så begynner den største av kampfisk yngelen nå å bli skikkelig stor Ca 3 cm vil jeg anslå. Utrolig hvor stor forskjell det kan bli i størrelse innen samme kull. Mysterieyngelen i rekekaret som jeg tror er lampeøyekilli er i god behold
Yngelbilder
Et par bilder: Største kampfisk yngelen og en ørseliten viejita (med fronten til midt i planta)
Mysterieyngel
Det ser ut som mysterieyngelen min ikke er lampeøyekilli likevel. Ligner ikke i fasongen og hele øyet er blått, ikke som lampeøyekilli som er blått over øyet. Så... hva kan det være tro? Gertrudae? En annen killi?

Ellers et skikkelig dårlig bilde av ancistrus yngelen
Hmm.. ikke lett å si. Min gertrudae yngel (som jeg forøvrig drepte uten å mene det ) var veldig gul, og hadde veldig blå øyne. Farge kan ofte lyve på bilder, så jeg vet ikke hvordan det passer inn med din yngel
Den har veldig blå øyne, men spesielt gul er den ikke egentlig. (det er ikke de voksne heller)
Da er det godt mulig at det er en gertrudae. Synes jeg ser antydning til de... svarte "prikkene" eller hva jeg skal kalle det, langs kroppen på yngelen. Min fikk også det veldig tidlig. Gertrudae har jo liksom litt "mønster" på siden.

Det kan vel stemme med at det "Bare" er en yngel også.. siden disse legger 1-3 egg per dag. Er det bare egg fra en egglegging med over i et annet kar blir det liksom ikke rare mengden :p
Det er to stk av dem. Begynner å bli ganske sikker på at det må være gertrudae. Øynene er blå ring med sort inni, akkurat som de store og syns jeg ser noe av mønsteret (stripa midt over kroppen). Kroppsfasongen er også mest lik gertrudae som smalner veldig inn før halefinnen. Lampeøyene har helt annen blåfarging, mer over øyet og er bredere hele fisken.

Fikk tatt et ok bilde av en ancistrus yngel også. De er relativt store Må være noen uker gamle, hannen har bodd i den rota i ukesvis nå.
Ah, så det er to Fortsatt få, og passer med gertrudae som legger så få egg om gangen.

Ancistrus yngel er noe av det søteste jeg ser
Blir spennende å følge med når de blir større, de vokser ganske fort Var relativt grei størrelse på dem da jeg oppdaga dem også (i alle fall sammenlignet med kampfisk og en del dvergciklider) Ganske sikker på at det er gertrudae nå. Lette å fore opp er de og siden de holder seg mye i toppen av akvariet. Forer med JBL baby 01 og det ser ut til å gå ned. Ingen fiender for dem siden de går i et rekekar.

Ja, ancistrus yngel er bare helt utrolig søtt Spent på hvor mange det kan være. Kun sett 1 sittende på glasset tidligere i dag og nå denne ved inngangen til hula i rota de bor i
liv_65
Finnes det noe søtere?


Joda, de finnes! Hehe
[External Image]

Meget skarp konkurranse der ja Den var jo helt nydelig!!
Weeee sterbai leker igjen gitt :-d
Fikk se en utrolig t-posisjon hvor den ene le løfta ganske høyt opp - utrolig kult. Full fart på hele gjengen på 10 - men akk så ivrige tetra og ciklider som forfølger dem rundt i karet Var nå jeg skulle ønske jeg hadde artskar for dem. Men flott syn likevel med 10 store sterbaier som er høyt og lavt i karet i flokk og følge
Channoides med skikkelig bred kjake gitt :-d
Fikk tatt en skikkelig god titt på channoides hannen nå, og det er ikke tvil om at det er noe på gang der - skikkelig stor i kjaken. Tør ikke gjøre noe som stresser han nå - sist gikk det galt - troig svalgte han hele kullet. Har satt ned fiskefelle nå for å få tak i hunnen Dette er altfor spennende
Tar helt av med yngel jo!
Jamen dukka det ikke opp yngel av Borellii i dag også Dvs. jeg har nå yngel på:

- kampfisk (eldste 6-7 uker, 10-15 stk)
- gertrudae (3-4 uker kanskje, 2 stk)
- egyptisk munnruger (sluppet for 1 uke siden, 3 stk)
- dvergtannkarpe (7-8 uker, 4 stk)
- ancistrus (kun sett et par ennå så i ferd med å bli frittsvømmende)
- apisto viejita (dessverre bare 2 yngel igjen såvidt jeg kan se ca. 2 uker)
- borellii (frittsvømmende i dag, 30-40 stk)
- og... mistenker at channoides hannen har en god munnfull

i tillegg er det rekebabyer på både kirsebærreker, blå reker, gule reker og... ja.. oppdaget akkurat en liten tass hos blå tigerrekene også

Dette er jo helt utrolig!!!
Borellii yngel og liten tigerreke
Første bilde av borellii småttingene. Har fiska over et ti-talls som nå går i yngelnett i et annet kar. Stoler ikke på de apistoene som foreldre - i alle fall ikke på første forsøk. Altfor mange grådige munner i det karet.

Også bilde av en liten tigerreke - jeg som bare i går klaga over at det var egg men aldri yngel der. Har nå sikra filteret i det karet. De 3 munnruger babyene jeg har fiska opp går nå i dette karet. Så ikke ut som foreldrene passa dem lenger.
Litt mer borellii yngel
De er vannvittig små, ser ut som hun passer godt på dem - men gjenstår å se. Ikke lett. Hannen døde her tidligere i uka, så hun passer dem alene.
yay, masse minifisk og minireker! alltid morro
Det er vannvittig morsomt Blir spennende å se hvor mange som klarer seg over de første ukene Hvordan går det med cornutaen forresten? Noe antydning til liv? Skal du til Oslo så si fra så kan du få en god håndfull eller to til.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap