Liv's vannverden (side 35)

Lille viejita yngelen som er 4-5 uker gammel er nå forvist fra kokosnøtta og jages av mamma'n. Mistenker at det er nye egg på gang i hula siden hun tilbringer det meste av tiden der inne. Stakkars liten. Det var lenge 3 yngel, men ikke sett mer enn 1 i dag. Får håpe den (de om det er flere) klarer seg. Ser ut som den er flink å gjemme seg ved planterøttene.
Skjønne små!
Ser ut som pappan endelig har sluppet dem fri - og alle fant veien til - jo... magnetskrapa og termometeret - jaja, hvorfor ikke. Helt aldeles nusselige er de nå i alle fall

Oppdaget også at det er i alle fall 2 av viejita yngelen igjen
Channoides yngel jo :-d
Og jeg som trodde det ikke hadde blitt noe utav greia, men nå oppdaget jeg en liten tass på på 2 cm. Håper det betyr at det er flere inni javamosejungelen

Ellers er min egyptiske munnruger hunn ganske så tyggende - blir vel ikke stort større enn dette
Å herlighet! Det der ga ny mening til uttrykket "bollekinn"

Og Channoides yngel også! Gratulerer
Kjempegøy med yngel De egyptiske munnrugerne er tydeligvis veldig lette å få yngel på En utrolig flott fisk, og mye mye roligere enn sitt rykte. Mine går med thomasi som er en veldig rolig ciklide, og det er lite knuffing selv om munnrugerne nå har kull nr 2.

Håper det er flere yngel av channoides gjemt bort i javamosen Har satt hunnen sammen med hannen igjen nå, og de begynte umiddelbart å snurre rundt hverandre - så ser ikke bort fra at det blir nytt kull snart
Å, så morro at du har fått yngel på channoidesen. Jeg synes de er så nydelige fisker. Gratulerer masse!
Takk Håper virkelig det er flere gjemt bort inni der! Er ikke de letteste fiskene å følge med. Har antatt han har tygget to ganger, men usikker siden de ofte kan blåse seg opp for å vise seg frem også. Han gjemmer seg hele tiden så helt umulig å få sett skikkelig på han. Men da har det i alle fall vært ett kull, så da burde det jo være mulighet for flere Fantastisk nydelig fisk, synd de er så sky og gjemmer seg så mye. Veldig mye gjemmesteder der, javamosen har vokst seg enorm - men det er jo bra for ev. yngel
Søte lille pusen
Måtte bare legge ut et par nye bilder av søte lille Tjorven. Det ble navnebytte fra Sara - ble at jeg kalte henne Siri (forrige katt) hele tiden. I tillegg er hun nok mer en Tjorven enn en Sara. Rampete, vannvittig kosete, leken og utroooolig glad i mat. Alltid rund og god i magen
Å herlighet for en nydelig pus! Hun er rett og slett vakker! Og ser litt ut som Tjorven også, ja En pus med glimt i øyet!
For de som måtte ha trodd jeg har grønne fingre (gror flott i akvariene) så er det herved motbevist. Klarer å ta knekken selv på kaktus (ref øverste bildet av Tjorven). Forøvrig er jeg ikke tidlig ute med å henge opp adventstjerne - jeg er sent ute med å ta ned hehe...
ElinH
Å herlighet for en nydelig pus! Hun er rett og slett vakker! Og ser litt ut som Tjorven også, ja ;) En pus med glimt i øyet!


Hun er selvsagt verdens vakreste pus Veldig herlig personlighet også som kommer sterkere frem for hver dag.

Tjorven er så heldig å ha en lekevenninne (Sofi på 6-7 mnd) som bor tvers over gangen. Siden Tjorven er så liten at jeg ikke slipper henne ut alene ennå så samarbeider "mødrene" og henter og leverer lekevenner. Kan du tenke deg... Det er "småbarnsforeldre" det
Er det noen sak når en har det slik!

Du må komme med en yngeloppdatering også, når du er vel hjemme igjen og føler deg frisk (god bedring forresten!)
lider bare av litersyken jeg den blir jeg nok ikke frisk av med det første - håper jeg Ellers frisk som en.... ja... fisk faktisk

Liten yngeloppdatering:

"samlet" litt yngel i går fra alle rekerakene så nå går følgende i 17 literen:
- 16-17 kampfisk yngel - fra 1 cm til 3 cm store - mest hunner ser det ut som
- 4 dvergtannkarper
- 2 egyptiske munnrugere
- 2 gertrudae

Ellers er det godt med yngel i 110 liter s-amerika;
- 2 overlevende av første viejita kull - nesten 2 cm nå (trolig nytt kull underveis)
- Masse ancistrus yngel og pappa'n har flytta inn igjen i hulrommet i redmoor
rota, så kanskje mer på gang der og
- 1 liten nesten 2 cm lang channoides yngel spottet i 54 literen. Hunnen satt tilbake dit nå, så håper på mer (håper også det gjemmer seg noen flere i mosedotten der)
- 1 cm stor borellii yngel som har overlevd i 96 literen, går i yngelnett nå. Kampfisken der hatt 2 kull allerede med nye hunnen, men ingen har overlevd (må fiskes opp allerede mens de er i skumreiret skal de ha noen sjanse tror jeg - var det jeg gjorde med de første kullene som nå går i 17 literen)
- Egyptisk munnruger i 180 afrika har akkurat spyttet, men ser ikke noe til yngelen (sukk... håper jeg ikke "kasta babyen ut med badevannet" da jeg rensa i flyteplantene for å kvitte meg med andemat i går)
- Røde kurviser lagt egg for første gang (med ny hann - den forrige døde), men ble ikke noe ut av det - nå leksfarger igjen
- Makrell i tomatboks spottet suspekt nære tunfiskboks i matskapet - tro om det kan komme hybrider?

Vannbytte i alle kar og rensing av planter i går. I dag blir det nye bakgrunner på 5 kar - de gamle pappbakgrunnene var ikke festa godt nok og har ramla ned flere ganger. Grr.... Fått tak i blank pakketape nå så her skal det tapes i dag.

Når bakgrunnene er på plass må jeg prøve å få tatt noen yngelbilder og legge ut



Yngelbilder!
Ferdig med akvariebakgrunnene, så har fått knipsa noen yngelbilder :

1. Dvergtannkarper
2. Kampfisk
3. Flere kampfisk (med de minste også)
Mer yngel!
1. Egyptisk munnruger
2. Gertrudae (elendig bilde, men.. ikke så lett siden de alltid er rett under belysningen)
3. Liten borellii (ikke så fotogen i nettet sitt stakkars)
1. Liten ancistrus i skittent kar (huff, noen må ta glassene i dag)
2. Søt liten viejita

Skulle skrekkelig gjerne hatt et bilde av channoidesen, men den gjemmer seg det meste av tiden. Får ta en kveld jeg har god til og sette meg ned på lur
Hehe, jeg leste innlegget ditt i tråden min feil og trodde du satt syk i england *rødme* jaja, sånn kan det gå

Så fine bilder, og søt yngel! Yngel er veldig vanskelige å ta bilde av dessverre

Har gertrudaeyngel her selv... i en 30 liter med en nigeiakilli... og merkelig nok så overlever de! Jeg tør ikke flytte de, er så redd de skal dø av påkjenningen. Så jeg mater artemia hver kveld og bare håper de klarer seg.
Litt ferske bilder av karene
1. 128 liter Asia
2. 180 liter Afrika
3. 180 liter S-Amerika

Tatt i dag
ElinH
Hehe, jeg leste innlegget ditt i tråden min feil og trodde du satt syk i england *rødme* jaja, sånn kan det gå :D Så fine bilder, og søt yngel! :D Yngel er veldig vanskelige å ta bilde av dessverre :( Har gertrudaeyngel her selv... i en 30 liter med en nigeiakilli... og merkelig nok så overlever de! Jeg tør ikke flytte de, er så redd de skal dø av påkjenningen. Så jeg mater artemia hver kveld og bare håper de klarer seg. :)


Det er kjempevanskelig, jeg mangler nok både utstyr og tålmodighet til å få skikkelige bilder Men morsomt å ha noen bilder likevel, huske hvor små de var liksom

Gertrudae yngelen virker veldig robust, mine har vokst opp i relativt kaldt rekekar og klart seg over to ferier med minimalt med foring. I går flytta jeg dem til nytt rekekar, men med ganske lik vannkvalitet. Hvis du ser på siste bildet av Afrika karet så ser du genial type yngelnett. Var og kjøpte et til i går som står klart til å fiske over om jeg skulle se noen små egyptiske munnrugere. Veldig praktisk å ha liggende - helt finmasket så selv den minste yngel går trygt der. (prøvde meg med for liten yngel i en guppy fødekasse en gang - hehe.. ikke særlig vellyket - få minutter så hadde de svømt ut gitt)
Hehe ja, noen yngel er helt ekstremt små!

Jeg tror kanskje jeg har to forskjellige yngel i den 30 literen. Det er vel 4 tilsammen, og to (tror jeg, kanskje tre) har de blå øynene som gertrudae har. Den siste har ikke det, men jeg kan ikke skjønne hva annen slags yngel det kan være. Blir spennende å se hva den blir som stor Hvis den unngår den digre munnen til nigeriakillien...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap